برندسازی شخصی : استفاده ی دوباره از محتوا
زمانی که وبلاگ نویسی را شروع کردید، می توانید از محتوای خود را به شیوه های مختلف برای ساختن برند خود در اینترنت و یا خارج از آن استفاده کنید. این کار اکوسیستم شما را گسترده تر می کند. در بعضی از موارد می توانید مجددا از محتوایتان استفاده کنید:
- کتاب
- کتاب الکترونیک
- ارسال محتوا به صورت ایمیل
- ارائه و سخنرانی های شخصی
- پاورپوینت های صداگذاری شده
- خبرنامه
- وبینار آنلاین
- پادکست
- مقاله های چاپی، روزنامه، مجله
- ویدیو
به شکل های مختلفی می توانید از محتوای یکسان استفاده کنید. یکی از جاهایی که می توانید محتوای خود را به اشتراک بگذارید رسانه های اجتماعی تان است، ولی قبل از به اشتراک گذاشتن محتوایتان باید برندتان را در آنها به نمایش بگذارید.
اگر دوست دارید که از رسانه های اجتماعی برای نشان دادن برند شخصی تان استفاده کنید، با سایت هایی شروع کنید که در آن بتوانید اطلاعات درست را در زمان و فضای درست به مخاطب هدفتان برسانید.
مردم دوست دارند با کسانی که می شناسند، دوست دارند و به آنها اعتماد دارند کار کنند. رسانه ای را هم که برای معرفی برندتان از آن استفاده می کنید باید همین خصوصیت را داشته باشد.
هدف اصلی از ساختن پروفایل در رسانه های اجتماعی این است که بتوانید به سوالهای مردم درباره ی خودتان و برندتان پاسخ دهید:
- کی هستید؟
- چه کاری می کنید؟
- برای من چه کاری می توانید انجام دهید؟
- چه کسانی می توانند درباره ی تخصص شما نظر دهند؟
اینها سوالاتی است که در اولین برخورد در ذهن مخاطبان شما شکل می گیرد. گام اول این است که درست قدم بردارید. درست است که شما پروفایلتان را کم کم می سازید، اما بهتر است از همان ابتدا هنگام پر کردن بخش های مختلف پروفایلتان این سوالها را در ذهن داشته باشید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید