بازاریابی محتوایی: چگونه پول وارد شرکت می شود؟
فقط یک موضوع است که محتوای تولید شده به وسیله ی شرکت های رسانه ای را از محتوای تولید شده به وسیله ی برندهایی نظیر: اینتل، جان دیِر یا والمارت Walmart متمایز می کند: چگونه پول وارد شرکت می شود؟
برای یک شرکت رسانه ای، محتوا به منظور کسب درآمد مستقیم از خلق اطلاعات از طریق فروش محتوا (خرید مستقیم محتوا، نظیر عضو شدن) یا فروش تبلیغاتی (نظیر حمایت مالی از محتوای ایجاد شده مشابه آنچه در روزنامه ها و مجلات مشاهده می کنیم) ایجاد می شود.
برای یک شرکت غیر رسانه ای، محتوا تولید می شود؛ اما نه برای سود بردن از محتوا؛ بلکه برای جذب و نگهداری مشتریان (برای فروش بیشتر یا ایجاد فرصت های فروش بیشتر) محتوا کسب و کار را حمایت می کند؛ اما محتوا مدل کسب و کار نیست (به این معنا که شرکت های غیر رسانه ای ملزم به کسب درآمد از خودِ محتوا نیستند).
در تمام ابعاد دیگر، فعالیت های ایجاد محتوا در هر دو نوع شرکت ها به طور کلی یکسان است. درک این موضوع، پراهمیت است. برندهای فاقد رسانه به منظور جلب توجه و باقی ماندن، با رسانه های سنتی به رقابت می پردازند؛ درست به همان نحوی که شما با رقبا در حوزه ی کاری خود، رقابت می کنید.
مدل پایه ای کسب و کار رسانه
شرکت ما، موسسه ی بازاریابی محتوا CIM، به طور مستقیم از تولید محتوا سود می برد. اگرچه ما شرکت خود را بعنوان سازمانی در حوزه ی آموزش جایگاه یابی می کنیم، ما از یک مدل کسب و کار رسانه استفاده می کنیم.
- محتوای روزانه ی وب: ما هر روز ارسال های آموزشی در خصوص بازاریابی محتوایی و چگونگی به کارگیری آن به صورت آنلاین تولید می کنیم. محتوای این سایت از طریق تبلیغات مستقیم و حمایت های مالی از سوی شرکت هایی نظیر سیلزفورس Salesforce.com و پی آر نیوزوایر PR Newswire به پول تبدیل می شود. این کار مشابه هر شرکت رسانه ای دیگری است مثل: مشابل Mashable.com، هافینگتون پست Huffingtonpost، فست شرکت Fast company یا نشر دهنده ی تجاری پیشرو در هر صنعتی.
- وبینارهای روزانه: CIM، وبینارهای آموزشی یک ساعته در مورد موضوعاتی از اتوماسیون بازاریابی تا گزینش محتوا برگزار می کند. هر وبیناری را که ما برگزار می کنیم، به وسیله ی یک شرکت دیگر حمایت مالی شده است (هزینه ی آن پرداخت شده است).
- رویدادهای شخصی: CIM کارگاه های یک روزه ی پولی یا رویدادهای بزرگ بین المللی نظیر: کانتنت مارکتینک ورلد Content Marketing World، رویدادهای سالانه ی ما در کیولند اوهایو، برگزار می کند. در این موارد، ما محتوای شخصی را که هر یک از شرکت کنندگان برای دستیابی به آن هزینه کرده اند، تولید می کنیم؛ و این اطلاعات از تعامل حامیان مالی با مشتریان احتمالی (شرکت کنندگان) حمایت می کند.
- تبلیغات چاپی: مجله ی چیف کانتنت آفیسر Chief content officer، نشریه ی رسمی CIM است و بین بیش از ۲۰هزار مدیر اجرایی بازاریابی در آمریکای شمالی و در سراسر جهان توزیع می شود. موضوع هر فصل، به وسیله ی تعدادی از حامیان مالی که به منظور دسترسی به پایگاه مشترکین و ارتباط با برند ما با ما فعالیت دارند، حمایت می شود.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید