ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۰۳
796 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
رها شدن از الگوهای روند پیش نویس زندگی
  • سرچشمه و منشاء روند پیش نویس

چرا فقط شش موضوع در روند پیش نویس زندگی وجود دارد؟ چرا آنها اینقدر در بین فرهنگهای مختلف مشترک هستند؟ هیچکس نمی داند. یافتن پاسخی برای این سئوالات کار مشکل و پرزحمتی است که نیاز به تحقیق در زمینه تحلیل رفتار متقابل دارد.

ما در این مورد که روند پیش نویس چگونه از والدین به بچه ها منتقل می شود نظریاتی داریم. به نظر می رسد که این بخشی از پیش نویس تقابلی است که عمدتا از طریق الگوبرداری از والدین انتقال می یابد.

  • رها شدن از الگوها

اگر شما از روند پیش نویس خود ناراضی هستید، می توانید از آن خارج شوید این از تمام تغییرات شخصی که تحلیل رفتار متقابل آنها را امکان پذیر می سازد، ساده تر است. در ابتدا لازم است شما دریابید که الگوی اصلی شما در این روند چیست. زمانی که به این بینش دست یافتید، کافی است که کنترل را به «بالغ» خود بدهید و به گونه ای رفتار کنید که این الگو شکسته شود.

اگر الگوی اصلی شما «تا اینکه» بوده است، می توانید به پیش روید و تفریح کنید حتی اگر کارتان را تمام نکرده باشید. به این ترتیب این الگو را میشکنید. 

برای شخصی که پیش نویس «بعداز» را دارد، اولین گام برای خارج شدن از این روند این است که به پیش رود و از امروز لذت برد، در حالی که تصمیم گرفته است از فردا هم لذت و بهره ببرد. برای مثال، اگر در مهمانی هستید، آنقدر بخورید و بیاشامید که لذت ببرید ولی نه آنقدر روز بعد دچار سردرد شدیدی بشوید.

برای شکستن الگوی «هرگز» اول دریابید که چه چیزی را می خواهید. از پنج کار خاصی که می توانید به وسیله آنها به خواسته خود برسید فهرستی تهیه کنید. سپس در هر روز یکی از این کارها را انجام دهید.

اگر شما الگوی «همیشه» را داشته اید، بدانید که مجبور نیستید همان اشتباهات را تکرار کنید و یا زمانی که اوضاع بر وفق مرادتان نیست بی جهت پافشاری کنید. اگر بخواهید، می توانید یک شغل، یک رابطه و یا یک مکان ناخوشایند را ترک کنید و به دنبال چیز تازه ای بروید.

برای بیرون رفتن از الگوی «تقریبا ِنوع ۱» مطمئن شوید که آنچه را که انجام می دهید به پایان می رسانید. اگر اتاق را تمیز می کنید، همه جای آنرا کاملا تمیز کنید. اگر کتابی را می خوانید، تمام فصول آنرا بخوانید. برای خنثی کردن الگوی «تقریبا نوع ۲» این گام خوشایند را بردارید که به هر موفقیتی که دست می یابید، قدر و ارزش آنرا بدانید. فهرستی از هدفهای خود تهیه کنید. هرگاه به یکی از آنها می رسید آنرا از لیست خود خط بزنید. اول به خاطر هدفی که هم اکنون به آن رسیده اید شادی کنید و جشن بگیرید و سپس به هدف بعدی بپردازید.

اگر فکر می کنید الگوی بدون پایان را به شما داده اند، دریابید که والدین شما الگوی کاذبی به شما داده اند. از آنجایی که پیش نویس اولیه شما صفحه های پایانی ندارد، شما آزاد هستید که پایان آنرا هرطور که دوست دارید بنویسید.

هربار رفتاری انجام دهید که با الگوی روند پیش نویس زندگی شما متفاوت و متضاد است، شما آن الگو را برای دفعه بعد تضعیف می کنید. به این ترتیب برایتان آسانتر می شود که از روند پیش نویس قدیمی خود رها شوید.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *