ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۰۸/۲۴
1,280 بازدید
۵ دیدگاه
اشتراک گذاری

زخم‌هایی که مدیر بر تن خود می‌زند!

رئیس ابردقیق:

اگر همیشه در متن گزارش‌ها و نامه‌ها دست می‌برید و عبارات را پس و پیش می‌کنید و به همین دلیل نیز، هر نوشته‌ای مدت‌ها روی میز کار شما باقی می‌ماند، احتمالاً گرفتار نوعی وسواس در نوشتن هستید. چارۀ کار چیست؟ احساس تمایل برای اصلاح کردن هر نامه‌ای را که به دستتان می‌رسد، در خود، سرکوب کنید.

رئیس چوب به دست:

اگر می‌بینید شرایط کار از هر جهت برای کارکنان تحت نظارتتان فراهم است ولی انگیزۀ شغلی آنان هر روز کمتر از روزهای دیگر می‌شود، این احتمال وجود دارد که شما رئیس چوب به دست هستید؛ یعنی واحد تحت نظارت خود را به صورت یک منطقۀ بحرانی درآورده‌اید، هارت و پورت به راه می‌اندازید، فریاد می‌کشید و افراد را دچار فشار روانی و اضطراب ناشی از آن، می‌سازید. چارۀ کار چیست؟ از این به بعد، برای اجرای تصمیمات و دستورات خود، برنامه‌ای متناسب و معقول، تنظیم کنید.

رئیس همه کاره:

اگر علاقه‌مندید شخصاً به همۀ کارها رسیدگی کنید و همۀ تصمیمات را خودتان اتخاذ نمایید و شخصاً نیز اقدام بفرمایید! به احتمال بسیار، شما رئیس همه کاره هستید. چارۀ کار چیست؟ افراد تحت نظارت خود را جمع کنید و برای آنان توضیح بدهید که تا چه اندازه نسبت به ارایۀ عقاید تازه و مفید به وسیلۀ آنان، علاقه‌مند هستید. از آنان بخواهید تا دیدگاهها و نظرات خود را روی کاغذ بنویسند و برای شما، ارسال کنند. به آنان اطمینان بدهید که حتی بی‌ربط‌ترین پیشنهاد آنان را نیز، مطالعه خواهید کرد و …، پیشنهادات بی‌ربط مورد انتقاد قرار نخواهد گرفت و از پیشنهادات مفید نیز، قدردانی خواهد شد.

رئیس ریاست مآب:

اگر خود را نیازمند احترام و کُرنش افراد تحت نظارتتان می‌بینید، به احتمال زیاد، شما یک رئیس ریاست مآب هستید. چارۀ کار چیست؟ این حقیقت را به خود بقبولانید که احترام قایل شدن برای پُست و مقام، از همان مقولۀ احترام‌گزاری برای لباس فاخر و ثروت مادی است. ضمناً بدانید که هرچه بیشتر طالب احترام و کُرنش باشید، به همان نسبت نیز، بیشتر حقیر جلوه خواهید کرد.

رئیس تکنواز:

چنانچه خود را متخصص یک رشتۀ خاص و مثلاً صاحب نظر در مدیریت و رهبری تلقی می‌کنید و در این مورد نیز خود را بی نیاز از هر نوع هم‌فکری یا مشورت می‌دانید و تقسیم کار و تفویض اختیار را قبول ندارید، احتمالاً شما یک رئیس تکنواز هستید. چارۀ کار چیست؟ در رابطۀ با مدیریت و رهبری اثربخش کتاب بخوانید، مقاله‌های علمی و کاربردی در این زمینه‌ها را مطالعه کنید، در همایش‌ها، کنگره‌ها و کارگاه‌های آموزشی که در رابطه با مدیریت و رهبری اثربخش تشکیل می‌شود، شرکت نمایید و گه گاه نیز مشکلات کاری خود را، با افراد تحت نظارتتان در میان بگذارید.

رئیس دو دل:

اگر اخذ تصمیم را تا آن میزان به تعویق می‌اندازید و اصطلاحاً این دست و آن دست می‌کنید تا کار از کار بگذرد، احتمالاً شما یک رئیس دو دل هستید. مدیران دو دل و مردد، معمولاً قلمرو تصمیم‌گیری خود را به آنچه که روی کاغذ آمده است، محدود می‌سازند. چه باید کرد؟ تلاش کنید قبل از تصمیم‌گیری در هر زمینه‌ای، ابتدا مشکل را تعریف و سپس علل یا عوامل ایجاد کنندۀ آن را شناسایی کنید. برای هر عامل یا علت، راه‌حل‌های مختلف را شناسایی و سپس بهترین راه‌حل را انتخاب نمایید.

قدم بعدی شما آن است که عوامل بازدارنده و پیش‌برنده برای هر راه‌حل را پیش‌بینی و سپس اقدامات لازم برای حل مشکل را، انجام دهید.

(منبع: روان‌شناسی مدیریت تألیف دکتر محمود ساعتچی)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

5 پاسخ به “زخم‌هایی که مدیر بر تن خود می‌زند!”

  1. نگرش جالبی به مشکلات یک شرکت است، تشکر

  2. مهدیه رفیعی گفت:

    چه جالب بود. حوزه های خوبی رو مورد بررسی قرار داده بودید
    ممنون

  3. مهمان گفت:

    مطلب خوبی بود. ایکاش رییس ما هم این مطلب رو میخوند 😀

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *