۱۲ نکتۀ کلیدی برای بهرهوری در سازمانها مدیران برای پویا نگه داشتن و حفظ بهداشت روانی در محیط کار پیوسته باید با خلاقیت و نوآوری اصولی را رعایت کنند. در غیر این صورت ممکن است افراد آن مجموعه فرسودگی شغلی را تجربه کنند. در زیر به مواردی جهت افزایش بهرهوری سازمانها اشاره شده است. ۱. برگزاری دورههای آموزشی اثربخش و مفید برای کارکنان، ۲. ترغیب کارکنان در زمینۀ استفاده از آموختههای حاصل از دورههای آموزشی، ۳. علمی کردن شیوۀ انتخاب...
منتخب سردبیر
مقالاتی که خواندنش جذاب خواهد بود.آخرین مقالات
آخرین مقالات ایده پردازان را دنبال کنید.مزایا و معایب دورکاری چیست؟
مزایا و معایب دورکاری چیست؟ دورکاری شیوۀ جدیدی برای کار کردن نیست؛ بلکه این روش از سالها پیش در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به کار میرفته و نتایج موفقیتآمیز آن نیز به اثبات رسیده است. مزایای دورکاری: مزایای دورکاری...
چه مشاغلی مناسب دورکاری هستند؟
چه مشاغلی مناسب دورکاری هستند؟ اگرچه دورکاری را میتوان به شیوۀ گروهی نیز انجام داد، اما مشاغل مناسب دورکاری به شغلهایی اطلاق میشود که یک فرد به تنهایی توانایی انجام دادن آنها را داشته باشد. برای نمونه، مشاغل زیر از...
شش راهکار برای مقابله با فشار روانی شغلی
شش راهکار برای مقابله با فشار روانی شغلی مسئولیت به کارگیری راهکارهای سازمانی جهت ممانعت از گرفتار آمدن کارکنان به فشارهای روانی ناشی از شغل و محیط کار، بر عهدۀ مدیران و کارکنان سازمانها است و در این مورد، نقش...
تفاوتهای فردی در کار را بشناسیم
تفاوتهای فردی در کار را بشناسیم مدیران باتجربه میدانند که بین کارکنان تحت نظارت آنان، تفاوت وجود دارد. بعضی وقتشناس هستند و بعضی دیگر حساسیت خاصی نسبت به گذشت زمان نشان نمیدهند. یکی کمحرف و ساکت است و دیگری بیشتر...
ابهام و تعارض، دو فشار روانی در محل کار
ابهام و تعارض، دو فشار روانی در محل کار ابهام نقش: زمانی که ضرورتهای رفتاری مرتبط با یک نقش خاص مبهم است، فردی که قرار است آن نقش را ایفا کند ممکن است ابهام نقشی را تجربه کند. برای مثال،...
برداشتهای نادرست دربارۀ رهبری
برداشتهای نادرست دربارۀ رهبری دانشمند سیاسی جیمز مک گرگور برنز اعلام میدارد که رهبری ((یکی از پدیدههای روی زمین است که از همه بیشتر مشاهده و از همه کمتر فهمیده شده است.)) سایر متخصصان نیز احتمال شیوع کجفهمی دربارۀ رهبری...