ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۸/۱۲
303 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بازاریابی ایمیلی عبارت جدیدی برای بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک نیست. در حقیقت برخی از آن‌ها بازاریابی ایمیلی را به حدی پذیرفته‌اند که به یک استراتژی مهم برای رشد کسب و کار و جذب مشتری بیشتر تبدیل شده است. کوچک یا بزرگ بودن کسب و کار اهمیتی ندارد با استفاده از بازاریابی ایمیلی می‌توانید به مهم‌ترین اهداف از قبل تعیین شده دست پیدا کنید. این یک راه بسیار موفق برای داشتن ارتباط پیوسته با مشتریان است.

بازاریابی ایمیلی هدفمند ممکن است در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسد. این یکی از دلایلی است که کسب و کارهای کوچک برای رشد کسب و کار خود از آن استفاده نمی‌کنند. امّا پس از پیاده‌سازی متوجه خواهند شد آن‌قدر هم پیچیده نبوده است. این در واقع یک قطعه‌ی گم شده از پازل مربوط به توسعه‌ی کسب و کارهای کوچک بوده است که با پیاده‌سازی آن می‌توان به رشد چشمگیری دست پیدا کرد.

بیشتر کشورهای پیشرو در بازاریابی دیجیتال به این حقیقت دست یافته‌اند که بازاریابی ایمیلی برای رشد کسب و کارهای کوچک و حتی بزرگ بسیار کارآمد است. با این حال، هنوز درصدی از صاحبان کسب و کارهای کوچک وجود دارند که بازاریابی ایمیلی را جدی نمی‌گیرند. این عمدتاً به‌خاطر این تصور غلط است که بازاریابی ایمیلی برای کسب و کارهای بزرگ که مشتری‌های زیادی دارند مفید است.‍ امّا اگر عمیق‌تر به بازاریابی ایمیلی نگاه کنید و اینکه چطور باعث رشد کسب و کارهای کوچک شده است شگفت‌زده خواهید شد. برای رسیدن به رشد کسب و کار از طریق بازاریابی ایمیلی نیاز است که با اصول آن آشنا شوید یکی از مهم‌ترین اصول در بازاریابی ایمیلی، ارسال ایمیل‌های هدفمند است.

رشد کسب و کار با بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی هدفمند چیست؟

به بیان ساده بازاریابی ایمیلی هدفمند، ارسال محتوای سفارشی شده برای بخش خاصی از مشتریان است. این کار با هدف گرفتن مناسب‌ترین پاسخ از مشتریان انجام می‌شود. اگر بتوانید به‌درستی آن‌ها را تقسیم‌بندی کنید و محتوای مورد نیازشان را ارسال کنید مطمئناً باعث رشد کسب و کار شما خواهد شد. همچنین چهار تقسیم‌بندی رایج در زیر آورده شده است.

  • جغرافیایی
  • جنسیتی
  • جایگاه اجتماعی
  • منافع و اهداف

با تقسیم‌بندی مشتریان خود به گروه‌های خاص گام بزرگی در جهت رشد کسب و کار خود با استفاده از بازاریابی ایمیلی برداشته‌اید. امّا اگر نتوانید این تقسیم‌بندی را به‌خوبی انجام دهید، موفقیت قابل توجهی از این روش کسب نخواهید کرد. اگر یک محتوا را برای تمام دنبال‌کنندگان خود ارسال کنید بیشتر مخاطبین خود را از دست خواهید دارد. به خاطر اینکه آن‌ها نیازهای مختلف و متفاوتی دارند و ارسال ایمیل‌هایی که برای آن‌ها جذاب نیست نظرشان را نسبت به تجارت شما تغییر می‌دهد. به‌عنوان‌مثال کالا و خدماتی که مخصوص زنان است نمی‌تواند برای بخش زیادی از مردان جذاب باشد. ارسال این‌گونه ایمیل‌ها نه تنها باعث رشد کسب و کار شما نمی‌شود بلکه ممکن است بسیاری از مخاطبین خود را از دست دهید.

بازاریابی ایمیلی هدفمند

چند مزیت واقعی برای بازاریابی ایمیلی هدفمند

بدون توجه به اینکه کسب و کار شما چقدر بزرگ است یا چه میزان فروش دارید، می‌توانید برای رشد آن از بازاریابی ایمیلی هدفمند بهره ببرید. در حقیقت هیچ دلیلی وجود ندارد که شما از این استراتژی ساده و مؤثر استفاده نکنید.

در اینجا، چند مزیت بازاریابی ایمیلی هدفمند برای رشد کسب و کار شما آورده شده‌است:

۱-ارتباط مؤثر

هر چقدر بتوانید ارتباط بهتری با مشتری خود داشته باشید، باعث می‌شود نسبت به کسب و کار شما اعتماد بیشتری داشته باشند. این ارتباط بهتر و مؤثرتر امکان فروش بیشتر محصولات و خدمات را به همراه دارد. یکی از دلایلی که بسیاری از شرکت‌های کوچک موفق به کسب نتیجه در بازاریابی ایمیلی نمی‌شوند نداشتن ارتباط مؤثر و با کیفیت است. برای داشتن رشد کسب و کار و ارتباط مؤثر باید ایمیل‌های ارسالی به‌اندازه‌ی کافی سفارشی شده باشند. وقتی در حال تولید محتوا برای بخش خواصی از مشتری‌های خود هستید در موقعیت بسیار بهتری در جهت داشتن ارتباط نزدیک‌تر با آن‌ها قرار دارید.

تولید محتوا با توجه به نیاز مشتری و پرهیز از ارسال محتوای بی‌ارتباط با نیاز آن‌ها باعث می‌شود نام‌تجاری شما را برای همیشه در ذهن داشته باشد و به تحسین کسب و کارتان بپردازند؛ بنابراین باید مشتریان را به گروه‌های خاصی تقسیم و ارسال ایمیل برای آن‌ها را سفارشی کنید. به‌عنوان‌مثال استفاده از نام مشتری یا درج اطلاعات خرید قبلی در محتوای ایمیل می‌تواند کارآمد باشد. این کار به آن‌ها نشان می‌دهد که در لیست ایمیل خود برای آن‌ها ارزش قائل شده‌اید. مطمئن باشید که این ارتباط مؤثر باعث رشد کسب و کار و فروش بیشتر محصولات و یا خدمات شما خواهد شد.

مزایای بازاریابی ایمیلی

۲-رشد کسب و کار

بازاریابی ایمیلی یکی از مؤثرترین ابزارها برای افزایش فروش و رسیدن به رشد کسب و کار است. اگر شما به‌دقت برنامه‌ی بازاریابی ایمیلی خود را طراحی و پیاده‌سازی کرده باشید، می‌توان انتظار داشت، اکثر دریافت کنندگان ایمیل تبدیل به مشتری ثابت برای محصولات و خدمات شما شوند. امّا باید به این نکته توجه کنید که این یک فرآیند زمان‌بر بوده و برای رسیدن به اهداف از قبل تعیین شده باید وقت زیادی را صرف آن کنید.

چندین راه برای کسب درآمد بالاتر از بازاریابی ایمیلی وجود دارد، مانند هدف قرار دادن یک گروه خاص از مشترکین مطابق با علاقه‌ی آن‌ها و ارسال پیشنهادهای ویژه بر اساس خریدهای قبلی که آن‌ها انجام داده‌اند.

۳-حفظ مشتری

ایجاد یک رابطه‌ی قوی و دوستان با مشتریان تنها یک بخش از معادله است. بخش دیگر این است که اطمینان حاصل کنید آن‌ها برای مدت طولانی در لیست دنبال کننده‌های شما باقی می‌مانند. زمانی که بر روی حفظ مخاطبین خود تمرکز می‌کنید به‌صورت خودکار تلاش می‌کنید محتوای تولیدی چشم‌اندازِ روشنی از آینده‌ی تجارت شما را نشان دهد.

 این باعث می‌شود مخاطبین با داشتن نگاهی امیدبخش به آینده‌ی تجارت شما با اعتماد بیشتری کسب و کارتان را دنبال کنند. با این کار توانسته‌اید موفقیت بالایی را در جهت رشد کسب و کارتان کسب کنید.

حفظ و جذب مشتری با بازاریابی ایمیلی

نتیجه‌گیری

داشتن رشد کسب و کار با استفاده از ارتباط پیوسته با مخاطبین برای بیشتر صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای داشتن این ارتباط پیوسته ارسال ایمیل است. امّا اگر این ایمیل‌های ارسالی هدفمند نباشند نمی‌توانند باعث رشد قابل قبولی برای تجارت شما شوند؛ بنابراین بسیار مهم است که مخاطبین را تقسیم‌بندی کنید و بازاریابی ایمیلی خود را هدفمند انجام دهید.

اگر در گذشته بازاریابی ایمیلی انجام داده‌اید و در آن موفق نبوده‌اید و یا اصلاً از آن به‌عنوان یکی از راه‌های رشد کسب و کار استفاده نکرده‌اید، اکنون با دانشی که از مطالعه‌ی این مقاله کسب کرده‌اید بازاریابی ایمیلی را به‌صورت هدفمند آغاز کنید. به یاد داشته باشید که برای داشتن رشد کسب و کار باید تمامی نکات یاد شده را به بهترین شکل پیاده‌سازی کنید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *