برای موفقیت ، بدون چشم داشت به دیگران خدمت کنید
چشم انداز بلند مدتی در حرفه ی خود اتخاذ کنید. فهرستی از اشحاص برجسته در جامعه ی خود تهیه کنید. پس از تهیه ی عناوین، به هر کدام آنها نامه ای بدون ارتباط با زمینه های شغلی بنویسید. برای شان یک کتاب، یک نشریه، یک قطعه شعر یا هر چیزی را که فکر می کنید به آن علاقه دارید، بفرستید.
هر بار دلیلی برای برقرار کردن رابطه پیدا کردید به او نامه بنویسید. خود من گهگاه روزنامه می خوانم و خبری می شنوم که یکی از اشخاص سرشناس کار مهمی صورت داده، برایش نامه ای می نویسم و در مقام تایید او حرف می زنم و از او تعریف می کند.
یکی از مهم ترین مراجعان من گفت: “تو همان کسی نیستی که در مورد آن موضوع برایم نامه نوشتی؟” همان نامه سبب شد تا چندین سال با سازمان و تشکیلات او کار کردم.
قاعده ای است که می گوید: “هرچه بدون چشم داشت متقابل، بیشتر به دیگران خدمت کنید و برای شان کاری صورت دهید، از منابعی که ابدا انتظارش را ندارید مزدتان را دریافت می کنید.”
هر تلاشی که برای برقراری ارتباط و تماس با اشخاص بکنید گم نمی شود. درست همانطور که هر بذری را که در زمین بکارید، با توجه به نوع و گونه اش مدتی وقت می گیرد تا بروید و به بار بنشیند، تماس ها و ارتباط های مختلف، هر کدام با طی زمان خود به شما فایده می رساند.
دکتر دیوید مک لِلاند، استاد دانشگاه هاروارد، درباره ی کیفیات برجسته و ویژگی های اشخاص به شدت موفق مطالعه کرد. او به این نتیجه رسید که داشتن رابطه و تماس با اشخاص مهم و سرشناس، مهم ترین عامل موفقیت آنها بوده است. همانطور که زیگ زیگلار می گوید: “اگر می خواهید با عقابها پرواز کنید، نمی توانید معاشر بوقلمون ها باشید.”
(منبع: هدف، برایان تریسی)
ادامه ی مقالات هدف را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید