ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۴
553 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

اسرار شگفت انگیز بازاریابی چریکی (۳)

  • ششمین راز بازاریابی چریکی ترکیب و آمیزه است.

ششمین راز به شما یادآوری می کند که تبلیغات به اندازه ای که درگذشته موثر بود، امروزه موثر نیست و در مورد ارائه آگهی نیز وضع به همین صورت است. پس چه چیز موثر است؟
آنچه برای بازاریاب های چریک موثر است ترکیب و آمیزه ای از ترفندهای بازاریابی است در این صورت تبلیغات، ارائه آگهی آنها را قوی تر می کند. راز ششم آمیزه است چون روزهایی که بازاریابی با یک ترفند واحد انجام می شد گذشته است و امروزه بازاریابی به تلاشی همه جانبه نیاز دارد تا موفق باشد.

به نظر شما افراد برای انتخاب برندها و محصولات و خدمات چه فاکتورهایی را مد نظر قرار می دهند؟ مطالعه ای که در عصر تبلیغات انجام شده است آشکار ساخت که در میان تمام فاکتورهایی که در یک خرید موثر هستند، قیمت در ردیف پنجم قرار می گیرد یعنی ۸۶ درصد آنها به فاکتورهای مهم تری از قیمت بستگی دارند. یکی از این فاکتورها انتخاب و گزینش بود که در ردیف چهارم قرار می گرفت. افراد می خواهند تا احساس کنند که تحت حمایت هستند ولی شما نه و به این دلیل است که آنها وقتی انتخاب شما را بر می گزینند قدر آن را می دانند.

خدمات در رتبه سوم فاکتورها قرار می گیرد. به یاد داشته باشید که امروزه خدمات یعنی “هر چیزی که مشتری می پسندد”. خدمات آن چیزی نیست که شما در مدرسه یاد گرفته اید یا چیزی که رئیس یا پدرتان به شما آموخته است. خدمات آنقدر مهم است که در ردیف سوم فاکتورهایی که مردم بر اساس آنها خرید می کنند شمرده می شود.

دومین رتبه به کیفیت تعلق دارد. اگر محصولات شما کیفیت نداشته باشند بازاریابی چریکی سریعتر باعث نابودیی برند شما خواهد شد چون افراد بیشتری به سرعت از بی کیفیت بودن محصولات شما مطلع خواهند شد. به اشتباه فکر نکنید که کیفیت به شما بستگی دارد. تعریف کیفیت در نزد بازاریاب های چریک این است که “آنچه مشتریان از پیشنهاد و ارائه شما به دست می آورند” و آن چیزی نیست که شما در آن قرار می دهید. البته افراد به کیفیتی که شما ترتیب می دهید اهمیت می دهند ولی آنها بیشتر درباره کیفیتی که خودشان از محصول شما کسب می کنند اهمیت می دهند. بازاریاب های چریک همیشه می دانند که این مورد به مشتری بستگی دارد و به ندرت مربوط به شما است.

  • هفتمین راز بازاریابی چریکی اطمینان است.

اولین رتبه در فاکتورهای موثر در خرید به چیزی اختصاص دارد که ممکن است شما را شگفت زده کند. افراد می گویند که تمایل دارند از برند هایی خرید کنند که به آنها اطمینان دارند که هفتمین راز بازاریابی چریکی نیز همین است. تعهد شما چیزی است که به مشتریان اطمینان می بخشد. بنابراین سعی کنید تا ثابت قدم و استوار باشید تا با بازاریابی به مثابه یک سرمایه گذاری رفتار کنید، و یک پیام متناسب ارائه کنید و یک محتوای درست فراهم آورید. به نظر شما چه کسی می تواند به یک سرمایه گذاری چنان تعهد داشته باشد و به اندازه کافی استوار و ثابت قدم بماند تا مردم به آنچه او پیشنهاد می کند اطمینان کنند؟

  • هشتمین راز بازاریابی چریکی صبر و پایداری است.

پاسخ سوال بالا همان هشتمین راز از رموز بازاریابی چریکی است که افراد صبور و شکیبا هستند . اگر شما صبور نباشید در متعهد بودن دچار مشکل می شوید و بیش از اندازه ضعیف خواهید بود تا قرص و محکم پشت سرمایه گذاری بایستید و بلافاصله وسوسه می شوید که بازاریابی خود را دست کاری کنید که در این صورت به سختی استوار می ماند. اگر شما صبر نداشته باشید شاید باید به کار دیگری بپردازید و این یک علامت است که شما هر چقدر هم خوب باشید ممکن است مناسب بازاریاب چریک بودن نباشید.

  • نهمین راز بازاریابی چریکی حیرت است.

یک حقیقت نگران کننده این است که: افراد توجه زیادی به بازاریابی یا تبلیغات نمی کنند. پس افراد به چه چیزی توجه می کنند؟ جواب این است که به هر چیزی که توجه آنها را جلب کند . گاهی اوقات آن چیز بازاریابی یا تبلیغات است اما معمولاً اینها نیستند و به این خاطر است که شما باید توجه افراد را به وسیله یک عامل حیرت آور در بازاریابی خود جلب کنید.

  • دهمین راز بازاریابی چریکی راحتی است.

برای اینکه دهمین راز را به شما بگوییم مجبوریم به شما دروغ بگوییم. ما مجبوریم آن را به شما بگوییم چون به کسب و کار، خانواده شما و همچنین به خودتان آسیب می رساند اما بیشتر به خاطر اینکه شما احتمالا تمام عمر آن را باور داشته اید.

آن دروغ این است: زمان ثروت است.
این درست نیست. موسسه های نظرسنجی هریس، گالوپ، روپر و دانشگاه های پنسیلوانیا و مریلند مطالعاتی را انجام داده اند تا ببینند که چه چیزی در نزد مردم بیشترین ارزش را دارد. در سال ۱۹۸۸ ، زمان رتبه اول در آن لیست را در اختیار داشت اما اکنون مردم می دانند که زمان ثروت نیست بلکه آن زندگی است. به این خاطر است که دهمین راز عبارت “راحت و مناسب” است. شما به خود اجازه نمی دهید که زمان هیچ یک از مشتریان خود را تلف کنید. شما باید همه چیز را در کسب و کارتان جوری تنظیم کنید که راحت و مناسب باشند تا در وقت کسانی که با شما معامله می کنند صرفه جویی شود.
اجازه دهید که مردم به آسانی درباره شما آگاهی یابند و به آسانی با شما تماس بگیرند و شرایط پارک اتومبیل و پرداخت هزینه و دریافت خدمات و اطلاعات را برای آنها آسان سازید. حتی یک ثانیه از وقت مشتری را هم تلف نکنید در غیر اینصورت احتمالاً هرگز آن مشتری را دوباره نخواهید دید. مشتریان می دانند که زمان برابر زندگی است و اکنون شما نیز این را می دانید.

(منبع: بازاریابی چریکی، اثر جی کنارد لوینسون)

ادامه ی مقالات “بازاریابی چریکی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *