ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۲/۲۳
386 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت زمان : در باشگاه های مطالعه عضو شوید

عضو گروه ها یا باشگاه های کتابخوانی در حوزه تخصصی تان شوید. وقتی عضو باشگاهی می شوید اغلب اوقات همراه فرم تقاضانامه سه یا چهار کتاب رایگان به شما هدیه می کنند. از این هدیه استفاده کنید. بعد از آن هر ماه در مورد کتاب های معروف و مهمی که در آن حوزه چاپ شده اند توصیه هایی به شما می شود. باشگاه های کتاب خوانی در مورد کتاب هایی که انتخاب و توصیه می کنند بسیار حساس هستند چرا که تمام درآمد آنها به انتخاب کتاب هایی که می خرند و نگهداری می کنند بستگی دارد. آنها قبل از اینکه کتاب را به شما معرفی کنند تعداد بیشماری از کتاب ها را بررسی می کنند.

از خلاصه کتاب ها به صورت نوشته یا صوت استفاده کنید

می توانید به شرکت هایی که این نوع خلاصه ها را تهیه می کنند و به صورت کتبی یا به صورت صوتی به بازار می دهند مراجعه کنید و از این طریق خلاصه کتاب های مربوط به حوزه مورد علاقه تان را انتخاب کنید و از آنها استفاده کنید. این نوع شرکت ها هر ماه سه یا چهار کتاب تخصصی را انتخاب می کنند و خلاصه ای شش صفحه ای از آنها را برای شما می فرستند که به این ترتیب می توانید خیلی سریع با مطالب اصلی کتاب ها ظرف چند دقیقه آشنا شوید. با استفاده از خلاصه کتاب ها می توانید بهترین ایده های عملی و مفید را که آن کتاب ارائه می کند به دست بیاورید و آنگاه در مورد خواندن تمام کتاب تصمیم بگیرید. علاوه بر این می توانید خلاصه کتاب ها را به صورت نوار یا سی دی صوتی هر ماه تهیه کنید و در اتومبیل تان موقع رفت و آمد به محل کار به آنها گوش کنید. هربار که این کار را انجام می دهید با بعضی از بهترین نظریات کاربردی درباره کسب و کارتان آشنا می شوید.

عضویت اینترنتی داشته باشید و از آن استفاده کنید

وارد سایت barnsandnoble.com یا amazon.com شوید. آدرس و شماره کارت اعتباری تان را آنجا ذخیره کنید. هر زمان که کتاب جالبی به شما معرفی می شود آن را از طریق اینترنت پیدا کنید و خلاصه آن را بخوانید و در صورتی که احساس کردید مایل هستید تمام آن را بخوانید، می توانید از طریق اینترنت آن را سفارش بدهید و ظرف سه چهار روز درب منزل تحویل بگیرید. با این کار در مقایسه با مراجعه به کتابخانه یا رفتن به کتاب فروشی در وقتتان صرفه جویی زیادی خواهید کرد و با صرف دو دقیقه از وقتتان می توانید به همان نتیجه ای برسید که می توانست ساعت ها وقت شما را بگیرد.

در یک دوره تندخوانی شرکت کنید

یکی از ارزشمندترین کارهایی که در بزرگسالی می توانید انجام بدهید این است که برای بالا بردن مهارت های خواندن در یک دوره تندخوانی شرکت کنید. اکثر دوره های تندخوانی اصول مشابهی دارند و در واقع با گذراندن اولین درس یا کلاس سرعت خواندن تان را سه برابر می کنید. این دوره ها در هر شهری برگزار می شوند و معمولا تبلیغات آنها را می توانید از طریق اینترنت یا کتاب های راهنما پیدا کنید. اگر یک دوره تندخوانی خوب را بگذرانید به سرعت یاد خواهید گرفت که چطور در هر دقیقه ۱۰۰۰ واژه را بخوانید و ۸۰ درصد مطالبی را که خوانده اید به خاطر بسپارید. علاوه بر این یاد خواهید گرفت که چطور مطالب تعداد زیادی روزنامه، مجله و کتاب را مرور کنید و ظرف دو ساعت در روز به اندازه یک هفته آدم های معمولی از مطالب خواندنی استفاده کنید.

خوب خواندن را یاد بگیرید

باید نحوه خواندن کتاب های غیرداستانی را یاد بگیرید. شاید بهترین روشی که من یاد گرفته ام روش چهار جزئی باشد که چهار مرحله آن عبارت است از مرور سطحی، پیش مرور، مطالعه عمقی و بازنگری. توضیح بیشتر در باره این روش را در زیر می خوانید.

با مرور سطحی شروع کنید

وقتی کتابی را برای خواندن انتخاب می کنید به جای اینکه آن را باز کنید و از اول تا آخر شروع کنید به خواندن، یعنی همان کاری که معمولا انجام می دهید، بهتر است با یک مرور سطحی شروع کنید، یعنی اول روی جلد و پشت جلد آن را بخوانید. به اطلاعات مهمی که در مورد کتاب و نویسنده آن روی جلد و پشت جلد هر کتاب می آید دقت کنید. فهرست مطالب آن را از اول تا آخر بخوانید و ببینید موضوع یا عنوان مورد علاقه تان را در آن پیدا می کنید. با این روش می توانید خیلی سریع صفحه های کتاب را ورق بزنید و به طور کلی با ساختار کتاب آشنا شوید.

به فصل های هر کتاب مراجعه کنید. تیترهای فرعی هر فصل را بخوانید و به جدول ها، نمودارها و تصویرها دقت کنید. به روانی مطالب در کل کتاب توجه کنید. این مرور کلی بیش از ده دقیقه وقت شما را نمی گیرد ولی با این کار می توانید مطالعه هدفمند کتاب را شروع کنید. وقتی بدانید که می خواهید از خواندن یک کتاب به چه اطلاعاتی دست پیدا کنید هدفتان مشخص می شود.

پیش مرور کتاب قبل از خواندن آن

در مرحله دوم، یعنی در پیش مرور کتاب، صفحه های آن را ورق بزنید تا در مورد کیفیت و محتوای کتاب شناخت بیشتری پیدا کنید. در مرحله پیش مرور، یک جمله یا پاراگراف را انتخاب کنید و بخوانید که بهتر است جمله اول یا پاراگراف اول یکی از بخش های کتاب باشد. اگر در پایان هر فصل خلاصه با پرسش های آن فصل گنجانده شده است برای شناخت بیشتر در مورد آنچه که در نتیجه خواندن کامل کتاب به دست می آورید آن قسمت را به دقت مطالعه کنید.

مرحله مطالعه عمقی

در این مرحله کتاب را صفحه به صفحه و سریع بخوانید. مرور سطحی و پیش مرور علاقه شما را به خواندن کتاب برمی انگیزد و کنجکاوی تان را تحریک می کند. در مرحله مطالعه عمقی به دنبال پر کردن خلأ علمی تان خواهید بود. در واقع به مرحله ای می رسید که به آن «یادگیری مطابق انتظار» نامیده می شود. در این مرحله به دنبال شکار اطلاعات و ایده هایی هستید که در متن وجود دارند. در این مرحله از دست تان برای دنبال کردن جمله ها استفاده کنید. یک خودکار در دست بگیرید و هر وقت با ایده جالب یا مهمی برخورد کردید آن را یادداشت کنید. اگر در صفحه ای مطلب مهمی پیدا کردید و خواستید دوباره به آن مراجعه کنید گوشه آن صفحه را تا بزنید.

ادامه این مطلب در مطلب بعدی قدرت زمان بیان گردیده است.

منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *