دینامیت موفقیت : نارضایتی الهام بخش
در یک شرکت بیمه چند منظوره در آمریکا، در قسمت فروش بیمه، مردی به نام «آل آلن» کار می کند. او می خواهد بهترین فروشنده شرکت باشد و سعی می کند نگرش ذهنی مثبت را از کتاب های الهام بخش و مجلاتی که می خواند به دست آورد. او مقاله ای در مجله موفقیت نامحدود مطالعه کرد با عنوان «دچار نارضایتی الهام بخش شوید». مدت زیادی نگذشته بود که شرایط عملی کردن آنچه خوانده بود فراهم شد، اما مشکلی پیش آمد. این مشکل به او فرصتی داد تا نگرشش را طوری تنظیم کند که از سمت مثبت طلسم استفاده نماید.
در یک روز سرد زمستانی، آل تمام مغازه ها و ساختمان های ویسکانسین را زیر پا گذاشت و بازاریابی کرد. او به صورت سرزده سعی کرد همه بیمه نامه ها را بفروشد. اما آن روز، حتی یک بیمه نامه هم نفروخت. مسلم است که واقعا ناراضی شده بود. اما نگرش مثبت آل، نارضایتی او را به نارضایتی الهام بخش تبدیل کرد.
او آن مقاله را به یاد آورد. به دستورهایش عمل کرد. روز بعد، قبل از خروج از دفترش، قضیه روز قبل را به دوستش گفت و اضافه کرد: «صبر کن و ببین. امروز درست به همان جاهای دیروزی برمی گردم و بیشتر از تو بیمه نامه می فروشم.» نکته جالب اینکه واقعا این کار را کرد. به همان ساختمان ها برگشت و دوباره در همان خانه های دیروزی را به صدا در آورد.
آل آن روز ۶۶ بیمه نامه حوادث فروخت. این یک دستاورد غیرعادی تلقی می شد، ولی اتفاق افتاد، به خاطر اینکه آل از آن هشت ساعت بدون فروش در برف و بوران که لحظات بدی تلقی می شد، درس گرفت. او توانست آن نارضایتی را که همه ما در لحظات شکست حس می کنیم، به نارضایتی الهام بخش تبدیل کند که منجر به موفقیت در روز بعد شد.
این توانایی که طلسم نامرئی را می چرخاند و نگرش ذهنی مثبت را جایگزین نگرش ذهنی منفی می کند، امری مشترک در بیشتر افراد موفق است. خیلی از ما یاد گرفته ایم موفقیت را طوری ببینیم که انگار از بالا به پایین می آید و از راهی اسرارآمیز که وجود خارجی ندارد۔ به ما می رسد. شاید هم آن را داریم، اما نمی بینیم. واقعیات، اغلب دیده نمی شوند.
“نگرش ذهنی مثبت هر فرد، مزیت اوست و هیچ نکته اسرارآمیزی در این باره وجود ندارد.”
منبع: (دینامیت موفقیت، ناپلئون هیل/کلمنت استون)
ادامه ی مقالات دینامیت موفقیت را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید