ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۸/۱۸
304 بازدید
۱ دیدگاه
اشتراک گذاری

اگر کسب‌وکار خود را تازه راه انداخته‌اید و به‌دنبال ساخت هویت تجاری منحصربه‌فرد و قوی برای خود هستید ولی نمی‌دانید باید چه کارهایی انجام دهید، شما تنها نیستید. ساخت یک هویت تجاری قوی چالش بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا است.

قبل از این‌که جلوتر برویم، اجازه دهید مطمئن شویم هویت تجاری واقعاً چیست. هویت تجاری به جنبه‌های مختلفی اشاره دارد، مانند‍ رنگ‌ها، لوگو و شعارهایی که اعتبار و ایده‌های کسب‌وکار شما را نشان می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر، هویت تجاری چهره‌ی کسب‌وکار شما را نشان می‌دهد.

هویت تجاری نقش بزرگی در بازاریابی ایفا می‌کند؛ زیرا مشتریان، کسب‌وکار شما را با آن می‌شناسند. بنابراین ساخت هویت تجاری بسیار مهم است تا بتوانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

ساخت هویت تجاری سخت به‌نظر می‌رسد امّا نگران نباشید در این راه ما شما را کمک خواهیم کرد. در این مقاله، جنبه‌های مختلف ساخت هویت تجاری را بررسی می‌کنیم و راهکارهایی را برای ارتقاء آن ارائه می‌دهیم.

چگونگی ساخت هویت تجاری برای کسب‌وکار جدید

۱ ـ مخاطبین خود را تعیین کنید

مخاطبین هدف

قبل از ساخت یک هویت تجاری که مشتریان آن را برای همیشه به‌خاطر داشته باشند باید تعیین کنید مخاطبین هدف شما چه کسانی هستند. مخاطبین هدف، به مشتریانی اشاره می‌کند که به‌احتمال زیاد محصولات و یا خدمات شما را خریداری می‌کنند.

در نگاه اول، این ممکن است یک چیز ساده به‌نظر برسد. اگر یک باشگاه ورزشی داشته باشید، مشتریان شما افرادی هستند که می‌خواهند به‌ظاهر خود برسند. اگر صاحب رستوران باشید، مشتریان شما کسانی خواهند بود که نیاز به غذا دارند. اگر یک آژانس املاک داشته باشید، مشتریان شما می‌خواهند یک خانه بخرند. امّا در واقع، این واقعاً کمی پیچیده‌تر از این‌ها است. اگر به‌درستی مخاطبین هدف خود را مشخص کنید در این صورت به‌راحتی آن‌ها را جذب کنید.

برای این‌که بتوانید مشتریان خود را به‌درستی تعیین کنید باید به سؤالات زیر پاسخ دهید.

چند سال دارند؟

چه جنسیتی دارند؟

کجا زندگی می‌کنند؟

سطح تحصیلات آن‌ها چقدر است؟

ازدواج کرده‌اند؟ و یا بچه دارند؟

سطح درآمد آن‌ها چقدر است؟

بهتر است عمیق‌تر به آن نگاه کنید. به‌عنوان مالک آژانس املاک، مشتریان شما تنها زوج‌های جوان نیستند. در عوض، بعد از پرسیدن این سؤالات متوجه خواهید شد که زوج‌های بالای ۵۰ سال که به‌دنبال خرج پول‌های بازنشستگی خود هستند می‌توانند مشتریان خوبی برای کسب‌وکارتان باشند.

زمانی که شما می‌دانید مخاطبین هدفتان چه کسانی هستند به‌راحتی می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. در این صورت می‌توانید بر روی ساخت هویت تجاری خود تمرکز کنید و محتوای مرتبط با مخاطبین هدفتان تولید کنید.

۲ ـ محتوای تولیدی

محتوای تولیدی

زمانی که می‌دانید مخاطبین هدفتان چه کسانی هستند می‌توانید درباره‌ی دردها و مشکلات آن‌ها و همچنین راه حل‌های پیشنهادی، محتوای مناسب تولید کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر مالک یک رستوران در یک شهر خاص هستید باید متناسب با علایق غذایی آن شهر محتوا تولید کنید. اگر در آنجا به یک نوع غذای خاص توجه بیشتری می‌شود بنابراین محتوای تولیدی باید متناسب با آن بهینه شده باشد.

پس شناخت مشتری و تولید محتوا هدفمند گام بسیار بزرگی در جهت ساخت هویت تجاری محسوب می‌شود.

۳ ـ انتخاب نام مناسب

اگر هنوز نام مناسبی برای کسب‌وکار خود انتخاب نکرده‌اید، حالا وقت آن است. بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ انجام شده است، مردم تمایل دارند نام تجاری از دو قسمت با تلفظ تقریباً یکسان تشکیل شده باشد، مانند کوکاکولا. به نظر ایده‌ی خوبی است ولی شما مجبور به پیروی از آن نیستید و می‌توانید هر نام خاص و منحصربه‌فردی را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

امّا بهتر است برای انتخاب نام مناسب به چند نکته توجه کنید. نام انتخابی بهتر است دارای تلفظ آسان باشد. همچنین مهم است که با کسب‌وکار شما در ارتباط باشد. البته بسیاری از کسب‌وکارهای موفق از نام بنیان‌گذار برای نام کسب‌وکار خود استفاده کرده‌اند.

بنابراین اگر به‌دنبال ساخت هویت تجاری منحصربه‌فرد برای خود هستید انتخاب نام مناسب را فراموش نکنید.

۴ ـ طراحی یک لوگوی به‌یادماندنی

طراحی لوگو

لوگو یک نماد گرافیکی است و نشان‌دهنده‌ی کسب‌وکار شما است؛ بنابراین باید به‌یادماندنی و منحصربه‌فرد باشد. زمانی که لوگوی خود را طراحی می‌کنید چه چیزی باید در ذهن داشته باشید؟ قبل از پاسخ به این سؤال بیاید نگاهی به لوگوهای معروف دنیا داشته باشیم. لوگوی مک‌دونالد فقط یک M زرد ساده است؛ امّا مردم در سرتاسر دنیا به‌راحتی آن را تشخیص می‌دهند. لوگوی اپل، یک سیب گاز گرفته شده است که بسیار ساده و به‌یادماندنی.

بنابراین با توجه به بررسی انجام شده بر روی لوگوهای معروف دنیا، لوگوی کسب‌وکارتان بهتر است ساده و به دور از علامت‌های غیرقابل فهم باشد. این باعث می‌شود مردم ارتباط بهتری با لوگو و کسب‌وکار شما برقرار کنند.

برای ساخت هویت تجاری منحصربه‌فرد نیاز به یک لوگوی منحصربه‌فرد هم است. اگر در طراحی با دست مهارت لازم را ندارید وب‌سایت‌هایی طراحی شده که ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید یک لوگوی متناسب با کسب‌وکارتان ایجاد کنید. در این وب‌سایت‌ها با وارد کردن اطلاعات مربوط به تجارت خود پیشنهادهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند در انتخاب طرح نهایی بسیار سودمند باشد.

۵ ـ انتقال احساسات با رنگ‌ها

انتقال احساسات با رنگ ها

این مهم است که احساسات خود را با استفاده از رنگ‌ها در کسب‌وکارتان منتقل کنید. احساسات چیزی است که مشتریان را به سمت تجارت شما جذب می‌کند و زمانی که بحث ساخت هویت تجاری مطرح می‌شود رنگ‌ها بسیار کارآمد هستند.

ممکن است متوجه نشده باشید که کسب‌وکار محبوبتان با استفاده از رنگ‌ها با شما صحبت می‌کند. امّا باید بدانید که رنگ‌ها بخش مهمی از پیام‌رسانی و بازاریابی است. یک مطالعه به نام «تأثیر رنگ بر بازاریابی» نشان می‌دهد که تا ۹۰% قضاوت‌های ناگهانی که مردم درباره‌ی یک محصول انجام می‌دهند تنها بر اساس رنگ‌ها است نه عوامل دیگر.

رنگ‌ها در ساخت هویت تجاری از اهمیت بالایی برخوردار هستند و شخصیت کلی کسب‌وکارتان را شکل می‌دهند. به این فکر کنید که چه احساسی با شخصیت تجارت شما همخوانی دارد. زمانی که این سؤال را پاسخ دادید، می‌توانید یک رنگ کلیدی برای ساختن نام‌تجاری خود انتخاب کنید. این احساسات عمومی نیستند؛ هر فرد رنگ‌ها را کمی متفاوت می‌بیند. امّا به‌طورکلی، احساسات مرتبط با رنگ‌ها چیزی شبیه این است:

قرمز: عصبانیت، دست‌پاچگی، شور و شوق، اهمیت

نارنجی: بازیگوش، پرانرژی

سبز: تنفر، حسادت، طمع

آبی: آرامش، خجالت، ناراحتی، قابل‌اعتماد

زرد: شادی، دوستانه

صورتی: عشق، زنانگی

بنفش: لوکس، رمانتیک

سیاه: پیچیده، شیک

قهوه‌ای: خاکی، روستایی، قابل‌اعتماد

سفید: پاک، خالص، خونسرد

یک یا دو رنگ را انتخاب کنید تا رنگ‌های اصلی شما را تشکیل دهند. همچنین رنگ‌های ثانویه‌ی دیگری برای تکمیل کردن رنگ‌های اصلی انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال، بسیاری از کسب‌وکارهای آرایشی از رنگ صورتی استفاده می‌کنند؛ زیرا اغلب بیانگر زنانگی و عشق است. صورتی یک انتخاب خوب است برای احساساتی که اغلب کسب‌وکارهای مرتبط با آرایشی می‌خواهند به مشتریان خود منتقل کنند.

ساخت هویت تجاری

اغلب شرکت‌های چمن‌زنی از رنگ سبز برای کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند. همچنین بسیاری از شرکت‌های مرتبط با محصولات تمیزکننده و یا هر چیز دیگری مربوط به محیط‌زیست از این رنگ برای طراحی لوگو و یا وب‌سایت خود استفاده می‌کنند. اگرچه رنگ سبز گاهی اوقات بیان‌کننده‌ی طمع و حسادت است امّا در واقع باعث می‌شود مردم به طبیعت هم فکر کنند. بسیاری از شرکت‌های مالی نیز از رنگ سبز برای ساخت هویت تجاری خود استفاده می‌کنند.

استفاده از رنگ نارنجی برای باشگاه‌های پرورش اندام یک انتخاب بسیار مناسب است. به‌دلیل این‌که انرژی مثبت همراه با انگیزه را منتقل می‌کند.

برای ساخت هویت تجاری با استفاده از رنگ‌ها باید در تمام قسمت‌های کسب‌وکارتان از این رنگ بهره ببرید. به‌عنوان‌مثال، وب‌سایت طراحی شده باید شامل رنگ‌های کلیدی انتخابی شما باشد. همچنین در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام در بیشتر تصاویر منتشر شده باشد از این رنگ‌ها استفاده کنید. حال اگر بخواهیم یک گام جلوتر برویم، در محیط کسب‌وکار هم باید از این رنگ‌ها استفاده کنید. این باعث می‌شود پس از ورود مشتری به محیط کسب‌وکارتان احساس آرامش و اطمینان داشته باشد.

پس جادوی انتخاب رنگ مناسب در ساخت هویت تجاری را فراموش نکنید و رنگ متناسب با کسب‌وکارتان را انتخاب و از آن در تمامی قسمت‌های تجارت خود به‌خصوص تبلیغات و بازاریابی استفاده کنید.

۶ ـ کار بر روی ارزش‌های اصلی

مهم است که ارزش‌های اصلی کسب‌وکارتان را در هویت تجاری خود قرار دهید. در مطالعه‌ای که اخیراً انجام شده است بیشتر مشتریان کسب‌وکارهای بزرگ تأکید زیادی بر روی ارزش‌های برجسته شده‌ی آن تجارت داشتند.

ارزش‌های متعددی وجود دارد که کسب‌وکارها برای جذب مشتریان بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند. ارزش‌های اصلی عبارت‌انداز: صداقت، احترام و دوستی. به‌عنوان‌مثال شرکت استارباکس در صفحه‌ی اینستاگرام خود بیشتر تصاویر مشتریان خود را که از محصولات آن‌ها استفاده می‌کنند، منتشر می‌کند. این رویکرد در ساخت هویت تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا باعث می‌شود حس دوستی که یکی از ارزش‌های اصلی است در مخاطبین ایجاد شود.

نتیجه‌گیری

اگر کسب‌وکار خود را تازه آغاز کرده‌اید و یا اطلاعاتی درباره‌ی ساخت هویت تجاری ندارید در این مقاله اطلاعات بسیار مفیدی پیرآمون این موضوع مطرح شده است. شما با به‌کارگیری این نکات می‌توانید به کسب‌وکارتان هویت دهید و پیشرفت خوبی را تجربه کنید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

یک پاسخ به “چگونگی ساخت هویت تجاری که مشتریان هرگز فراموش نکنند”

  1. با تشکر از مطلب مفیدتون. سوالی که برای من پیش اومد این بود که مثلا در طراحی لوگو یک شرکت که اسم دوسیلابی داره حداکثر از چند کد رنگی میشه استفاده کرد که نه تعداد زیاد رنگ ها چشم مخاطب رو اذیت کنه و مقدار کم اون باعث عدم جذابیت بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *