ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۲
1,242 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

اسرار شگفت انگیز بازاریابی چریکی (۱)

اسرار بازاریابی چریکی شامل ۲۰ راز است. زمانی که کسب و کار خود را به راه می اندازید این ۲۰ راز برملا شده را مورد توجه داشته باشید در این صورت از درخشنده ترین برآوردهای تان فراتر خواهید رفت. این رازها شاید برای عموم پوشیده باشند اما یک بازاریاب چریک باید این رازها را بداند.

اولین راز بازاریابی چریکی تعهد است!

جی کنارد لوینسون می گوید: اولین راز از یک خاطره من در شغلم اقتباس شده است زمانی که برای یک آژانس تبلیغاتی کار می کردم که تبلیغات یک شرکت تولید کننده سیگار را برای سی و یکمین مرتبه تولید می کرد. از آن بدتر این بود که در دوره ای که تعداد بیشتری از زنان نسبت به مردان سیگار می کشیدند ولی مردان تعداد سیگار بیشتری استفاده می کردند آن برند به عنوان یک سیگار زنانه پذیرفته شده بود.

برنامه ما مشخص بود: باید با استفاده از بازاریابی، هویت برند را از زنانه به مردانه تغییر می دادیم درحالی که فروش برند افزایش یابد ولی این کار آسان نبود. سیگار یک کالا با تعهد عاطفی خیلی بالا است. وادار کردن خانم ها به تغییر شامپو توسط بازاریابی آسان است چون اکثریت خانم ها برند شامپوهای خود را در طول سال مرتبا تغییر می دهند بنابراین شامپو کالایی با تعهد عاطفی پایین است درصورتی که افراد سیگاری به ندرت سیگار خود را تغییر می دهند.

آژانسی که من آنجا کار می کردم دو عکاس و یک کارگردان هنری به مزرعه یکی از دوستان کارکنان در غرب تگزاس فرستاد. آنها باید دو هفته در آنجا اقداماتی که کابوی های واقعی انجام می دهند را به تصویر می کشیدند. هر عکس باید یک منظره زیبای وسترن را نشان می داد و شامل مردان و اسب ها می شد ولی نباید هیچ زن یا هیچ گاوی در عکس قرار می گرفت. در زمانی که عکسبرداری انجام می شد یک تیم از افراد خلاق آژانس تبلیغات لئو برنت در شیکاگو فکر به وجود آوردن یک مکان تخیلی را کرده بودند که سرزمین مارلبورو نام داشت. و شعار آنها این بود “به مکانی باحال بیایید، به سرزمین مارلبورو بیایید”!

عکس ها به خوبی ظاهر شدند و به اندازه های مناسب درآمدند و هر کدام از آنها زیبایی غرب آمریکا و یک کابوی و یک اسب به علاوه یک بسته سیگار مارلبورو را نشان می داد. گروه برند مارلبورو در سال اول ۱۸ میلیون دلار سرمایه گذاری کردند و مارلبورو مردانه در تلویزیون ، مجله ها، روزنامه ها و بیلبوردهای سراسر کشور دیده شد. در طول آن سال، مارلبرو به یک نماد فرهنگی تبدیل شد. همه می دانستند که آن چیست و سمبل چه چیزی است و از وجود مارلبورو آگاهی داشتند. در پایان آن سال، برند سیگار مارلبورو که زمانی سی و یکمین رتبه فروش در کشور را داشت هنوز هم همان رتبه را داشت.

بررسی های گروه نشان داد که علت این است که هنوز هم برند آنها در نزد همه به عنوان یک برند سیگار زنانه محسوب می شود. با این که آژانس ما مردهای خشنی را در محیطی مردانه نشان داده بود که دریک مزرعه به سختی کار می کنند ولی فروش برند هیچ تکانی نخورده بود.

اما اجازه بدهید در اینجا به زمان حاضر نگاهی بیندازیم.

امروزه، مارلبورو پرفروش ترین سیگار در ایالات متحده آمریکا است به طوری که هم برای مردان و هم برای زنان پرفروش ترین سیگار محسوب می شود. همچنین هم اکنون مارلبورو پرفروش ترین سیگار در دنیا است و از هر پنج سیگاری که در کره زمین فروخته می شود یکی از آنها مارلبورو است. به جز ممنوعیت تبلیغات سیگار در رادیو و تلویزیون و سر به فلک کشیدن قیمت سیگار، چیزی با بازاریابی تغییر نیافته است. اما اکنون مارلبورو به عنوان بهترین برند از لحاظ بازاریابی در تاریخ شناخته می شود.

چطور مارلبورو به چنین جایگاهی دست یافت؟ این موفقیت به علت قدرت اولین راز بازاریابی چریکی اتفاق افتاد و این راز با راز یک ازدواج خوب یا یک بازی گلف عالی یا یک کسب و کار موفق یکی است و آن راز تعهد است.

من دوست ندارم که این نکته را در اینجا بازگو کنم اما نمی خواهم که شما آن را از دست بدهید و آن این است که:

بازاریابی درخشان بدون تعهد حتی به اندازه یک بازاریابی متوسط با تعهد سودآور نیست. تعهد است که باعث می شود بازاریابی موثر واقع شود.

قهرمان کمپین بازاریابی مارلبورو افراد خلاقی نبودند که بازاریابی آنها را به وجود آورده بودند بلکه رئیس هیئت مدیره شرکت مارلبورو فیلیپ موریس بود که از روز اول با کمپین باقی ماند و به ما یادآوری کرد که بازاریابی ممکن است بلافاصله موثر واقع نشود.

(منبع: بازاریابی چریکی، اثر جی کنارد لوینسون)

ادامه ی مقالات “بازاریابی چریکی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *