ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۷/۱۳
641 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

الگوی ساختاری

نوع دوم

در مقالات گذشته مربوط به الگوی کنشی، حالات نفسانی را به نوعی تقسیم بندی کردیم تا نشان دهیم آنها چگونه در قالبهای رفتاری یعنی در فرآیند خود ظاهر می شوند. حال در نوع دوم الگوی ساختاری، ما به بررسی این که حالات نفسانی در خود چه دارند، یعنی به بررسی محتوای آنها می پردازیم.

درست از لحظه ای که متولد می شوم، دنیا را به تجربه در می آورم. من آن تجربیات را در عمق خاطراتم حفظ می کنم.

آیا ما واقعا هر لحظه از تجربیات زندگیمان را در جایی از خاطراتمان ضبط می کنیم؟ آیا ما توانایی به خاطر آوردن همه آنها را داریم؟ هیچکس با اطمینان نمی تواند به این سوال پاسخ دهد. همچنانکه برای هیچکس هنوز روشن نیست که این خاطرات چگونه ذخیره می شوند. ما به یقین می دانیم که هر کسی خاطرات گذشته خود را حفظ می کند. بعضی از این خاطرات می توانند به سادگی به بخش آگاه ذهن ما بیایند و بقیه ممکن است به سختی به خاطر آیند. خاطرات دوران اولیه کودکی به خصوص ممکن است در رویاها و خیال پردازیهای ما به یاد آیند.

هر یک از ما دارای تجربیات بی شماری از افکار، احساسها و رفتارهای ذخیره شده در عمق خاطراتمان هستیم. هدف از نوع دوم الگوی ساختاری، طبقه بندی این خاطرات، به روشی مفید در قالب حالات نفسانی مختص به خود ماست.

اگر دوست دارید، نوع دوم الگوی ساختاری را به عنوان یک سیستم بایگانی تلقی کنید. مدیر اداره ای را در نظر بگیرید که در پشت میز خود نشسته و هر روز با کاغذهای بیشماری سر و کار دارد، نامه های رسیده، جوابهای فرستاده شده، صورتحسابها، پرونده های کارکنان و غیره. آخر وقت اداری او کاغذها را به طور تصادفی روی زمین نمی ریزد بلکه آنها را به صورت مرتب و منظم در سیستم بایگانی خود نگاه می دارد. واضح است که چرا او این کار را می کند. با استفاده از سیستم بایگانی، او می تواند پرونده های خود را به صورتی که برایش مفید است نگهداری کند. به عنوان مثال فرض کنید او نیاز دارد که حسابهای مالی خود را از پرونده ها بیرون بکشد. فقط لازم است به پرونده هایی که برچسب صورتحسابها را دارد مراجعه کند و تمام صورتحسابهایی را که باید به حسابدارها تحویل دهد بیابد.

دقیقا به همین صورت متخصصین نظریه تحلیل رفتار متقابل از نوع دوم الگوی ساختاری بهره می جویند تا خاطرات یک شخص را دسته بندی و بایگانی کنند و به ردیابی افکار، احساسها و رفتارها، به صورتی که برای درک شخصیت فرد در جهت تحلیل ساختاری مفید باشد، بپردازند.

همه ما به عنوان کودکان، پیامهایی از والدین خود دریافت می کنیم. برای هر پیامی که دریافت می کنیم، روش خاصی از فکر کردن درباره آن داریم، و همچنین خیالپردازیهای خاصی در رابطه با آن پیام داریم. ما در رابطه با پیامها احساسهایی را تجربه می کنیم و درباره اینکه در واکنش والدین و یا جانشینان آنها که هر کدام با حالات نفسانی «والد»، «بالغ» و «کودک» خود درون فکنی شده اند. هویت و تعداد آنها در مورد هر کس متفاوت است.

در ادامه، ما با تفصیل و توضیح بیشتری به هر یک از این محفظه های بایگانی خواهیم پرداخت.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *