برندسازی شخصی : برند شخصی تان را به آزمایش بگذارید
اگر همه ی آنچه که تا به امروز در سری مقاله های برندسازی را گفتیم انجام دادید ، آماده اید که برند شخصی تان را راه بیاندازید و آن را آزمایش کنید. عمومی کردن برندتان برای اولین بار حس عجیبی دارد . شما قرار است حرف هایی در مورد خودتان بزنید که تا حالا فقط روی کاغذ و یا توی ذهنتان بوده است .
در ابتدا باید در مورد برندتان با خودتان صحبت کنید، می توانید جلوی آینه و یا در حال رانندگی این کار را انجام دهید. اول از همه باید خودتان برندتان را باور داشته باشید تا دیگران هم برندتان را باور داشته باشند . پس باید بتوانید با اعتماد به نفس در مورد برندتان صحبت کنید .
سپس برندتان را با معرفی به کسانی شروع کنید که واقعاً به شما اهمیت می دهند . قبل از آنکه به سراغ معرفی برندتان به بازار هدف بزرگ ترتان بروید از این اشخاص بازخورد بگیرید .
مهم است که از کلمات خودتان در برندسازی شخصی استفاده کنید تا بتوانید پیام برندتان را بدون احساس خجالت بلند بگویید .
وقتی برای اولین بار می خواهید برندتان را امتحان کنید، حتماً این کار را به صورت حضوری انجام دهید نه نوشتاری . به چند دلیل به شما توصیه می شود که این کار را انجام دهید :
- می توانید متوجه شوید که با این برند تازه چقدر راحتید و صحبت کردن درباره ی آن چه حسی دارد .
- جملاتی را که هنگام صحبت شفاهی درباره ی برندتان می سازید، حس متفاوتی دارد از جملاتی که می نویسید، واقعی تر و تاثیر گذارتر هستند .
- صحبت کردن درباره ی برندتان باعث می شود که واکنش دیگران را نسبت به آن ببینید . در این مرحله باید با این اندیشه بازی کنید که شما برندی دارید که در حال تکامل است .
- به شما نشان می دهد که چطور با استفاده از چند ابزار ارتباطی، جهت ارتباطاتی که برای معرفی برندتان نیاز دارید تدبیری بیندیشید . پس برای پیدا کردن یک استراتژی ارتباطی تمام و کمال باید راههای مختلفی را امتحان کنید .
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید