بازاریابی محتوایی : شرکای سرمایه گذاری اُپن ویو
شاید شما فکر می کنید: کوکاکولا، ردبول و حتی بانک یوسکا می توانند موفق شوند چون بودجه های میلیون دلاری برای بازاریابی و انتشارات دارند.
خوب، نه به این سرعت.
اسکات مکسول، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری اُپن وید Openview Venture Partner، در پاییز ۲۰۰۸ به واسطه ی مشکلی که داشت، مرا دعوت کرد. پس از خواندن “محتوا تولید کن، مشتری جذب کن” اسکات اطمینان حاصل کرده بود بازاریابی محتوایی آینده ی شرکت اوست؛ اما نمی دانست چگونه و از کجا شروع کند.
شرکت سرمایه گذاری اُپن ویو، یک شرکت سرمایه گذاری است که بر ارائه ی خدمات به کارآفرینانی که می خواهند کسب و کارشان را توسعه دهند، تمرکز کرده است. به طور کلی، اپن ویو شرکت هایی را که بین ۲ تا ۲۰ میلیون دلار هستند و می خواهند سرمایه شان ۵ تا ۱۵ میلیون دلار افزایش یابند، مورد توجه قرار می دهد.
ماموریت اُپن ویو، هموراه بعنوان یک شرکت سرمایه گذاری ارزش افزوده این بوده است؛ به عبارت دیگر، علاوه بر سرمایه گذاری، تمام کارهایی نظیر: آموزش، راهنمایی، مربی گری که به منظور ایجاد ارزش افزوده انجام می دهد، ماموریت اُپن ویو است.
به طور معمول، اُپن ویو می تواند مشتریان جدیدی از طریق معرفی مشاوران، کارکنان و تیم اجرایی پیدا کند. اسکات به سرعت متوجه شد که این، بهترین راه برای رشد یک سازمان نیست.
او به سرعت متوجه شد در این صورت دارایی محتوایی و داستان سرایان او همان ۲۰ نفر پرسنل شرکت خواهند بود. برای مثال، مدیر عامل یک هولدینگ از اُپن ویو دعوت می کند تا در خصوص یک موضوع عملیاتی مشاوره ارائه کنند. مدیر عامل با مشاور اُپن ویو تعامل می نمایند تا راه حلی مفید برای موضوع بیابند. بله، مشکل اولیه حل شده است؛ اما آن اطلاعات طلا بود. چه می شد اگر اُپن یو این محتوا را اصلاح و ویرایش می نمود و این داستان را بر روی سایت خود در اختیار عموم می گذاشت؟
بر خلاف برنامه های گسترده ی کوکاکولا و ردبول، اُپن ویو تلاش خود را در این زمینه با راه اندازی وبلاگی که به وسیله ی کارمندان ساده ی شرکت اداره می شد، آغاز کرد. در سپتامبر ۲۰۰۹، اُپن ویو وبلاگ خود را راه اندازی کرد و بعد از آن، کسب و کار اُپن ویو متحول شد.
تحت راهنماییها و انگیزش اسکات، کارکنان به اشتراک گذاشتن دیدگاه های کلیدی در مورد بازاریابی، عملیات، امور مالی و موضوعاتی را که کارآفرینان به طور فعال جستجو می کردند، شروع نمودند.
نتایج به دست آمده به سادگی شگفت انگیز هستند. تنها در سه سال، بیش از ۱۸هزار مشترک برای دریافت خبرنامه ی الکترونیکی اُپن ویو ثبت نام کردند… در حال حاضر، به جای طی مسیر از طریق فرآیندی قدیمی معرفی، اُپن ویو ماهانه هزاران کارآفرین را با پاسخ دادن به سوالات کلیدی آنها به سایت خود جذب می کند؛ که نه صرفا در جلسات حضوری؛ بلکه به صورت آنلاین و در دسترس برای کل دنیاست.
مطالب اُپن ویو به راحتی از طریق موتورهای جستجو پیدا می شود؛ و از طریق شبکه های اجتماعی نظیر: توئیتر و لینکدین به اشتراک گذاشته می شود. دوره ی عملیات فروش اُپن ویو به طور اساسی به نصف کاهش یافته، صرفا به دلیل اینکه نیازی نیست اُپن ویو به دنبال مشتریان احتمالی بگردد. مشتریان بالقوه، خودشان به سراغ اُپن ویو می آیند. اُپن ویو در حال حاضر، از طریق راهنمایی ها کار خودش را انجام می دهد؛ و بعد، مشتریان مورد نظر خود را انتخاب می کند.
امروزه، سایت اُپن ویولبز Openview Labs، که یک پلتفرم محتوایی برای کارآفرینان مشتاق است، شامل هزاران مقاله، پست های وبلاگ، پادکست ها و ویدئوهایی است که همگی به منظور کمک به مشتریان بالقوه ی اُپن ویو برای موفق تر عمل کردن است. اُپن ویو به یک مشاور بین المللی مورد اعتماد تبدیل شده است؛ که مشاوره های رو در روی اولیه را به سطح کاملا جدیدی تغییر داده است.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید