برندسازی شخصی : به پوشش و آراستگی تان دقت کنید
لباسی که می پوشید اطلاعاتی را درباره ی شما به دیگران منتقل می کنند، از همین رو باید به پوشش و آراستگی تان دقت کنید. باید جزئیات مربوط به درست لباس پوشیدن را بدانید. در مورد اینکه لباس در تن شما مناسب است یا نه با خودتان رو راست باشید. شاید لازم باشد ساعت ها در فروشگاه بگردید تا لباس مناسب را پیدا کنید، حتما برای این کار وقت بگذارید چون تاثیر بسیار زیادی دارد.
اکثر افراد مهم با نوشته ها، صحبت ها و همچنین نشانه های غیر کلامی با دیگران ارتباط برقرار می کنند. آنها متوجه شده اند که لباس و آراستگی شان در کنار زبان بدن شان ابزار غیر کلامی هستند که می توانند آنان را در رسیدن به هدف شان کمک کنند.
اگر می خواهید موقعیت شغلی رابه دست آورید که لازمه ی آن مسئولیت پذیری است، به گونه ای لباس بپوشید که نشان از توجه شما به جزئیات باشد و باید توجه داشته باشد که لباسها با هم تناسب داشته باشند. منظور فقط تناسب فیزیکی نیست بلکه باید به تناسب روان شناختی هم توجه داشته باشید. سبک لباس پوشیدن شما باید بیانگر ارزش ها و شخصیت شما باشد.
اینکه چه چیزی بپوشید و چه طور آن را بپوشید تاثیر دومینو وار دارد. باید در انتخاب لباس دقت کنید زیرا ظاهر شما بر موارد زیر تاثیر می گذارد:
- برداشتی که از خودتان دارید.
- احساسی که نسبت به خودتان دارید.
- شیوه ی صحبت کردنتان.
- شیوه ی رفتارتان.
- واکنش و یا نوع رفتار دیگران به شما.
رنگ یکی از عوامل مهم برند شخصی است، بهتر است در لباسی که می پوشید هم آن را نشان دهید. شاید تا به امروز فکر نمی کردید که ظاهر شما چنین تاثیری داشته باشد. اما آنچکه در لحظه ی اول مخاطب با آن روبهرو می شود و باید حس خوب را بگیرد ظاهر شماست پس آن را جدی بگیرید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید