ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۱۰/۰۳
1,183 بازدید
۷ دیدگاه
اشتراک گذاری

چگونه مشتری‌مدار باشیم؟

جستارهایی در مدیریت نام کتابی بود که چند وقت پیش در حال مطالعه‌ی آن بودم. بخشی از این کتاب به مدیریت چرخه‌ی سفارش اختصاص داشت. مدیری که می‌خواهد مشتری را شاد کند(تا فروش خود را افزایش دهد) باید کلان بیندیشد: مثلاً کالای بی‌سابقه‌ای بسازد یا خدمات ارزنده‌ای بدهد. این کار فعلاً پیشکش. فوری‌تر و لازم‌تر این است که با مدیریت درست چرخۀ سفارش مشتری، او را کم‌تر آزار دهید.
هر بار که به سفارشی رسیدگی می‌شود به مشتری رسیدگی شده و هرگاه به آن بی‌توجهی شود به مشتری بی‌توجهی شده است.
مشتری مدارشدن در واقع یعنی رفتن به مداری فراتر از مشتری و کالا، و رسیدن به مدار چرخۀ سفارش. لحظۀ سرنوشت‌ساز داوری مشتری نیز در هر یک از گام‌های چرخۀ سفارش روی می‌دهد و هر فردی که به نوعی با سفارش در ارتباط است نفر خط مقدم به شمار می‌آید.
این مطلب به این موضوع اشاره دارد که وظایف خود را در سازمان فراتر از چهارچوب فردی خود ببینیم و اثرگذاری فعالیت خود را در قالب چرخه‌ی سفارش بگنجانیم.
فروش محصول تنها به افرادی که به طور مستقیم با مشتری در تعامل هستند بستگی ندارد بلکه افراد پشت صحنه و خصوصاً نوع مدیریت این چرخه تأثیر بسیاری زیادی بر مشتری مداری خواهد داشت.
فرض کنید کارمندی که به طور مستقیم از طریق تلفن یا حضوری با مشتری سر و کار دارد، همیشه خوش برخورد و باحوصله است و اطلاعات کافی در مورد محصول به مشتری می‌دهد اما زمانیکه نقصی در طراحی یا تولید محصول وجود داشته باشد این برخورد خوب به درد مشتری نخواهد خورد زیرا نیاز او را برطرف نکرده است.
آگاهی نسبت به یکپارچه بودن این چرخه روحیه تیمی و همکاری را بیش از پیش در افراد مجموعه تقویت می‌کند. ما در فرآیند فروش تنها نیستیم. چرخه‌ی سفارش را جدی بگیریم.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

7 پاسخ به “چگونه مشتری‌مدار باشیم؟”

  1. م.جبلي گفت:

    بسیار مفید بود خسته نباشید ??

  2. e.raygani گفت:

    با سلام
    در چرخه سفارش مشتری ممکن است برخی مواردی که مشتری برای کارایی خود در نظر دارد دیده نشود . عموما ارائه دهندگان یک خدمت و یا محصول اشراف کاملی به تمام وجه های آن ندارد. اصولا کارایی بهتر محصول و هم پوشانی آن برای گسترش بیشتر خدمات دهی می تواند ترکیب کاری دو بخش R&D و QC باشد.

  3. سعید خسروی گفت:

    بسیار عالی
    قطعاً دقت به نکته “چرخه” سفارش که به معنای لزوم یکپارچه سازی تمام عوامل مؤثر در نحوه ارائه یک خدمت یا کالا هست غیر قابل تکذیب هست

  4. ممنون خسته نباشید

  5. خیلی خوب بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *