ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۷/۲۹
634 بازدید
۱ دیدگاه
اشتراک گذاری

بازاریابی، دغدغه اصلی تمامی کسب‌وکارهای دنیا است و سالانه هزاران میلیارد صرف تبلیغات و بازاریابی در بازار رقابتی می‌شود. هرکسب‌وکاری باید در مقیاس‌ خاص و مربوط به کاربری خود، فعالیت کند که به طور حتم رقبای قدرتمندی در این عرصه خواهد داشت. بنابراین، برای غلبه بر موانع ایجاد شده توسط رقبا، به استراتژی‌های بازاریابی احتیاج دارد. طراحی لوگو ابزاری مفید برای صاحبان کسب‌وکارها محسوب می‌شود تا مشتریان را به سمت تجارت خود جذب کنند. طراحی لوگوی منحصر به فرد، شاید مشهودترین عنصر بازاریابی یک تجارت باشد. چرا که ویژگی بصری لوگو، گیرایی و تاثیر اولیه خوبی بر روی مخاطبان دارد.

آیا طراحی لوگو واقعا مهم است؟

دلیل اصلی اینکه کسب‌وکارها بیش‌تر از قبل قصد طراحی لوگوی منحصر به فرد دارند، تاثیر لوگو در ایجاد تصویر در ذهن مخاطب است. همه ما می‌دانیم که ایجاد اولین تصویر در ذهن افرادی که آن‌ها را ملاقات می‌کنیم چقدر مهم است. این موضوع در تجارت نیز صادق است. صاحبان کسب‌وکارها از شرکت‌های نوپا تا شرکت‌های بزرگتر، سعی دارند تا تأثیر خوبی بر مخاطبان هدف خود بگذارند.

طبق یک مطالعه، اگر شرکتی بخواهد مشتریان را نسبت به برند خود وفادار کند، برداشت اول مشتری از برند بسیار مهم است. این مطالعه نشان داده است که وقتی صرف‌کنندگان، برای اولین بار قصد خرید محصولی را دارند، ۴۸٪ از آنان به یک برند خاص وفادار هستند. این و بسیاری از آمارهای دیگر، اهمیت ایجاد اولین تصور در ذهن مصرف‌کنندگان را نشان می‌دهد. طراحی لوگو می توانند به کسب‌وکارها، برای ایجاد تأثیر اولیه مثبت و ماندگار در ذهن بینندگان و مخاطبان هدف، کمک کند.

هر کسب‌وکاری دارای لوگویی است که نشان دهنده ارزش‌ها و ویژگی‌های آن در بازار است. اما همه لوگوها قادر نیستند هدف تجارت را به طور مؤثر به مردم منتقل کنند. طراحی لوگو، نقش اصلی را در بازاریابی فضای رقابتی امروزی ایفا می‌کند. در ادامه بررسی خواهیم کرد که چرا طراحی لوگوی تجاری برای کسب‌وکارها و سازمآن‌ها اهمیت دارد.

آیا طراحی لوگو واقعا مهم است؟

  1. مواثر در ایجاد هویت برند

لوگوها مؤثرترین ابزار برندسازی برای ایجاد هویت تجاری در بازار هستند. اگر لوگو بتواند پیام شغلی شما را به طور مؤثر و به شکلی جذاب منتقل کند، می‌تواند به در ایجاد هویت منحصر به فرد برای کسب‌وکارتان کمک کند. همچنین کمک می‌کند تا شخصیتی قوی برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید. فراموش نکنید که لوگوها در تمام ابزارهای برجسته بازاریابی از جمله: وب‌سایت‌ها، طراحی کارت تبلیغاتی، لوازم التحریر شرکت، جزوه‌ها و بروشورها و غیره چاپ می‌شود. و با حضور گسترده این طرح در همه جا، مخاطبان شروع به پیوند لوگو با، کیفیت بالای محصولات یا خدمات شما خواهند کرد. این امری طبیعی است، چرا که لوگوها قویترین راه ایجاد هویت قوی برای برند شما هستند.

  1. ایجاد شناخت از برند

هر سازمانی تلاش می‌کند تا شناخت درستی از خود، در ذهن مصرف‌کنندگان ایجاد کند. شرکت‌ها معمولاً به منظور ارایه خدمات و محصولات خود با استانداردهای بالا، به دنبال ایجاد این شناخت هستند. لوگوهای تجاری تمبری برای شناسایی و چیستی کسب‌وکارها محسوب می‌شوند. طراحی لوگو، نقش مهمی در به رسمیت شناختن محصولات و خدمات کسب‌وکار شما دارد. علاوه بر این، لوگو حرفه‌ای باعث ایجاد احساس اطمینان بین مصرف‌کنندگان می‌شود و به شناخته شدن نام تجاری در بازار، کمک می‌کند. این بدان معنی است که مصرف‌کنندگان با دیدن لوگو شما بلافاصله کسب‌وکار شما را تشخیص می‌دهند.

  1. نشانگر حرفه‌ای بودندر کسب‌وکار

مزیت دیگر طراحی لوگو برای کسب‌وکارتان این است که؛ لوگو رویکرد حرفه‌ای برند در انجام کار را نشان می‌دهد. معمولاً افراد کیفیت لوگوی شرکت را با کیفیت خدمات ارائه شده توسط آن شرکت، مرتبط می‌دانند. آن‌ها همیشه ترجیح می‌دهند از شرکتی کالا یا خدمات دریافت کنند که دارای طراحی لوگو و وب‌سایت عالی و سایر مواد بازاریابی باشد. این ابزارهای بازاریابی، پیامی قوی از اطمینان و کیفیت را منتقل می‌کنند. از این رو طراحی لوگوی جذاب وحرفه‌ای، تاثیر زیادی در حرفه‌ای به نظر رسیدن کسب‌وکارتان دارد.

طراحی لوگو نشانگر از حرفه ای بودن در کسب و کار

  1. تاثیر گذار در رقابت

طراحی لوگو حرفه‌ای، در جلب توجه افراد کمک می‌کند و همین امر کمک بزرگی برای گرفتن سهم خوبی از بازار در دراز مدت است.به یاد داشته باشید که مصرف‌کنندگان کیفیت طراحی لوگو را با کیفیت محصولات یا خدمات شما مرتبط می‌دانند. بنابراین، طراحی لوگو می‌تواند یک مزیت رقابتی نسبت به رقبای تجاری در بازار باشد.
این دقیقاً به این معنی است که طراحی لوگو تجاری، عامل دیگری برای هدایت مشتریان خواهد بود. به عنوان مثال، اگر یک لوگوی به یاد ماندنی از شرکت خود را روی محصولات شرکت درج کنید، می‌تواند توجه مشتریان بیش‌تری را جلب کند.

توجه داشته باشید که لوگوی تجاری، فقط یک تصویر فانتزی نیست. بلکه عنصر مهمی در مدیریت شهرت تجاری است. لوگو یک قطعه از پازل بازاریابی شما است که فقط باید توسط طراحان گرافیک حرفه‌ای و افرادی که تخصص این کار را دارند، طراحی شود.

 طراح گرافیک لوگو

طراح گرافیک، فردیست که آموزش حرفه‌ای دیده است و اهمیت لوگو در ارتقاء کسب‌وکارها را درک می‌کند. بنابراین، عناصر رنگ، نوع، تصویر، شعار، خطوط، شکل و غیره را با دقت در طرح به کار می‌گیرد. طراح در انتخاب عناصر، کسب‌وکارها و مشتریان هدف را در نظر خواهد گرفت. این بدان معنی است که مصرف‌کنندگان می‌توانند پیام برند شما را با دیدن لوگو درک کنند.

مهم است که لوگو شرکت شما باید از طراحی منحصر به فردی در جمع هزاران لوگو دیگر در همان کسب‌وکار، برخوردار باشد. برای اینکه بتوانید در رقابت پیروز شوید، باید لوگوی متمایزی داشته باشید. اما این فقط به معنای پرهیز از تقلید نیست بلکه باید به دنبال ایجاد چیزی متفاوت و بی‌ظیر باشید.

طراحی لوگو تجاری یک ابزار مهم است که می‌تواند محصولات یا خدمات شرکت را تبلیغ کند. اما لوگو باید طراحی منحصر به فردی داشته باشد که مفهوم طراحی و عناصر رنگ و غیره را به روشی خاص در خود گنجانده است. چنین لوگویی تأثیر مثبت و ماندگاری بر ذهن مشتریان می‌گذارد.

طراح باید، ایده خلاقآن‌های برای طراحی لوگو داشته باشد و در عین حال اطمینان حاصل کند که طرح مورد نظر مشتری پسند خواهد بود. علاوه بر این، ایده منحصر به فرد برای جلوگیری از سرقت ادبی نیز مهم است. و نباید از طراحی لوگوی دیگر شرکت‌ها کپی شود. در ادامه چند راه حل برای طراحی لوگوی جذاب ارایه می‌کنیم که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود.

طراح گرافیک در طراحی لوگو

شناخت هدف و ماهیت برند

قبل از اینکه پروژه لوگو اجرا شود، مهم است که طراح گرافیک کسب‌وکار را به خوبی بشناسد. انتظارات کسب‌وکار مورد نظر از لوگو چیست و مشتریان از آن چه انتظاری دارند؟ به طور کلی، باید از ماهیت شرکت یا کسب‌وکار مطلع شود و آن را در طراحی لوگو منعکس کند.

استفاده هدفمند از رنگ‌ها

طراح باید مطابق با ماهیت برند، از رنگ‌ها با دقت استفاده کند. هر رنگ توانایی بیرون کشیدن مجموعه خاصی از احساسات را دارد. به عنوان مثال، قرمز انرژی و جسارت ایجاد می‌کند و زرد بیانگر خوش بینی و ابتکار است. به همین ترتیب، آبی در بالا بردن اعتماد به نفس و بنفش برای ایجاد معنویت و اعتماد ماثر هستند. انتخاب دقیق رنگ در لوگوهای تجاری می‌تواند به ایجاد تأثیر ماندگار در ذهن بینندگان کمک کند.

لوگو یا لوگو نماد

شما باید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید یک لوگو داشته باشید یا یک نماد را به عنوان لوگوی خود برگزینید. اگر نام شرکت شما مانند Google منحصر به فرد است، بنابراین منطقی است که از لوگو استفاده کنید. و می‌توانید نام شرکت خود را برای طراحی لوگو بگنجانید. مزیت چنین لوگو این است که خود لوگو به ابزاری برای بازاریابی تبدیل می‌شود زیرا بلافاصله به محض مشاهده لوگو، اسم شرکت شما معرفی می‌شود. اما اگر نام شرکت شما معمولی است، آنگاه لوگو نماد انتخاب بهتری خواهد بود. در چنین طراحی لوگویی، باید یک نماد ایجاد کنید که بتواند تجارت شما را معرفی کند. نماد لوگوی نایک و یا سیب گاز زده اپل، نمونه‌های خوب نماد برای لوگو هستند.

نماد در طراحی لوگو

لوگوی ساده داشته باشید

سعی کنید تا طراحی لوگوی کسب‌وکارتان ساده و زیبا باشد. از استفاده بیش از دو رنگ و فونت خودداری کنید و خطوط و شکل را ساده نگه دارید. طراحی پیچیده باعث می‌شود که مصرف‌کنندگان دچار سردرگمی شوند و ممکن است تأثیر منفی بر بازاریابی بگذارد.

البته طرح‌های ساده نیز باید دارای بعضی عناصر غافلگیرانه برای بینندگان باشند. به عنوان مثال، لوگو آمازون ساده است اما پیکانی به شکل لبخند از حرف a به حرف z کشیده شده است، که بیانگر این است که سایت خرید آنلاین آمازون همه‌ی امکانات خرید، ارسال و ضمانت و غیره را به مصرف‌کنندگان ارایه می‌دهد.

در پایان باید گفت که کسب‌وکار شما باید با داشتن لوگو جذاب و گیرا به روشی مؤثر، با مخاطب هدف شما ارتباط برقرار کند. در واقع، لوگو ابزاری برای بازاریابی مؤثر است. و این امر در انتقال پیام شغلی شما به مخاطبان مورد نظر بسیار کمک می‌کند و باعث می‌شود تا از دیگر رقبا متمایز شوید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

یک پاسخ به “اهمیت طراحی لوگو در بازاریابی”

  1. ali گفت:

    مطلب خیلی مفید و آموزنده ای بود، کاملا موافقم و معتقدم که لوگو توی رشد کسب و کارها خیلیییییییی تاثیر داره. هرچی لوگو خلاقانه تر باشه کسب و کارتون بیشتر به چشم میاد. من برای فروشگاهم یه لوگو از https://aniltarh.ir سفارش دادم واقعا خیلی خلاقانه طراحی شده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *