ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۷/۱۴
788 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

الگوی ساختاری نوع دوم: والد

شما اکنون می دانید که منظور از حالت نفسانی «والد» کلیه افکار، احساسها و رفتارهایی است که شما از والدین خود و یا جانشینان آنها کسب کرده اید. بنابراین در الگوی ساختاری والد یک سلسله از خاطراتی است که این افکار احساسها و رفتارها را ردیابی می کند.

به زبان علمی می گوییم که اینها عناصر درون فکنی شده والدی هستند. درون فکنی کردن یعنی بلعیدن کامل چیزی به جای جویدن و هضم کردن آن. این اختصاصا همان کاری است که کودکان با مدلهای والدی خود می کنند.

یک کودک، والدین خودش را بیشتر اوقات در حال صدور دستورات و یا توصیف دنیای اطراف می یابد. بنابراین محتوای «والد» به مقدار زیادی شامل این فرامین و توصیفات و تعاریف است. «به آتش دست نزن.» «دنیا جای خوب، بد، زشت، زیبا، ترسناک و وحشتناکی است.» با این کلمات خاطراتی از ژستها و حرکات بدنی، لحن صدا، احساسهای بیان شده که با آنها همراه بوده است، وجود دارد.

در نوع دوم الگوی ساختاری، در ابتدا «والد» را بر حسب این که هر پیام به یاد مانده، از چه شخصی آمده است، تقسیم بندی کرده ایم. برای بیشتر افراد، این اشخاص مادر یا پدر هستند. پدربزرگها و مادربزرگها هم ممکن است افراد مهمی برای شخص باشند. معلمین هم اغلب نقشی دارند. تعداد و هویت کسانی که محتوای «والد» شما را تشکیل میدهند، برای شخص شما ویژه هستند.

سپس، این نکته را خاطر نشان می سازیم که هر کدام از عناصر والدی شما دارای حالات نفسانی «والد»، «بالغ» و «کودک» می باشند.

«والد» درون «والد» 

پدر من تکیه کلامها و دستوراتی داشت که از والدین خودش درون فکنی کرده بود. او بعضی از آنها را به من انتقال داد و من آنها را به اضافه آنچه از مادرم گرفتم در «والد» خود ذخیره کردم. به این ترتیب «والد» درون «والد» انباری از پیامهاست که می تواند نسل به نسل انتقال یابد. به عنوان مثال، والدین اسکاتلندی ممکن است به کودکان خود بگویند «پوره تو را قوی می کند و تو باید هر روز صبح آن را بخوری.» شما می توانید اجداد اولیه آنها را با لباسی از پوست حیوانات تصور کنید که در حالیکه هر روز صبح، ظرف پوره را در غارهایشان هم می زدند، همین را به کودکانشان می گفتند.

«بالغ» درون «والد»

ما «بالغ» درون «والد» را به این صورت تعریف می کنیم: مجموعه ای از توصیفات درباره واقعیت که شخص از عناصر موجود در «والد» خود شنیده است و از آنها تقلید کرده است. بسیاری از این توصیفات واقعیت عینی دارند و بقیه آنها منعکس کننده دریافتهای غلط و خیالپردازیهای والدین درباره این جهان می باشند. لیکن توصیفات دیگری درباره اشیا و دنیا وجود دارد که زمانی عملا واقعیت داشتند و دیگر واقعیت ندارند. برای مثال، بیان «تو نمیتوانی روی ماه راه بروی» زمانی واقعیت داشت.

کودک درون «والد»

مادر، پدر و یا معلم هر کدام، دارای حالت نفسانی «کودک» بودند. زمانی که من آنها را به «والد» خودم درون فکنی کردم، درک خود را از کودک درون آنها، به عنوان بخشی از این درون فکنی قرار دادم. برای دسترسی به خاطرات ذخیره شده خود از آنها، می توانم با احساسها، افکار و رفتارهای «کودک» درون آنها تماس حاصل نمایم. من می توانم احساسها و واکنشهای خود را به همان صورتی که پدر یا مادر من زمانی که کوچک بودم تجربه می کردند، تجربه کنم. بعدها وقتی که من یک کودک بودم و او از من چیزی می خواست، یا با من قهر می کرد یا ترشرویی می کرد. حال، من در حالت نفسانی «والد» خود این پیام را دارم که هرگاه مسئوولیت عده ای را به عهده میگیرم می بایست با کم محلی و ترشرویی آنها را وادار به انجام کارها کنم.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *