ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۷/۲۴
1,154 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

وظایف شغلی کارمندان خود را تشریح کنید!

وقتی من کارمندان شرکتی را می بینم که از ما برای افزایش بهره وری خود مشاوره می خواهند، اغلب فکر می کنم، آن کارمندان با التماس به مدیران می گویند: “من گودال شما را می کَنَم، اما فقط بگویید به چه پهنا، چه عمقی، چه طولی و به چه جهتی؟” کارمندان تا وقتی ندانند کار چیست، نمی توانند آن را به درستی انجام دهند. این مدیریت است که باید جهت را به کارمندان نشان دهد.

جمله ای که الان می گویم، ممکن است خیلی خوب به نظر نرسد، اما واقعیت دارد: “همه ی افراد جدید فاقد صلاحیت هستند.”

برای من مهم نیست شما چه کسی را استخدام کرده اید؟ یا او چه سوابقی و یا چه اطلاعات دارد؟ برای من اهمیت ندارد که آیا دانشگاه مدیریت هاروارد رفته و یا مواردی را که شما یاد نگرفته اید او در آنجا آموخته است. حتی اگر کارمند ممتاز شرکت رقیب باشد، وقتی به شرکت شما ملحق می شود، تا با سیاست ها، مراحل پرونده سازی و دیگر کارهای شرکت آشنا شود، صلاحیت کاری لازم را ندارد.

منشی، فروشنده ی ارشد، بهترین مکانیک یا سودمندترین محقق شرکت رقیب، برای شما بی فایده هستند، زیرایک کارمند با ارزش در شرکت کسی نیست، به جز شخصی که دستورهای شما را اجرا می کند.

هرگاه من می شنوم مدیری مشکلات را به کارمندی ربط می دهد که وظایفی را نتوانسته انجام دهد، این مسئله و حقیقت بالا به یادم می آید. پس از او می پرسم: “چه زمانی با این کارمند برای کار مصاحبه کردی؟ آیا کتاب شرح وظایف را به او دادی؟” معمولا مدیر به من می گوید: “شرح وظایف به صورت مکتوب درج نشده، بلکه همه ی موارد به صورت شفاهی برای آنها شرح داده شده است؛ اما هر کس تا به حال این پست را داشته همیشه کار را درست انجام داده است.”

این مدیر فکر می کند عنوان یک شغل، به طور دقیق بیانگر همان موردی است که باید باشد. در حالیکه یک کارمند آینده نگر مسئولیت های بسیاری را در قالب همان شغل می بیند. در حقیقت آنها وقتی توافق می کنند با یکدیگر کار کنند، قراردادهای بسیاری امضا می کنند.

من گاهی اوقات می شنوم بعضی از مدیران، عملکرد شخصی که خیلی زود در داخل شرکت ترفیع یافته، شاکی بوده و می گویند: “وقتی من این شغل را به “جان” محول کردم او می دانست وظایفش چیست، چون او دو سال کنار میز “سَم” کار می کرد و من در واقع انتظار داشتم تمام کارهایی را که سم انجام می داد، انجام دهد.”

شاید او آنقدر مشغول انجام کارهای خودش بوده که نمی توانسته از فعالیت های سم یادداشت برداری کند. در اینگونه مواقع تهیه ی یک کتابچه ی شرح وظایف مشاغل، به کنترل راحت سازمان دو کمک می کند:

  • این کتابچه ی شرح وظایف به کارمند می گوید: دقیقا از او چه انتظاری دارید.
  • این کتابچه ی شرح وظایف دقیقا به شما نیز می گوید: از کارمند چه انتظاراتی دارید.

اگر فهرست این وظایف را با دقت مطالعه کنید، درمی یابید که چرا منشی قبلی همیشه اضافه کار می ماند و خواهید دید که این شغل به جزئیاتی بیشتر از آنچه شما فکر می کردید نیاز دارد. یا به مسائلی برمی خورید که در طول مرحله ی مصاحبه یا استخدام مجدد در قسمت تان بحث جدی تری نیاز دارد.

شما ممکن است دریابید که به درستی نمی دانید یک کارمند چه کاری باید انجام دهد و چگونه به نحو احسن باید از استعدادهای خوب خود بهره بگیرد. اگر شما نمی توانید تمام جزئیات یک کار را فهرست بندی کنید، از اینکه کارمند کارش را نیمه تمام بگذارد و شرکت را ترک کند، متعجب نشوید.

اگر شما با خود فکر می کنید: ” من وقت ندارم بنشینم و وظایف هر شغلی را بنویسم.” بهتر است به شما بگویم که اگر همه ی افراد به درستی با وظایف خود آشنا شوند، بخش بزرگی از مشکلات مدیریتی شما خود به خود از بین می رود.

(منبع: ۱۳ اشتباه مهلک مدیران، رابرت مارویل)

ادامه ی مقالات راهکارهای مدیریتی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *