چیزی به نام رهبر عالی و صددرصد بی کم و کاست نداریم. هر رهبری اشتباه میکند. مهم این است که رایجترین اشتباهات را شناسایی کنیم تا از تکرار این اشتباهات بکاهیم. ۱. از اشتباهات خود درس نمیگیرید کاری بدتر از این وجود ندارد که رهبر به اشتباهات خود اعتراف نکند. کسانی که به اشتباهات خود اعتراف نمیکنند، زمینۀ سقوط خود را فراهم میسازند. ۲. انعطاف نداشتن رهبر خبره لازم است علاوه بر اینکه از اشتباهات خود درس میگیرد، انعطاف هم...
منتخب سردبیر
مقالاتی که خواندنش جذاب خواهد بود.آخرین مقالات
آخرین مقالات ایده پردازان را دنبال کنید.استخدام افراد ممتاز یا آموزش کارکنان خود
اگر میتوانید افراد ممتاز را استخدام کنید و اگر نمیتوانید به افراد خود آموزش بدهید. بدون تردید در میان کارکنانتان افراد ضعیفی پیدا میشوند؛ درست مانند مربی فوتبال که ممکن است احساس کند نیاز دارد دفاع تیمش را با آوردن...
استرس مُسری است
به عنوان یک رهبر همواره با افرادی برخورد خواهید کرد که احساسات خوشایندی ندارند و احساسات نهفته خشم، ترس و خصومت را مخفی میکنند. در نتیجه، سطوحی از اضطراب و تشویش را تجربه میکنید که مرتبط با احساساتی است که...
عادتها از کجا ریشه میگیرند؟
وقتی ادعا میکنیم که اعمالمان منطقی و اساساً مبتنی بر دلیل و تفکر است، در واقع خود را دست میاندازیم. ما به وسیله دلیل و منطق ترغیب میشویم، ولی بر اساس عواطف عمل میکنیم. در دنیای تجارت وسیع، اغلب تصمیمات...
جلسات نتیجهمحور
شرکت در جلسات فرآیندی اساسی و ضروری برای تیمها و گروههای کاری است. مهم نیست چه میزان از روشهای ارتباطی استفاده میشود، انسان موجودی اجتماعی است و نیاز به تماسهای رو در رو دارد. جلسات ممکن است اتلاف وقت باشند...
از اعتماد تا خودافشایی کارکنان
یکی از کارهایی که رهبران در ارتباطات اثربخش میتوانند انجام دهند، اعتمادسازی و به تبع آن خودافشایی کارکنان است. رهبران باید به ابزارهایی مجهز شوند تا کارمند آنها بتواند اطلاعاتی را آگاهانه به وی بدهد؛ اطلاعاتی که طبیعتاً رهبران از...
مکالمات رهبران قدرتمند
با وجود اینکه در عصر اطلاعات هستیم، گفتگوهای چهره به چهره هنوز قدرتمند بوده و از اهمیت خاصی برخوردار هستند. تحقیقات نشان داده است که فقط ۲۰ درصد از کل ارتباطات شامل واژگان و کلمات است و حدود ۸۰ درصد...