ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۰۳
555 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
احساسهای تخریبی، احساسهای اصیل و حل مسئله

اگر احساسهای تخریبی همیشه به عنوان احساس بد تجربه نمی شوند، پس چه اهمیتی دارد که احساسهای تخریبی را از احساسهای اصیل تشخیص دهیم؟

پاسخ این است: بیان احساسهای اصیل به عنوان وسیله مناسب این زمانی این مکانی برای حل مسئله می باشد، در حالی که بیان احساسهای تخریبی بدین منظور صورت نمی پذیرد.

به عبارت دیگر، وقتی که ما احساس اصیلی را بیان می کنیم، کاری می کنیم که در جهت پایان بخشیدن به موقعیت مشکلی باشد ولی وقتی که احساسهای تخریبی را بیان می کنیم وضعیت به همان صورت باقی می ماند. جورج تامسون عملکرد این سه احساس اصیل را در حل مسئله توضیح میدهد:

ترس، خشم و اندوه

او اشاره می کند که این احساسها به ترتیب از آینده، حال و گذشته صحبت می کنند.

وقتی که من احساس اصیل ترس را دارم و به گونه ای عمل می کنم که آن هیجان را بیان کنم، به حل مسئله ای که پیش بینی می کنم در آینده اتفاق بیفتد، کمک می کنم. یقینا آن آینده ممکن است خیلی نزدیک باشد.

در نظر بگیرید که می خواهم از عرض خیابانی رد شوم. هردو طرف را نگاه می کنم تا ببینم اتومبیلی نمی آید. ناگهان اتومبیلی از یک خیابان فرعی با سرعت خارج شده و به طرف من می آید. ترس همه وجودم را فرا می گیرد و به یک سمت می پرم. من از حادثه ای که ممکن بود در آینده نزدیک پیش بیاید یعنی تصادف با اتومبیل، اجتناب کردم.

خشم اصیل برای حل مسئله در زمان حال است. مثلا فرض کنید درصف فروشگاهی ایستاده ام و منتظر نوبت هستم. خانمی سعی می کند به زور از من جلو بزند. او با کیف خریدش مرا به سویی هول می دهد. با بیان خشم خود، واکنش مناسبی برای مراقبت از خودم در زمان حال نشان می دهم. من او را با همان فشار به عقب هول میدهم و فریاد میزنم که من قبل از شما اینجا بودم، لطفا به ته صف بروید.

وقتی که من احساس اندوه اصیل دارم، به خود کمک می کنم تا بتوانم حوادث دردناکی را که در گذشته اتفاق افتاده اند تسکین بخشم. این می تواند نوعی از دست دادن باشد یعنی چیزی یا کسی که هرگز دوباره به دست نخواهد آمد. وقتی که به خود اجازه می دهم که بتوانم آشکارا بیان اندوه کنم، اندکی گریه کنم و از آنچه که از دست داده ام صحبت کنم، خودم را از دردهای گذشته رها میسازم. من به این وضعیت خاتمه داده و با آن وداع می کنم، سپس آماده هستم که به سمت زمان حال و آینده حرکت کنم و پذیرای آنها باشم.

ما بر این عقیده هستیم که شادی اصیل به این معناست: «هیچ تغییری در زندگی لازم نیست.» یعنی شادی دارای ویژگی بدون زمان است.

بدین صورت که «آنچه که در گذشته اتفاق افتاده اشکالی ندارد که در زمان حال هم پیش بیاید و در آینده نیز ادامه پیدا کند.» بیان حالات شادی اصیل شامل آرامش عضلانی، احساس راحتی، لذت بردن از زمان حال و به راحتی به خواب رفتن میباشد.

نقطه مقابل عملکرد حل مسئله به وسیله احساسهای اصیل، احساسهای تخریبی هستند که هرگز کمکی به حل مسئله نمی کنند. وقتی که بر سر صندوق دار فریاد کشیدم من نتوانستم کمکی به خود کنم تا چیزهایی را که خریده بودم در آینده به خانه ببرم و هیچ گونه نتیجه سازنده ای در زمان حال عایدم نشد و نتوانستم به خودم کمکی کنم تا باگذشته خداحافظی کنم یعنی امکان خرید کردن قبل از اینکه فروشگاه بسته شود.

هرگاه شما احساس ترس، خشم و اندوه خارج از قالبهای زمانی مناسب خودشان داشته باشید، در آنجاست که هیجانات شما احساسهای تخریبی هستند. به عنوان مثال افرادی هستند که در تمام طول زندگیشان به چیزهایی که در گذشته اتفاق افتاده خشمگین هستند. ولی گذشته را نمی توان تغییر داد. در نتیجه این خشم برای حل مسئله وسیله ای غیر خلاق است. یعنی یک احساس تخریبی است. ببینید که این در مورد بقیه ناهماهنگی ها بین احساسها و قالبهای زمانی صدق می کند.

شما فکر میکنید چه احساس اصیلی می توانست کمک کند تا شما وضعیت را در مثال آغازین پایان بخشید؟ زمانی که متوجه می شدید که نمی توانید اجناسی را که خریده اید بدست آورید، آیا می توانستید احساس اصیل خشم، اندوه، هراس و یا شادمانی داشته باشید ببینید کدام یک از این احساسها می توانست به شما کمک کند تا به وضعیت پایان بخشید.

از آنجایی که وضعیت های تخریبی بیانگر باز نوازی یک روش کهنه شده حالت نفسانی «کودک» می باشد، بیان احساسهای تخریبی در وضعیت این زمانی، این مکانی، همیشه و بارها و بارها به همان پیامد همیشگی و غیر رضایت بخش منجر می شود. وقتی که شخص در پیش نویس زندگی خودش می باشد، ممکن است موقتا از اینکه توانسته است از محیط خودش با سلطه جویی نوازشهایی را کسب کند احساس رضایت کند. ولی نیازهای عمیق تر که با بیان احساسهای اصیل آشکار می گردند هنوز برآورده نشده اند. بنابراین شخص ممکن است که همان الگو را به تمامی در هر موقعیت فشارزا بازنوازی کند.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *