ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۲۲
689 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
روابط متقابل مماس و مسدود کننده
  • رابطه متقابل مماس

یکی از اشکال تحریف توجیه، رابطه ی متقابل مماس است. یک رابطه متقابل مماس رابطه ای است که در آن محرک و یا موضوعهای مختلفی را مورد خطاب قرار می دهند و یا موضوع مشترک را از دیدگاههای متفاوت مورد خطاب قرار می دهند.

برای مثال، درمانگری از یکی از افراد گروه می پرسد که: «چه احساسی داری؟» او جواب می دهد: «خوب، وقتی که دیروز درباره این موضوع در گروه صحبت کردیم من عصبانی شدم.» با این پاسخ، او این موضوع را که چگونه احساس می کند مورد خطاب قرار می دهد ولی از دیدگاه دیروز به جای امروز.

و یا در یک مذاکره درباره دستمزد کارگران، نماینده اتحادیه می پرسد: «برای اینکه به توافقی برسیم چه خواسته ای از ما دارید؟» رئیس کارگزینی جواب می دهد: «ما اصلا از شرایط پیشنهادی شما راضی نیستیم.» در اینجا موضوع از «خواسته» به «احساس رضایت» تغییر می یابد.

“مکالمات روزمره پر از روابط متقابل مماس است.”

وقتی افراد در شرایطی هستند که آنرا فشارزا می یابند، احتمال بیشتری دارد که به این شکل به تحریف و توجیه بپردازند. این عجیب نیست، زیرا در شرایط فشارزا احتمال دارد که افراد احساس کنند که چهارچوب داوری آنان مورد تهدید قرار می گیرد. هدف پنهانی که در رابطه متقابل مماس وجود دارد این است که شخص مقابل را از موضوعی که موجب تهدید می شود دور نگاه دارد. شخصی که رابطه متقابل مماس را آغاز  می کند با ضمیر آگاه خود عمل نمی کند.

اغلب اوقات، شخص مقابل رابطه متقابل مماس را به پیش می برد تا اینکه به موضوع اصلی بپردازد. او حتی ممکن است رابطه متقابل مماس را به شکلی که خود می خواهد برگرداند.

برای مثال: 

  • نماینده اتحادیه: «برای اینکه به توافقی برسیم چه خواسته ای از ما دارید؟»
  • رئیس کارگزینی: «ما اصلا از شرایط پیشنهادی شما راضی نیستیم.»
  • نماینده اتحادیه: «ما هم با پیشنهادات شما موافق نیستیم»
  • رئیس کارگزینی: «اوه، پس شما از ما چه می خواهید تا راضی بشوید؟»
  • نماینده اتحادیه: «خوب، مشکل این است که من مطمئن نیستم که شما بتوانید خواسته های ما را برآورده کنید»

وقتی که افراد در روابط متقابل مماس قرار می گیرند، ممکن است احساس ناراحتی بکنند از اینکه مکالمه آنها به جایی نمی رسد و یا به شکل دور باطلی در آمده است. در سطح روانشناختی، این دقیقا همان چیزی است که مورد نظر می باشد. مکالماتی نظیر این می تواند برای مدتی طولانی ادامه یابد. طرفین رابطه ممکن است احساس کنند که خیلی تلاش کرده اند ولی نهایتا احساس بی رمقی می کنند. در پایان مکالمه، آنها شاید هرگز  به موضوع اولیه ای که مورد نظرشان بود برنگردند.

  • روابط متقابل مسدود کننده

در یک رابطه متقابل مسدود کننده، هدف از مطرح کردن یک موضوع، با مخالفت درباره تعریف آن موضوع نادیده گرفته می شود.

در این مورد مثالهای زیر را می توان آورد:

  • درمانگر: «چه احساسی داری؟»
  • عضو گروه: «منظور شما روحی – روانی است و یا جسمی؟»
  • نماینده اتحادیه: «برای اینکه به توافق برسیم چه خواسته ای از ما دارید؟»

رئیس کارگزینی: «آیا شما درباره آنچه که میخواهیم صحبت می کنید، و یا آنچه که می توانیم به دست آوریم؟»

شما به ندرت می بینید که روابط متقابل مسدود کننده ادامه پیدا کند. به احتمال زیاد به محض مسدود کردن، طرفین مکالمه شروع می کنند به بحث و جدل در مورد جزئیات تعریف موضوع. و یا اگر یکی از طرفین رابطه واقعا قصد مسدود کردن آنرا داشته باشد، مکالمه در سکوت فشارزایی متوقف می شود.

“در سطح روانشناختی، هدف از رابطه متقابل مسدود کننده همانند هدف از رابطه متقابل مماس است؛ یعنی اجتناب از موضوعهایی که می تواند تهدید کننده چهارچوب داوری یک و یا هر دو طرف رابطه باشد.”

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *