تیم برنامه اینترنتی ایدهپردازان استارتآپ موفق الوپیک را برای قسمت بیست و سوم انتخاب کرده است. دیروز ۲۴ بهمن ۹۶ سری به الوپیک زدیم تا دلیل رشد و موفقیتش را بدانیم.
داستان از آنجا آغاز میشود که مهدی نایبی به همراه شریکش مهرشاد پزشک بازار ایران را برای سرمایهگذاری و آغاز یک فعالیت آنلاین مناسب میبینند. و از لندن به تهران مهاجرت میکنند.نایبی و پزشک معتقدند در بین استارتآپهای موفق جهان هنوز ایدههای بسیار زیادی وجود دارد که قابل پیادهسازی در ایران است. مشکل آنجاست که در ایران همه به سراغ یک ایده میروند و شکست میخورند.
پس از انتخاب نام الوپیک(با الهام گرفتن از بیزینس دیگری به نام الویخ که کار پخش یخ انجام میداد) نوبت به استارت کار میرسد به کمک سرمایهگذارانی که به طور مستقیم نام برده نمیشوند.
نایبی و پزشک هر دو تأکیده زیادی بر نیروی انسانی دارند و رمز موفقیت مجموعه را تیم و نیروی انسانی آن میدانند. بهترین ایدهها بدون وجود تیم خوب شکل نمیگیرند و اگر شکل بگیرند موفق نمیشوند. نکتۀ جالب توجه این که الوپیک به سرعت در حال رشد است و منابع انسانی زیادی را به خود جذب کرده است و در این خصوص مدعی کارآفرین بودن نیز میباشد. رویداد جالبی که از جانب این مجموعه در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد استخدام همزمان ۱۰۰۰ سفیر در یک روز است. اطلاعات تکمیلی را در آینده از الوپیک بخوانید. مهرشاد پزشک با داشتن تیم برنامهنویس و طراحی که از ۵ سال گذشته شکل داده بود به الوپیک میپیوندد. این موضوع در رشد و سرعت عمل الوپیک تأثیر بسیاری زیادی گذاشته است.
الوپیک جایی برای پیشرفت
برخلاف ظاهر کلیشهایه جملهی بالا حقیقتاً الوپیک چنین محیطی را فراهم آورده است. افراد براساس تلاش و پشتکار خود در این شرکت دیده میشوند و به راحتی ارتقا مییابند.
گزارش کامل این قسمت از برنامه را یکشنبه ۲۹ بهمن نود و شش در آپارات یا وبسایت ما ببینید.
دیدگاهتان را بنویسید