IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
افزایش بهره وری کارمندان

افزایش بهره وری کارمندان، با استفاده از پاداش!

افزایش بهره وری کارمندان ، با استفاده از پاداش!

دومین شیوه ی ترغیب کننده ی مدیریتی نقطه ی مقابل ترس، پاداش و تشویق است. این دو مورد به طور مسلم موثر هستند، اما به طور موقتی. بله اگر با پیشنهاد پاداش، افراد خود را به فعالیت وادارید و در آنها انگیزه ایجاد کنید، آنها به خوبی فعالیت خواهند کرد.

با این وجود مواردی که امروز افراد بعنوان تشویق می دانند، به سرعت حق مسلم آنها خواهد شد و دیگر در آنها ایجاد انگیزه نخواهد کرد. بنابراین برای ایجاد دوباره ی هیجان، باید انگیزه ی تشویق دیگری را نشان دهید و در نهایت دیگر عاملی برای ارائه نخواهید داشت.

قدردانی باید از نوعی باشد که انسجام ایجاد کند. ما به شما هشدار می دهیم که نسبت به همه ی عوامل تشویق، دید خوبی نداشته باشید. بسیاری از مواردی که ما در مدیریت مشوق می دانیم، مثل: طرح بازنشستگی، برنامه ی سهیم کردن کارکنان در سود شرکت، بیمه و دیگر امتیازات، در اصل عامل تشویق کننده نیستند. این موارد در جذب نیرو و تاحدی به حفظ افراد کمک می کنند، اما از آنجا که ما نمی توانیم عملکرد قابل ملاحظه ی کارمندان را نتیجه ی مستقیم این پاداش ها بدانیم، انگیزه ی ترغیب کنندگی آنها بی اثر است.

در برخی موارد مشوق ها، حتی نقش عامل تنبیه کننده را دارند. من اخیرا در جلسه ی افتتاحیه ی یک محصول جدید در سازمانی چند ملیتی حضور یافتم. مدیر بخش فروش اعلام کرد هر کارمندی که در عرض ۹۰ روز، به میزان تعیین شده ای از فروش دست یابد، یک پاداش ۱۵۰ دلاری بعنوان هدیه دریافت خواهد کرد.

او سپس به شوخی گفت همسر آنها از این فرصت باخبر خواهند شد و این پاداش به نام همسر آنها خواهد بود. کارمندان مجرد آن سازمان، قهقهه زدند و بعضی از افراد دارای همسر به زور لبخندی زدند. سایر کارمندان با خودشان غرغر کردند، زیرا برای هر شخصی که در این گروه مزه ی ازدواج را چشیده بود، تشویق ۱۵۰ دلاری فقط یک تنبیه بود.

(منبع: ۱۳ اشتباه مهلک مدیران، رابرت مارویل)

ادامه ی مقالات راهکارهای مدیریتی را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar