ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۳۰
391 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

گاو بنفش: فرآیند و طرح ریزی

آیا هر زمان که بخواهید گاو بنفشی بسازید، مسیری بدون شکست وجود دارد؟ آیا فرمولی خاص، آیین و تبلیغاتی مرموزانه هست که شما بتوانید برای افزایش خلاقیت، هم زمان با واقعیات تلخ موجود در بازار، آن را به کار ببرید؟ البته که نه. هیچ نقشه ای وجود ندارد.

آهستگی مشروط، تقریبا در هر شرکت با بینش گاو بنفش نشانگر این است که کتابی که همه ی قوانین چگونگی تولید در آن فهرست شده باشد، وجود ندارد. دلایلی هست که نشان می دهد بینش گاو بنفش، کاری بس مشکل است. با نگاهی به پیشینه بینش مان در شرکتی که صاحبش هستیم، همیشه میتوانیم بگوییم: «البته که این کار عملی است».

بنابر تعریف، گاو بنفش واقعی چیزی است که خاص بودن را در مسیری درست نشان دهد. زمانی که ما از پیشینه ی بینش در شرکتمان، صرف نظر می کنیم، ناگهان خلق گاو بنفش به مراتب کار مشکل تری به نظر می رسد. در مطالب این مبحث نقشه ای برای خلق یک گاو بنفش وجود ندارد، بلکه فرآیند آن شرح داده می شود.

روشی که شیوه ها را به ما نشان نمی دهد اما حداقل یک سیستم است و از هیچ بهتر . این سیستم نسبتا ساده است:

نکات حساس یا همان مرزها را در نظر داشته باشید. خودتان و تیم تان را به چالش بکشید تا بخش هایی را شناسایی کنید که شما را به بازاریابی موفق و نتایج مالی خوبی که می خواهید، می رساند. با مرور هر P، چه قیمت باشد، چه بسته بندی و یا انواع دیگر P، باید پیش نویسی داشته باشید تا بدانید نکات حساس و لبه ها کجا قرار دارند و رقابت کجا اتفاق می افتد.

بدون درک این بخش نمی توانید به مرحله ی بعدی بروید و نمی توانید درک کنید که شما کدام نوآوری را باید داشته باشید. آیا این کاری خارق العاده خواهد بود اگر چشمه ی آب گرم شما به طور رایگان خدمات ارائه دهد؟ مطمئنا، اما بدون یک الگوی مالی که از آن حمایت کند معلوم نیست که بتوانید خیلی دوام بیاورید.

شرکت «جت بلو» کشف کرد که چگونه هر دو لبه ی خدمات و قیمت را داشته باشد، کسب و کاری که سوددهی هم داشته باشد. شرکت «آرشی مکفی» این کار را با انتخاب محصول در خرده فروشی ها انجام داد. شرکت «استارباکس» تعریف دیگری از یک فنجان قهوه ارائه داد؛ روشی کاملا متفاوت با روشی که شرکت «جت بلو» نوآوری خود را عرضه کرد.

“نتیجه گیری: این نقشه و طرح نیست که با محصول گاو بنفش همراه می شود و آنرا برجسته می کند، بلکه فرآیندی سازماندهی شده (سیستم سازمان دهی شده) است که برای کشف حاشیه ها یا ریزه کاری هایی که محصولات را عمدا و یا تصادفا فوق العاده و برجسته می کند، به کار می رود. گاو بنفش واقعی در واقع فرآیندی است که خاص بودن را در یک مسیر صحیح شکل می دهد و باعث پیشرفت شما می شود.”

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *