ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۲۷
432 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

برندسازی شخصی: وجه تمایز خودتان با رقیب‌هایتان را مشخص کنید

درباره‌ی رقیب‌ها یا همکارانتان، چه واقعی و چه احتمالی فکر کنید. نقطه‌ی اشتراک همه‌ی شما در چیست؟ شما باید شرایط خاصی داشته باشید تا بتوانید در زمین مخاطب هدفتان بازی کنید؛ بنابراین، شبیه‌بودن برای شروع چیز خوبی است. برای مثال اگر وکیل باشید، باید تحصیلات حقوق را به‌پایان برسانید و اگر بخواهید وکالت کنید باید در آزمون وکالت پذیرفته شوید. همه‌ی وکیل‌هایی که در شهر شما وکالت می‌کنند، باید این شرایط را داشته باشند. این باعث می‌شود شبیه هم شوید. ولی وقتی دانش و اطلاعات‌تان بیشتر می‌شود، شباهت‌هایتان کاهش پیدا می‌کند و تمایزهایتان آشکارتر می‌شود.

وقتی همان کاری را می‌کنید که رقیب‌هایتان می‌کنند و هیچ تمایز واقعی بین شما وجود ندارد، تبدیل به یک کالا می‌شوید. «کالا» یعنی چیزی که براساس قیمت ارزش‌گذاری می‌شود نه براساس تمایز، و هیچ اهرم نفوذی برای شما نمی‌گذارد جز اینکه ارزان‌ترین باشید. کار شما در برندسازی شخص این است که خودتان را به‌عنوان برندی که دنبالش هستند از دیگران متمایز کنید، چون وقتی وجه تمایز داشته باشید مردم حاضرند برای کارکردن با شما بیشتر پول بدهند.

قضیه را این‌طور در نظر بگیرید: اگر شما قهوه بودید، باید استارباکس می‌بودید؛ چون مردم برایتان بیشتر پول می‌دادند و به برندتان وفادار بودند. برای اینکه نسخه‌ی استارباکس خودتان باشید، هنگام ساختن برندتان تفاوت‌هایتان را پررنگ‌تر کنید.

اینکه بتوانید تفاوت‌هایتان را پررنگ کنید و وجه تمایز خود را در معرض نمایش بگذارید برای ایجاد برندی برجسته نقش مهمی دارد. هرچه نباشد، برندسازی شخصی به‌کلی با وعده‌های ویژه‌ی شما سر و کار دارد. اگر همه چیزتان مثل دیگران باشد، در یاد هیچ‌کس نمی‌مانید. ما آرزو می‌کنیم منحصربه‌فرد باشیم و می‌خواهیم به‌خاطر ویژگی‌های فردی خاص خودمان شناخته شویم. درمانگران می‌دانند که اغلب بهترین کار گوش دادن به داستان‌های مراجعان است، طوری که مراجع احساس کند به اندازه‌ی کافی خاص هست که کسی بخواهد به او گوش بدهد. تفاوت‌های شما باعث می‌شود دیگران به شما گوش بدهند.

چه چیزی برند شما را متفاوت می‌کند؟ چه چیزی باعث می‌شود در میان دیگران شناخته شوید. آیا نقطه‌ضعف‌های دیگران فرصتی برای شما به وجود می‌آورد که ارزش خودتان را پررنگ‌تر کنید و بیشتر روی برند شخصی‌تان مانور بدهید؟

ویژگی‌هایی که شما را خاص می‌کند یا دیگران آن‌ها را ندارند، بنویسید. این لیست را براساس حقیقت بنویسید و لاف نزنید. از مقالات قبلی ایده بگیرید و تا جایی که می‌توانید لیست‌تان را طولانی‌تر کنید. می‌توانید مدارکی که گرفته‌اید ولی دیگران ندارند یا زبان‌هایی که بلدید را در آن بگنجانید. حتی می‌تواند چیزی شبیه این باشد: «من در مقایسه با همکارانم در زمان کوتاه‌تر کارهای بیشتری انجام می‌دهم.»

اگر می‌بینید تفاوت زیادی با رقیب‌ها ندارید (که در ابتدای کارتان طبیعی است)، فکر کنید چطور می‌توانید داستان خودتان را به‌شیوه‌ی متفاوتی تعریف کنید. من جدیدا با دو نفر کار کرده‌ام که هر دو تقریبا یک کار را انجام می‌دادند، ولی یکی از آن‌ها جالب‌تر بود و ارتباط گرم‌تری بینمان ایجاد کرد. من تصمیم گرفتم با همین فرد کار کنم، چون علاوه بر انجام خوب کار، احساس خوبی هم در من ایجاد می‌کرد. آقای حس خوب می‌تواند از گرمی و صمیمیتش به‌عنوان نقطه‌ی تمایز برندش استفاده کند.

وقتی همه‌ی صفات ملموس و منطقی را که باید ارائه دهید در خودتان ایجاد کردید، از صفات عاطفی غافل نشوید. این صفات می‌توانند نقطه‌ تمایز اصلی شما باشند که رقیب‌هایتان از آن بی‌بهره‌اند.

گاهی می‌بینم بعضی‌ها بسیاری از ویژگی‌هایشان را خاص نمی‌دانند. درباره‌ی اینکه چیزی خاص هست یا نه قضاوت نکنید؛ فقط آنچه را که برای عرضه دارید، لیست کنید و در همین حال آن را با نگاهی منتقدانه ببینید و از خودتان بپرسید: «این شبیه رقیب‌هایم است یا با آن‌ها فرق دارد؟»

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *