برندسازی شخصی: نقاط قوت و ویژگیهای بیهمتای خود را بشناسید
در مقالات پیشین برندسازی شخصی گفتم که چطور چیزهایی که برایتان مهم است را بررسی کنید. در این مقاله میخواهم به نقاط قوت خودتان و مواردی که بهطور طبیعی در آنها خوب هستید، توجه کنید. میخواهم با تعریف چند اصطلاح آغاز کنم:
- دانش و مهارت: چیزهایی هستند که میتوانید یاد بگیرید. دانش میتواند حقایقی باشد که یاد میگیرید یا درکی که از طرز کار چیزی به دست میآورید. مهارت، شیوهی انجام کارهاست و اغلب گامهایی عملی را در بر دارد.
- نقطهی قوت: وقتی استعداد درونیتان را با دانشی که بهدست آوردهاید و مهارتی که کسب کردهاید، ترکیب میکنید، به نقطهی قوتتان میرسید. نقاط قوت، الگوهایی از علائق و تواناییها هستند که همواره در کاری خاص نتایجی مثبت بهبار میآورند.
- استعداد: وقتی میگوییم استعدادی دارید، یعنی میتوانید کاری را حتی بدون فکر کردن انجام دهید. استعدادها ذاتی هستند و نمیشود آنها را یاد گرفت.
با کمی بررسی و تفکر، فرصتی پیدا میکنید تا به نقاط قوت و همچنین نقاط ضعف خودتان توجه کرده و به این فکر کنید که چه چیزی شما را از دیگران متمایز میکند.
نقاط قوت شما چیست؟
نقاط قوت از عناصر اصلی سازندهی برند شخصی بهشمار میروند. جنبش نقاط قوت حرکتی است که بهجای نقاط ضعف، روی نقاط قوت فرد تمرکز میکند. این جنبش بر پایهی روانشناسی مثبتنگر شکل گرفته است: شاخهای از روانشناسی که بهجای مطالعه عیب و ایرادهای روان افراد، به کارکردهای مثبت انسان میپردازد. اگر نمیدانید چطور باید نقاط قوتتان را شناسایی کنید، میتوانید از نتایج پروژهی پژوهشی چندین دهای استفاده کنید که موسسهی گالوپ اجرایش کرد. این مطالعه روی عملکرد مردم تمرکز داشت و بر اساس نتایج پژوهش، ۳۴ نقطهی قوت را اعلام کرد.
اگر میخواهید ۳۴ نقطهی قوت که موسسهی گالوپ اعلام کرده است را بدانید، حتما مقالهی فهرست نقاط قوت را مطالعه نمایید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید