سازماندهی زمان در تحلیل رفتار متقابل هرگاه انسانها به شکل دو نفری یا گروهی در کنار هم قرار میگیرند، به شش روش متفاوت می توانند این اوقات را با یکدیگر بگذرانند. اریک برن این شش روش سازماندهی زمان را به شرح زیر تقسیم بندی نموده است. انزوا مراسم و مناسک وقت گذرانی فعالیتها بازیهای روانی صمیمیت اریک برن بر این باور است که این روشها عطش به سازماندهی را برآورده می کنند. وقتی که افراد در وضعیتی قرار می گیرند...
منتخب سردبیر
مقالاتی که خواندنش جذاب خواهد بود.آخرین مقالات
آخرین مقالات ایده پردازان را دنبال کنید.بازاریابی محتوایی: یک مخاطب، نه دو تا
بازاریابی محتوایی: یک مخاطب، نه دو تا سمیر هوسنی: "در این دنیا، دو نوع مشتری وجود دارد که باید راضی نگه داشته شود: مخاطب و تبلیغ کنندگان. بدون هر یک از این دو، ما قبل از آنکه بندر را ترک...
چطور یک گفتگو را زنده نگه داریم
چگونه یک گفت وگوی مرده را زنده کنیم هرگز از همکاران نپرسید: «آیا این گفت وگو برای تو هم خوبست؟» به کمک روش زیر به ذهن خود استراحتی بدهید. شما میتوانید گفت و گوی خود را با کسی که با...
برندسازی شخصی: تشکیل ارتباط برندها (۲)
برندسازی شخصی: تشکیل ارتباط برندها (2) همانطور که در مقاله قبلی برندسازی شخصی گفتم قصد دارم تا چند نمونه از مشهورترین برندهای جهان را، که به نظرم شما هم آنها را میشناسید، برایتان بگویم که چطور با مخاطبین هدفشان ارتباط عاطفی...
بانک نوازشی در تحلیل رفتار متقابل
بانک نوازشی در تحلیل رفتار متقابل با این که خویشتن نوازی منبع اصیل نوازشی ماست، هرگز نمی تواند جایگزین کاملی در مقابل نوازشهایی که از دیگران میگیریم باشد. مانند این است که هر یک از ما دارای یک «بانک نوازشی» هستیم...
خلق مداوم اقیانوس های آبی
خلق مداوم اقیانوس های آبی با اینکه اصطلاح «اقیانوس آبی» جدید است، اما مفهوم و موجودیت آنها جدید نیست. آنها جزو ویژگیهای محیط کسب و کار در گذشته و حال بوده اند. به صد سال پیش برگردید و از خود...
عروسکِ جورابی؟!برای تبلیغات وسایلِ حیوانات خانگی Pets.com
عروسکِ جورابی؟! برای تبلیغات وسایلِ حیوانات خانگی Pets.com فراگیری گسترده ی اینترنت در اواخر دهه ی نود، مشکلات بزرگی برای سایت های تجاری اینترنتی تازه تاسیس پدید آورد، وقتی همه می خواهند در شبکه حضور داشته باشند، سایت های منفرد...