بازاریابی محتوایی: محتوا بعنوان یک دارایی
آیا بازاریاب ها، بازاریابی محتوایی را نوعی از دارایی های خود می دانند؟ پاسخ منفی است. تقریبا همه جا این چنین است. بازاریاب ها، بازار یابی محتوایی را بعنوان یک هزینه در نظر می گیرند. اما این موضوعی است که باید تغییر کند.
اول از همه بدانیم دارایی چیست؟ بر اساس دایره المعارف Investopedia، “دارایی، منبع با ارزش اقتصادی که در اختیار یا کنترل یک شرکت قرار دارد و آن شرکت انتظار دارد که از آن دارایی، سودی عایدش شود.” یک سرمایه، مانند خانه یا سرمایه گذاری کالایی، خریدی است که به مرور زمان، ارزشش زیاد می شود.
در گذشته، بازاریابی بعنوان یک هزینه دیده می شد. تبلیغات در یک بازه ی زمانی یا به ارزش برند تبدیل می شد، یا فروش را افزایش می داد ولی خود فرآیند تبلیغاتی به پایان می رسید. اما بازاریابی محتوایی متفاوت است؛ باید نگاهی متفاوت به آن داشت.
هدف تان هرچه باشد، چه فروش مستقیم، چه جذب مشتریان بالقوه، چه بهینه سازی موتور جستجو، یا حضور در رسانه های اجتماعی، باید برای کسب و تولید محتوا، پول خرج کنید. تنها به این دلیل باید درباره ی کسب دارایی های محتوا متفاوت فکر کنید؛ چون قرار نیست هزینه های محتوایی کسب کنید، بلکه دارید یک دارایی کسب می کنید.
فکر کردن مثل یک ناشر
ما همه ناشر هستیم و این به معنای تفکر متفاوت درباره ی محتوا و اهمیت آن برای سازمان شماست. وقتی که روی یک ویدئو، پادکست یا مقاله ی سفید White paper سرمایه گذاری می کنید؛ این قبیل محتواها، باعث ایجاد ارزش به چند روش می شود.
اول، محتوایی که تولید می کنید در یک بازه ی طولانی قابل استفاده است؛ یعنی دارای عمر مفید Shelf life است. محتوایی که شما خلق می کنید، دارای ارزشی است که تا مدت ها بعد از سرمایه گذاری باقی می ماند. برای مثال یک پست بلاگ می تواند تا سال ها بعد از تولید در موتورهای جستجو پیدا شوند و مورد استفاده قرار گیرند.
دوم، محتوا را می توانید دوباره بررسی و هدف گذاری کنید. مثلا ممکن است با سرمایه گذاری روی یک ویدئو، ۱۰ ویدئو، ۵ پست بلاگ و ۳۰ ابزار فروش برای سطوح مختلف چرخه ی خرید تولید کنید.
وقتی مانند یک ناشر فکر می کنید، هر چیزی که تولید می شود بعنوان یک سرمایه تلقی می شود.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید