ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۲۹
501 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

چه چیزی واقعا بازاریابی چریکی محسوب می شود!

بازاریابی رابطه ارزشمندی است که میان شما و خریداران کالا و خدمات شما برقرار می شود.

این رابطه می تواند آنلاین، شخصی، تلفنی، توسط ایمیل، در یک نمایش، در یک آگهی، توسط شنیدن، خواندن و یا دیدن شکل بگیرد. این رابطه از لحظه ای که مشتری شما را می شناسد تا زمانی که از طرف شما توسط یک بازاریاب چریک زیرک ترغیب می شود ادامه دارد. اما اگر شما یک چریک نظامی هستید، احتمالا برای شما اتفاق نخواهد افتاد.

شما آنچه را که چریک ها می دانند، می دانید – شما خودتان را به هر دری می زنید تا مشتری را جذب کنید و نمی خواهید آن مشتری را تحت هیچ شرایطی از دست بدهید. چون تشخیص می دهید که این رابطه ارزشمند شامل همان بازاریابی واقعی است – یک تجربه کامل (محض).

وظیفه شما به عنوان یک بازاریاب چریک این است که هر لحظه از این رابطه را برای مشتری ارضاء کننده، آسان و ارزشمند کنید. زمانی که اینگونه عمل کنید، به درستی یک متخصص بازاریابی چریکی خواهید بود.

ولی به این اندازه خوب بودن آسان نیست. برای به دست آوردن چنین مزیت رقابتی قدرتمندی، ما به شما طلای خالصی که از گنجینه بازاریابی چریکی استخراج کرده ایم را می دهیم. به عقیده ما، اینها همه طلاست، و در اینجا به صورت تکه های ناب و خالص بر روی کاغذ قرار گرفته اند!

بازاریابی از لحظه ای که شما می خواهید خدمت یا محصولی را برای فروش به دیگران ارائه کنید، شروع می شود. در آن لحظه سئوالاتی مهم باید پاسخ داده شوند: نام چیزی که شما می خواهید به فروش برسانید چیست؟ افراد کجا می توانند آن را خریداری کنند؟ قیمت آن چقدر است؟ افراد چگونه می توانند وجه را پرداخت کنند؟ تولید آن برای شما چقدر هزینه داشته است؟ محصولات شما در چه رنگ هایی در وبسایت و در فروشگاه عرضه خواهند شد؟

پاسخ های این سوالات مثل باد تغییر می کنند، چون بازاریابی هم به همین روش تغییر می کند. قابلیت تغییر، بخشی از ژن بازاریابی چریکی است.

ژن بازاریابی چریکی دو بخش دیگر هم دارد:

اول اینکه در بازاریابی بر اساس یک طرح (برنامه) خیلی ساده عمل کنید که همه بتوانند آن را انجام دهند.

بخش دوم، که همه نمی توانند تا انتها به آن پایبند بمانند، متعهد بودن به آن برنامه است. بیشتر افراد پاسخ هایی سریع الانتظار دارند، که محقق نمی شود؛ نتایج فوری انتظار دارند، که حاصل نمی شود؛ در ابتدای کار سود بالا می خواهند، که به دست نمی آید. در نتیجه آنها طرح خود را رها می کنند و یقین می کنند که آن طرح محقق نخواهد شد. و آنها از بازاریابی گله مند هستند که برای آنها موثر نبوده است.

ولی بازاریابی برای همه موثر است به شرط اینکه به درستی انجام شود.

بازاریابی چریکی عبور از یک نوع بازاریابی بی صاحب به بازاریابی جریان غالب را فراهم آورده است. این روش پیام خود را از مکانی در کالیفرنیا به اکثر نقاط دنیا رسانده است و به دو دلیل ساده که در ادامه می آید هم کسب و کار های بزرگ و هم کوچک را شامل می شود:

یک: این روش می تواند یک موضوع پیچیده را خیلی آسان به انجام رساند.

دو: اگر این روش را به درستی انجام دهید همیشه موثر خواهد بود.

بازاریابی بدون طرح و برنامه مانند جنگیدن تحت امر فرمانده ای است که ابتدا می گوید : ” آماده…. آتش” و پس از آن فرمان هدف گیری را صادر می کند.

بازاریاب چریکی مهارت استفاده درست و مناسب این روش را فرا گرفته است. هدف این سری مقالات تبدیل شما به یک بازاریاب چریکی است. بعد از آن که شما به یک بازاریاب چریکی تبدیل شدید، خواهید فهمید که تمام بازاریابی ارتباط هر شخصی از درون شرکت شما با هر کسی بیرون از شرکت تان است. در بازاریابی غیر چریکی تنها توجه به کلیات می شود و از جزئیات غفلت می شود. اما بازاریاب های چریک هرگز از جزئیات غفلت نمی کنند. بازاریابی، حقیقتی است که جذاب و فریبنده جلوه داده می شود.

بازاریاب چریکی می داند که امروزه بازاریابی نشان دادن حقیقت به طریقی جذاب است. در گذشته اغلب فعالیت ها بازاریابی شامل حقیقت نبود و بیشتر آنها هم حتی جذاب نبودند.

(منبع: بازاریاب چریکی، اثر جی کنارد لوینسون)

ادامه ی مقالات “بازاریابی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *