IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
خودافشایی

از اعتماد تا خودافشایی کارکنان

یکی از کارهایی که رهبران در ارتباطات اثربخش می‌توانند انجام دهند، اعتمادسازی و به تبع آن خودافشایی کارکنان است. رهبران باید به ابزارهایی مجهز شوند تا کارمند آن‌ها بتواند اطلاعاتی را آگاهانه به وی بدهد؛ اطلاعاتی که طبیعتاً رهبران از آن بی‌خبر هستند.

ویژگی‌های خودافشایی

فرد در افشای خود از ضمایری مثل ((من)) یا ((مرا)) استفاده می‌کند.

هرچه روابط صمیمی‌تر و طولانی‌تر باشد، احتمال خودافشایی افزایش می‌یابد.

افراد از پایگاه اجتماعی پایین‌تر برای افراد با پایگاه اجتماعی بالاتر، خود را افشا می‌سازند(مثل کارگری که مشکلاتش را به سرپرستش می‌گوید).

افراد برونگرا بیشتر از افراد درونگرا خودافشایی می‌کنند.

زنان بیشتر از مردان خودافشایی می‌کنند(هویت جنسیتی مدنظر است).

هرچقدر همدلی بیشتر شود، خودافشایی افزایش می‌یابد.

انسان‌ها برای افراد جذاب بیشتر خودافشایی می‌کنند.

هرچه اعتماد بیشتر باشد، خودافشایی بیشتر می‌شود.

هرچه یک طرف خودافشایی بیشتری داشته باشد، طرف مقابل هم مقابله به مثل می‌کند.

کارکردهای خودافشایی

۱. باز کردن باب گفتگو: یکی از تکنیک‌های مورد استفاده برای شروع، ادامه و توسعه روابط میان‌فردی، خودافشایی است.

۲. غلبه بر ترس: مدیران معمولاً برای کاهش ترس کارمند از دادن اطلاعات پیرامون یک موضوع چالشی، ابتدا خودافشایی را از خود شروع می‌کنند.(مثلاً خود آن‌ها هم قبلاً دچار این دردسر بوده‌اند). این تکنیک باعث جلب اعتماد کارمند و خودافشایی متقابل می‌شود.

۳. جستجوی وجوه مشترک: گاهی مدیران با دادن اطلاعاتی از خود که می‌تواند وجه اشتراک با فرد مقابل ایجاد کند سبب ایجاد اعتماد می‌شوند؛ چرا که با دادن اطلاعات مشابه شما به عنوان رهبر خود را شبیه فرد مقابل می‌کنید. این شباهت باعث جذابیت شما به عنوان رهبر می‌شود و اعتماد به وجود می‌آورد و در نتیجه فرد مقابل شروع به افشای خود می‌کند.

۴. تسهیل ابراز وجود: با افشای خود علاوه بر درددل کردن و سبک شدن از غم و اندوه، شما می‌توانید از طریق دریافت بازخورد از طرف مقابلتان به برخی از رفتارها و جنبه‌های ناشناخته خود پی ببرید.

(منبع: رهبری در سازمان تألیف دکتر بهروز پورولی، اکرم نوری، میرسهیل حسینی)

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar
امین ربیعی
Guest
امین ربیعی

با تشکر
مطلب جالبی بود

samira
Guest
samira

سلام
مطلب مفیدی بود با سپاس از شما.

مهمان
Guest
مهمان

بسیار عالی مفید بود.