بازاریابان و شبکه های اجتماعی
بازاریابان قدیمی برای جلب نظر مردم و رساندن پیام خود به مخاطب در میان هجمه های تبلیغاتی، کارهای دیوانه وار و متهورانه ای انجام می دهند. بسیاری از این کارها احمقانه است و توجه را جلب می کند ولی به روش غلط و پیام به مخاطب هدف نمی رسد.
همین بازاریابان به رسانه های اجتماعی هجوم آوردند چون به این رسانه ها به چشم بستر دیگری برای انتشار پیام شان نگاه می کنند. این بازاریابان تفاوت های دقیق و ظریف سایت های مختلف را درک نمی کنند و کلا جنبه های شنیدن حرف مخاطبان و تعامل با آن ها را که این سایت ها در اختیارشان می گذارند نادیده می گیرند .
متاسفانه امروزه از بس مدعی زیاد شده هر جا را که نگاه می کنی حداقل ۵ نفر ادعا می کنند متخصص شبکه های اجتماعی هستند. آن ها معتقدند که با دنبال کردن صفحه ی شخصی ۲۰۰۰ نفر در روز در توئیتر به صورت تصادفی برای اینکه ببیند کدامیک از این افراد، در جواب به این کار، آن ها را دنبال می کند یا اطلاع از نحوه ی راه اندازی صفحه ی هواداران در فیس بودک، آن ها را به استاد این حوزه تبدیل می کند.
با این حال بیشتر شان توصیه های وحشتناکی می کنند که به تداوم متداول ترین اشتباه هایی که افراد مرتکب می شوند دامن می زند. درست است که ارائه ی کوپن تخفیف یا عضویت ویژه به افرادی که صفحه ی فیس بوک تان را لایک می کنند کار بدی نیست ، ولی باید برای هدفی که بعد از این کار دارید برنامه هایی داشته باشید.
رسانه های اجتماعی همه چیز این معادله را تغییر می دهند. ولی این رسانه ها صرفا فضای دیگری برای رساندن پیام شما به گوش مخاطب نیستند.
رسانه های اجتماعی نحوه ی کشف ، بررسی و خرید مشتری از شما ونیز نحوه ی کشف ، بررسی و خرید کالا و خدمات توسط خود شما را کاملا تغییر داده و نیاز به بسیاری از واسطه ها را از بین ببرند.
منبع: احتیاط در ریسک کردن است (رندی کیج)
سری مقالات احتیاط در ریسک کردن است را دنبال کنید.
دیدگاهتان را بنویسید