ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۲۶
531 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

افزایش بهره وری، با ایجاد ترس در کارمندان!

در تاریخ تمام صنایع، ما تنها به ۳ شیوه ی “ترس، پاداش و اعتماد سازی”، برای ترغیب کارکنان به تولید بیشتر دست یافته ایم و هر طرح ترغیب کننده ای، در یکی از این سه مقوله ی وسیع جای می گیرد.

در اکثر قسمت ها اغلب دو عامل “ترس و پاداش” مورد استفاده قرار گرفته اند که بیشتر،نتیجه ی عکس داشته، زیرا باعث جریان کوتاه مدت فعالیت و عدم گروه سازی می شود.

ترس: از لحاظ تاریخی، این عامل یکی از ترغیب کننده ترین شیوه های رایج است و حکایت از نفوذ و تسلط دارد. مدیر معمولا از این عامل به دو روش استفاده می کند: هم برای تهدید و هم تنبیه واقعی. ابتدا بهتر است به مقوله ی تهدید بپردازیم:

  • تولید کن وگرنه کارت را از دست می دهی!
  • سود ایجاد کن وگرنه در مقابل همکارانت خوار می شوی!
  • تولید کن وگرنه باید عواقب وحشتناکش را تحمل کنید!

اکثر موارد، تهدید درون سازمان، موجب از بین رفتن اعتبار یا عزت شخصی افراد می شود. درست است، اگر شخص یا گروهی بخواهد شغلش را حفظ کند، ولی کارش برای شما رضایت بخش نباشد، می توانید با تهدید او را مجبور به انجام آن کار کنید؛ اما در بلند مدت، یعنی در حقیقت در عرض چند دقیقه استفاده از تهدید یا ترس، بعنوان یک وسیله ی ترغیب کننده باعث کناره گیری یا تنفر در شخص تهدید شده، می گردد.

بسیاری از مدیران، روش استفاده از ایجاد ترس یا تهدید را بعنوان یک وسیله ی ترغیب کننده قبول ندارند، اما اغلب این امر رخ می دهد و به طور ناخودآگاه از این ابزار استفاده می شود.

مدیر در جلسه ی کارکنان مقابل گروه می ایستد و می گوید: “شنیدی؟ نمی دانم شنیدید یا نه، اما زنگ را زدند، یعنی که مدرسه تعطیل است بچه ها! از هم اکنون تغییراتی در اینجا ایجاد می شود. در این بخش یا پیشرفت می کنید و یا می روید!”

او منظورش با همان تعدادی بود که درست فعالیت نکرده اند، اما آنها از یک گوش این سخن را شنیدند و از آن گوش شان بیرون رفت. اما مابقی کارمندان کارآمد دیگر شنیدند و جلسه را متاسف ترک کردند.

مدیران کل تا حدی ترس را در قلب گروه های مدیریتی پر کرده اند و بدین ترتیب دنیای تجارت آمریکا به جنگل انبوهی تبدیل شده است که در آن افراد ترسان، برای بقای خود در شرکت می جنگند. من مطمئنم که در بلندمدت، این ترس نتیجه ی عکس خواهد داشت.

ابتدا افراد مورد تهدید قرار گرفته، سیاست های اداره را اجرا می کنند و فکر نمی کنند که مشکل شان آنقدر واجب و ضروری است که نیاز به حل شدن داشته باشد،اما افراد مستقل نمی خواهند تحت چنین شرایطی کار کنند و دست از کار می کشند. افراد خوب نمی خواهند وارد چنین موسسه ای شوند، چون اول به تدریج و سپس بیشتر و بیشتر همه ی این شرایط و افکار منفی از یک نفر به نفر بعد انتقال می یابد تا اینکه در آخر، شرکت کم کم به رکود اقتصادی می رسد.

مهم نیست این فشارها چقدر باشد، باید در برابر وسوسه ی جمع کردن نیروها و تهدید آنها، مقاومت کرد. هیچگاه با استفاده از یک نامه ی یا یادداشت پر حرارت از گروه خود بازخواست نکنید.

دومین جنبه ی ایجاد ترس بعنوان یک وسیله ی ترغیب کننده ی افراد، استفاده از تنبیه است. تنبیه نیز مثل تهدید، کاری برای هدایت افراد به سوی رفتار مطلوب انجام نمی دهد.

بسیاری از مدیران، کارکنان خو را تنبیه می کنند، زیرا این عمل آنها را راضی و قوی می سازد. اگرچه تنبیه باعث از بین رفتن روابط حسنه با کارمند می شود و به سازمان صدمه می زند، اما اگر به اندازه ی کافی جدی باشد، جلوی رفتار نامطلوب را می گیرد. اما اگر مدیر به کرات تنبیه کند به زودی در بین کارمندان به شخصی مشهور می شود که همیشه می کوشد تا اشتباهی از افراد پیدا کند و کارمندان از او دوری می کنند.

(منبع: ۱۳ اشتباه مهلک مدیران، رابرت مارویل)

ادامه ی مقالات راهکارهای مدیریتی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *