بازاریابی محتوایی: ۹ نکته در وبلاگ نویسی (۲)
در مقاله ی گذشته با ۴ نکته ی ابتدایی آشنا شدید، در این مقاله ۵ نکته ی باقی مانده را توضیح خواهیم داد.
۵.به یک “بسته ی محتوایی content packages” فکر کنید. به طور پیوسته، در این مورد که شما چگونه می توانید پست های وبلاگی خود را در قالب یک بسته ی قابل توجه تر “باز تعریف repackaging” کنید، فکر کنید (مثلا نوشتن یک کتاب یا چیزی مشابه این). این موضوع، مقادیر قابل توجه از زمان و منابع را برای شما ذخیره می کند.
۶.مبحث را گسترش دهید؛ وبلاگ نویس مهمان شوید guest blogging. می توانید ۱۵ وبلاگ برتر در صنعت خود را هدف قرار دهید و به آنها پیشنهاد دهید تا به عنوان مهمان در وبلاگ آنها ارسال هایی داشته باشید. هرگز از یک وبلاگ نویسی مهمان چشم پوشی نکنید. من (جو پولیتسی) در بیش از ۱۰۰ بلاگ به صورت مهمان، وبلاگ نویسی کرده ام و این کلیدی ترین موضوع در ایجاد معرفی رسانه های اجتماعیِ CIM و موتورهای جستجو بوده است.
۷.اندازه گیری، اندازه گیری، اندازه گیری. در اینجا تعدادی از معیارهایی که شما می توانید وبلاگ خود را با آن سنجش کنید معرفی می شوند (همه ی این معیارها در گوگل آنالیتیکز Google Analytics یا ابزارهای مشابه تحلیل گر دیگر قابل دسترس هستند). آن ابزاری که بیشترین کمک را به سنجش بازاریابی محتوایی و اهداف وبلاگ شما می کند، انتخاب کنید. مطمئن شوید که شما و تیم تان اهداف را به درستی درک کرده اند و آمارهای محتوایی را مشاهده می کنید. موارد زیر را سنجش کنید:
مقدار بازدید و بازدیدکنندگان منحصر به فرد؛
مقدار بازدید صفحات؛
زمان سپری شده در سایت؛
میزان ثبت نام در خبرنامه ی الکترونیکی شما؛
رتبه بندی جستجو؛
لینک های ورودی Inbound links به سایت شما.
۸.یک بخش پرسش و پاسخ تاثیرگذار، راه انداز کنید. بسیاری از صنایع قدرتمند، یک پادکست مصاحبه یا بخش پرسش و پاسخ دارند؛ اگر خواننده درخواستی داشته باشد آنجا مطرح می کند. آنها اغلب آن را با شبکه ی خود به اشتراک می گذارند.
۹.برون سپاری Outsource. مطابق پژوهش های مارکتینگ پرافس Marketingprof در CIM، بیش از ۵۰ درصد شرکت ها از هر اندازه ای، بازاریابی محتوایی خود را برون سپاری می کنند. بیشتر شرکت ها یک بخش از بازاریابی محتوایی خود را برون سپاری می کنند؛ یک نویسنده ی خوب برای کمک به خود پیدا کنید. یک تیم یا موسسه ی بازاریابی محتوایی برای پیشبرد وبلاگ یا استراتژی محتوایی خود پیدا کنید.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید