ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۱/۱۹
704 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

زبان بدن : رفتار افراد با موقعیت های بالاتر و پایینتر

در بین فرهنگ ها و قاره ها، مردم با مرتبه ی پایین تر به فردی که در مقام بالاتری دارد احترام می گذارند. رفتار مطابق با موقعیت اجتماعی نشانگر احترام گذاشتن است. درسراسر دنیا مردم با درجات مختلف به افراد مسن تر و باهوش تر و قدرتمندتر، احترام می گذارند. فرد معمولا برای نشان دادن احترام، خود را در موقعیت پایین تری نسبت به فرد مقابل قرار می دهد. ممکن است به نشانه ی احترام، خبردار بایستید.

در قصرهای سلطنتی، هنگامی که پادشاه عبور می کند کارکنان خم می شوند یا تعظیم می کنند. در ارتش، سربازان وظیفه در هنگام ورود افسر فرمانده به پادگان خبردار می ایستند. به دانش آموزان می گویند هنگام ورود فردی بزرگسال به کلاس بلند شوند. وقتی رئیس در اداره قدم می زند، کارکنان خود را جمع و جور می کنند. در ژاپن و دیگر کشورهای آسیایی، افراد زیردست به چشمان رئیس نگاه نمی کنند؛ در حالیکه در فرهنگ های غربی، ارتباط چشمی متعارف است.

  • خم شدن، زانو زدن و کرنش

خم شدن، زانو زدن، کرنش و پایین آوردن سر رفتارهای مربوط به افراد با موقعیت های پایین است. با جمع کردن بدن و پایین آوردن آن در برابر افراد دیگر کوچک به نظر می رسید.

ریشه ی این رفتار را می توان در قلمرو حیوانات دید که موجودات مورد تهاجم برای حفاظت از خود قوز می کنند و بدن خود را جمع می کنند.

در ژاپن می توان با توجه به مدت زمان و میزان خم شدنِ فرد، موقعیت اجتماعی او را نسبت به فرد دیگر تشخیص داد. کسی که موقعیت پایین تری دارد بیشتر و طولانی تر خم می شودو اگر دو نفر با موقعیت برابر به هم تعظیم کنند به یک اندازه خم می شوند. اگر یکی از افراد بخواهد احترام بیشتری نشان دهد، یک تعظیم دیگر نیز می کند. ژاپنی ها همچنین در مقابل فردی که بسیار مسن تر است یا یک مشتری که امیدوارند با او معامله ای داشته باشند، یک تعظیم دیگر اضافه می کنند.

وقتی به کسی که درجه اش از شما بالاتر است تعظیم می کنید، مطمئن شوید که تعظیم شما طولانی تر است و نگاه خود را محترمانه پایین بیاورید. اگر مطمئن نیستید که چه کسی مقام بالاتری دارد، اندکی کمتر از طرف مقابل تعظیم کنید. هنگام تعظیم در مقابل یک ژاپنی دست ها در قسمت جلو پاها و یا در دو طرف بدن پایین می آیند، پشت و گردن صاف نگه داشته می شوند و نگاه به سمتی دیگر است.

چنانچه در مقابل کسی که موقعیت بالاتری از لحاظ قدرت دارد توبیخ شده اید، کاری کنید که کوچک به نظر برسید. با نشان دادن حالت تسلیم و احترام شاید بتوانید اوضاع را آرام کنید.

  • خبردار ایستادن

ایستادن با پشتی صاف و مستقیم، پاهایی نزدیک به هم در حالیکه وزن به طور مساوی بین آنها تقسیم شده است؛ بازوهای جسبیده به پهلو و دست های بی حرکت نشانه ی احترام و تسلیم است. اگر تا به حال به دفتر مدیر مدرسه فراخوانده شده اید یا در دادگاه به انتظار ایستاده اید یا در ارتش خدمت کرده باشید، این موقعیت را به خوبی می شناسید. در این حالت مستقیما به جلو نگاه می کنید و تا وقتی با شما صحبت نکرده اند، کوچک ترین حرکتی نمی کنید.

(منبع: زبان بدن به زبان آدمیزاد، الیزابت کونکه)

ادامه ی مقالات زبان بدن را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *