ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۲۹
429 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

گاو بنفش : هاوارد چه چیزی را می داند؟

یک مساله در رابطه با شرکت «استارباکس» مشخص است، قهوه ی آنها واقعا خوشمزه است، دلیل آن هم ساده است. مدیریت این شرکت با فردی به نام «هاوارد شولتز» است که او عاشق قهوه است.

او به همه توصیه می کند روز خود را با نوشیدن قهوه آغاز کنند. او ماهها در ایتالیا جست و جو کرد، انواع قهوه را نوشید و چیزهایی در این مورد آموخت. او درباره ی قهوه تفکری اوتاکویی دارد.(توضیح در مطالب قبلی) ریشه ی این برجسته بودن از کجا نشأت می گیرد؟ خاص بودن اغلب، در افرادی عاطفی ریشه دارد که ابتدا به خاطر علایق شخصی، محصول یا خدمات را برای سلیقه ی شخصی خود به وجود می آورند.

شرکت هایی مثل «اسنوبورد برتون »، «ونگوارد»، «لیرجت» و «آی پد اپل» همگی از تفکر اوتاکویی می آیند. جالب است به این مطلب اشاره کنم که شکلات شرکت «استارباکس» به اندازه ی قهوه اش دلپذیر و خوشمزه نیست؛ واضح تر بگویم هاوارد به اندازه ای که قهوه را می شناسد، شکلات را نمی شناسد. او اصلا در مورد شکلات، تفکر وسواسی ندارد. تنها آن را مصرف می کند.

آیا شما در ارتباط با موضوعی، فکر خاصی دارید یا فقط وقت خود را تلف می کنید؟ اولین سوالی که در مورد گاو بنفش به ذهن می رسد این است که از کجا بدانیم یک ایده خاص است؟

این سوال اغلب به ذهن افرادی می رسد که تفکر اوتاکویی ندارند. «جان شارفن برگر»، موسس شرکت شکلات «شافن برگر»، به راحتی می تواند شکلات های معمولی را از عالی تشخیص دهد. او این تمایل را داشته و تفکر شناخت آن هم به کمکش آمده است. وقتی در حال ساخت اولین شرکت بودم (ما کتاب هایی تالیف می کردیم) اغلب از کارمندان بالقوه می پرسیدم چند بار برای خرید کتاب به کتاب فروشی ها سر می زنند. آنهایی که کتاب خریدن را دوست ندارند مسلم، کتابی هم در رابطه با تفکر اوتاکویی نخوانده اند و برایشان به مراتب بسیار مشکل تر است که در این رابطه به دیگران نکاتی بیاموزند.

تعداد اندکی از شرکت در مورد تولیداتشان تفکر وسواسی دارند و اغلب آنها فقط نسخه برداری می کنند. تصور کنید که مدیر شرکت تولید کننده ی شیرینی «پاپ تارت» نمونه ی نسخه برداری شده از محصول خودش را به عنوان دسر میل کند! پزشکی را می شناسم که با بیماران خود ارتباط تلفنی دارد، حتی اگر هیچ مورد خاصی نباشد و در صورتی که جواب آزمایش ها هم خوب باشد با بیماران تماس خواهد گرفت.

این کار ساده و همیشگی اوست، اما یک کار متفاوت است.

او کارش را این طور توضیح می دهد: «خب خیلی ساده است، این همان کاری است که من دوست دارم پزشکم برایم انجام دهد.» گاهی اوقات انجام کار درست در این همه شلوغی کاملا واضح است، اینکه به سادگی در مورد کسانی که برایمان مهم هستند حرکتی انجام دهیم.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *