برندسازی شخصی : بر ترستان از رقابت چیره شوید
برندسازی شخصی برای این است که خود واقعی تان را به همگان نشان دهید . در این راه با ترس هایی مثل “اگر نتوانم رقابت کنم چه؟ اگر کسی این برند را نخواهد چه؟ اگر برند جدیدی وارد رقابت شود چه؟” روبه رو می شوید .این ترس ها طبیعی هستند ، هرچه ممکن است بعضی از افراد به روی خود نیاورند که با آنها رو به رو هستند.
اینکه خود را در چنین چالشی قرار دهید، ترسناک است ولی اگر اعتماد به نفس کافی برای حمایت از برند خود را نداشته باشید، نمی توانید چندان موفق باشید .
بهترین راه برای چیره شدن بر ترستان از رقابت این است که راهکارهای موفقیت را به کار ببرید و به برند شخصی تان پایبند باشید. برخی از این راهکارها عبارتند از :
- بهتر از هر شخص دیگری ارتباط برقرار کنید. با ایجاد ارتباط قوی و صمیمی ، مردم را به برندتان وفادار می کنید .
- صرفاً برای موافقت ، بله نگویید. برندهای بزرگ اصولاً نماد چیزی هستند . وقتی برای انجام کاری فراخوانده شدید ، پای اعتقادتان بمانید واگر خلاف باور شماست قبول نکنید.
- از کسانی که شما را باور دارند حمایت بگیرید. هیچ چیز مثل داشتن باشگاه هواداران به غلبه بر ترس ها کمک نمی کند.
- نگرش خوبی داشته باشید. به خوش رویی و خوش ذاتی در کار شناخته شوید. مردم دوست دارند با آدم های خوب کار کنند .
- منصف باشید. آبروی کسی را نبرید، جون با این کار اعتبار و شخصیت خود را زیر سوال می برید .
- زود شروع کنید و بیشتر خدمات دهید. مردم دوست دارند بدانند که می توانند روی شما حساب کنند و شما پای حرفتان هستید.
- اصالت خود را حفظ کنید. شما می دانید چه کسی هستید. از خودتان بودن نترسید و مطمئن باشید مردم کسی را که خودش هست، از کسی که نقش بازی می کند را تشخیص می دهند و همیشه کسی را باور دارند که خودش است.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید