IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب

زخم‌هایی که مدیر بر تن خود می‌زند!

زخم‌هایی که مدیر بر تن خود می‌زند!

رئیس ابردقیق:

اگر همیشه در متن گزارش‌ها و نامه‌ها دست می‌برید و عبارات را پس و پیش می‌کنید و به همین دلیل نیز، هر نوشته‌ای مدت‌ها روی میز کار شما باقی می‌ماند، احتمالاً گرفتار نوعی وسواس در نوشتن هستید. چارۀ کار چیست؟ احساس تمایل برای اصلاح کردن هر نامه‌ای را که به دستتان می‌رسد، در خود، سرکوب کنید.

رئیس چوب به دست:

اگر می‌بینید شرایط کار از هر جهت برای کارکنان تحت نظارتتان فراهم است ولی انگیزۀ شغلی آنان هر روز کمتر از روزهای دیگر می‌شود، این احتمال وجود دارد که شما رئیس چوب به دست هستید؛ یعنی واحد تحت نظارت خود را به صورت یک منطقۀ بحرانی درآورده‌اید، هارت و پورت به راه می‌اندازید، فریاد می‌کشید و افراد را دچار فشار روانی و اضطراب ناشی از آن، می‌سازید. چارۀ کار چیست؟ از این به بعد، برای اجرای تصمیمات و دستورات خود، برنامه‌ای متناسب و معقول، تنظیم کنید.

رئیس همه کاره:

اگر علاقه‌مندید شخصاً به همۀ کارها رسیدگی کنید و همۀ تصمیمات را خودتان اتخاذ نمایید و شخصاً نیز اقدام بفرمایید! به احتمال بسیار، شما رئیس همه کاره هستید. چارۀ کار چیست؟ افراد تحت نظارت خود را جمع کنید و برای آنان توضیح بدهید که تا چه اندازه نسبت به ارایۀ عقاید تازه و مفید به وسیلۀ آنان، علاقه‌مند هستید. از آنان بخواهید تا دیدگاهها و نظرات خود را روی کاغذ بنویسند و برای شما، ارسال کنند. به آنان اطمینان بدهید که حتی بی‌ربط‌ترین پیشنهاد آنان را نیز، مطالعه خواهید کرد و …، پیشنهادات بی‌ربط مورد انتقاد قرار نخواهد گرفت و از پیشنهادات مفید نیز، قدردانی خواهد شد.

رئیس ریاست مآب:

اگر خود را نیازمند احترام و کُرنش افراد تحت نظارتتان می‌بینید، به احتمال زیاد، شما یک رئیس ریاست مآب هستید. چارۀ کار چیست؟ این حقیقت را به خود بقبولانید که احترام قایل شدن برای پُست و مقام، از همان مقولۀ احترام‌گزاری برای لباس فاخر و ثروت مادی است. ضمناً بدانید که هرچه بیشتر طالب احترام و کُرنش باشید، به همان نسبت نیز، بیشتر حقیر جلوه خواهید کرد.

رئیس تکنواز:

چنانچه خود را متخصص یک رشتۀ خاص و مثلاً صاحب نظر در مدیریت و رهبری تلقی می‌کنید و در این مورد نیز خود را بی نیاز از هر نوع هم‌فکری یا مشورت می‌دانید و تقسیم کار و تفویض اختیار را قبول ندارید، احتمالاً شما یک رئیس تکنواز هستید. چارۀ کار چیست؟ در رابطۀ با مدیریت و رهبری اثربخش کتاب بخوانید، مقاله‌های علمی و کاربردی در این زمینه‌ها را مطالعه کنید، در همایش‌ها، کنگره‌ها و کارگاه‌های آموزشی که در رابطه با مدیریت و رهبری اثربخش تشکیل می‌شود، شرکت نمایید و گه گاه نیز مشکلات کاری خود را، با افراد تحت نظارتتان در میان بگذارید.

رئیس دو دل:

اگر اخذ تصمیم را تا آن میزان به تعویق می‌اندازید و اصطلاحاً این دست و آن دست می‌کنید تا کار از کار بگذرد، احتمالاً شما یک رئیس دو دل هستید. مدیران دو دل و مردد، معمولاً قلمرو تصمیم‌گیری خود را به آنچه که روی کاغذ آمده است، محدود می‌سازند. چه باید کرد؟ تلاش کنید قبل از تصمیم‌گیری در هر زمینه‌ای، ابتدا مشکل را تعریف و سپس علل یا عوامل ایجاد کنندۀ آن را شناسایی کنید. برای هر عامل یا علت، راه‌حل‌های مختلف را شناسایی و سپس بهترین راه‌حل را انتخاب نمایید.

قدم بعدی شما آن است که عوامل بازدارنده و پیش‌برنده برای هر راه‌حل را پیش‌بینی و سپس اقدامات لازم برای حل مشکل را، انجام دهید.

(منبع: روان‌شناسی مدیریت تألیف دکتر محمود ساعتچی)

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar
سعید خسروی
Guest

نگرش جالبی به مشکلات یک شرکت است، تشکر

مهدیه رفیعی
Guest
مهدیه رفیعی

چه جالب بود. حوزه های خوبی رو مورد بررسی قرار داده بودید
ممنون

مهمان
Guest
مهمان

مطلب خوبی بود. ایکاش رییس ما هم این مطلب رو میخوند 😀