گاهی بنا به هر دلیلی امکان استفاده از حربههایی مانند تخفیف برای افزایش فروش فروشگاه ندارید و باید به دنبال راهکارهای دیگری باشید. حتماً این تجربه را دارید که در یک بوتیک لباس، هر لباسی که میپوشید فروشند آن را تأیید میکند. حتی خودتان هم متوجه نامناسب بودن لباس در آینه میشوید، اما فروشنده با آب و تاب خاصی آن را تأیید میکند. یعنی چه؟
- یعنی فروشندگان تا این حد بی سلیقه هستند؟
- یعنی واقعاً ما را احمق فرض میکنند؟
- تعریف آنها از تیپ و قیافه با تعریف فرق میکند؟
- آنها چیز خاصی میبینند که ما نمیبینیم؟
هیچ کدام از این موارد نیست. فروشندگان برای افزایش فروش فروشگاه خود مجبور هستند که از برخی جملات و اصطلاحات خاص استفاده کنند که باعث ایجاد ذهنیت مثبت در خریدار میشود. این جملات بسیار ساده هستند و در ادامه ما چند مورد از آنها را نام بردهایم:
زیبایی در سادگی است
مشتریان عاشق سادگی هستند و این سادگی را به عنوان خدمات خوب شما به مشتریان در نظر میگیرند. فراموش نکنید که خریداران و مشتریان از پیچیدگی متنفر هستند و اگر سردرگم شوند از خرید محصول پشیمان میشوند. برای افزایش فروش فروشگاه سعی کنید که کارها را سادهتر کنید و یک تجربه مشتری آرام و بی دردسر برای آنها به وجود بیاورید.
برگرفته از اصول هنری
استفاده از لفظ هنری در این جمله و نشان دادن الهام گرفتن طراحی از اصول هنری، این وضعیت را در ذهن مشتری تداعی میکند که شما طرز فکر رو به جلو دارید و همیشه به دنبال ایدههای متفاوت هستید. فراموش نکنید که در حوزه مد و هنر، فرم و زیبایی اغلب مهمتر از عملکرد و بازدهی است.
زندگیتان را بهبود دهید
یکی از راهکارهای افزایش فروش فروشگاه این است که بهبود زندگی مشتری را هدف قرار دهید. مشتریان همیشه به دنبال راههایی برای بهتر شدن زندگی خود هستند. بنابراین مشتری تصور میکند که به جای استفاده از محصولات رایج موجود در بازار، از یک محصول خاص و جدید استفاده میکنند که به طور مستقیم زندگی او را بهبود میدهد.
زیباییتان را بهبود دهید
شک نداشته باشید که مشتریان همیشه به دنبال راهکارهایی برای زیبایی و احساس زیبایی بیشتر هستند و این عبارت به طور خاص در صنعت مد و در فروشگاههای لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار مهم است. اگر شما در یک فروشگاه فعالیت میکنید که در زیبایی و تقویت آن نقش مستقیم دارد، از این عبارت استفاده کنید که حتی میتواند محدودیت قیمت مشتری را هم از بین ببرد.
از نظر ظاهری بهتر شوید
مورد تاکید قرار دادن ویژگیهای ظاهری مشتری نوعی احساس درونی مثبت برای آنها به وجود میآورد و در حقیقت شما خریدار را برای تصمیمی که گرفته تشویق میکنید. در این وضعیت، شما باید تعریف عاقلانه و منطقی از طرف مقابل داشته باشید و سعی کنید که انتخاب آنها را تأیید کنید. به خاطر داشته باشید که همیشه به وجود آوردن احساس خوب در خریدار میتواند منجر به افزایش فروش فروشگاه شما شود.
قبلاً خیلی خوب به نظر نمیرسید!
شما با گفتن این جمله به مشتری خود تلقین میکنید که یک نسخه جدید و بهبود یافته از محصول را به آنها میفروشید. در حقیقت این عبارت اعلام میکند که شما جدیدترین محصول و داغترین آنها را به بازار آوردهاید که نمونه مشابه در بازار ندارد. ضمن اینکه تلویحاً برتری آن را نسبت به محصولات قبلی نشان میدهید و این باعث واکنش مثبت مشتری میشود.
به سادگی عالی شوید
در برنامههای تبلیغاتی و بازاریابی استفاده از عباراتی مانند فوق العاده، عالی، درجه یک، بسیار خوب و موارد مشابه برای مشتریان همیشه جذاب است. اما وقتی که عبارت سادگی را در کنار آن قرار میدهید، ناخودآگاه تبدیل به یک عبارت قدرتمند میشود که حتی برای مشتری هم جذابیت بیشتری پیدا میکند. این راهکار برای کسانی که با پوشاک و قیافه مردم سر و کار دارند مناسب است و در افزایش فروش فروشگاه آنها نقش مثبت دارد.
سر تا پا ایده آل شوید
به کارگیری این عبارت نشان میدهد که شما به عنوان فروشنده یا صاحب فروشگاه به جزئیات توجه میکنید. بنابراین فروشنده احساس میکند که در معرض قضاوت یک شخص با تجربه و با انصاف قرار دارد. البته در بکارگیری این جمله باید نوعی اعتدال هم داشته باشید که برای طرف مقابل شک برانگیز نباشد. اگر به فکر استفاده از این عبارت برای افزایش فروش فروشگاه خود هستید، حتماً جزئیات و طراحی فروشگاه خود را در بهترین حالت ممکن نشان دهید. اگر به خاطر داشته باشید، گفتیم که طراحی دفتر کار در موفقیت مذاکره کننده تأثیر مستقیم دارد.
کانون توجه دیگران باشید
مشتریان دوست دارند دیده شوند و انتخاب آنها تأیید شود. با مشتریان صحبت کنید و سعی کنید که به شکلهای مختلف آنها را به خود جذب کنید. تعریف شما از محصول و توصیف دیده شدن مشتریان در محیطهای مختلف روشی درجه یک برای معرفی محصول است.
خود را با غرور به نمایش بگذارید
اگر در زمینه فروش جواهرات، زیورآلات، بدلیجات و یا مواردی مانند لباسفروشی فعالیت میکنید، به کارگیری این عبارت به نوعی میتواند افزایش فروش فروشگاه شما را به دنبال داشته باشد. البته طبیعی است که شما بیشتر روی مسئله ظاهری کار کنید، اما این حربه در مورد فروشگاههایی که در زمینه فروش تجهیزات ورزشی هم کاربرد دارند مناسب است و جذابیت آنها را بالا میبرد.
اعتبار ما به کیفیت محصولات است
این یک روش دیگر برای گفتن جمله «ما مدتهاست که تجارت میکنیم، زیرا مردم عاشق محصولات ما هستند و به ما اعتماد دارند». در حقیقت استفاده از این عبارت شما را به عنوان یک خرده فروش با انصاف و با ارزش معرفی میکند و مشتریان ناخودآگاه به سمت کیفیت محصولات شما جذب میشوند.
انتخابی ایده آل
مشتریان همیشه دوست دارند که در تصمیماتی که گرفتهاند تأیید شوند و به همین دلیل معمولاً از فروشنده در مورد کیفیت آن میپرسند. این عبارت در برقرار کردن ارتباط با مشتری بسیار مهم است و در نهایت منجر به فروش محصول شما میشود. اگر یک بوتیک فروش لباس دارید حتماً از این جمله برای انتخاب مشتریان خود استفاده کنید و تأثیر شگفت انگیز آن را ببینید.
لحظهای برای به یاد آوردن
این عبارت میگوید شما برای مشتریان تجربه ایجاد کردهاید که میخواهند آن را به خاطر بسپارند و یا با دیگران به اشتراک بگذارید. اخیراً استفاده از ویدیو مارکتینگ با استفاده از روشهای مختلف انیمیشن سازی باب شده است. ویدیوهای تولید شده بشدت زیبا و جذاب هستند و بیننده همیشه تمایل دارد که آن را به افراد دیگر هم نشان دهد. شما هم به نوعی استفاده از این عبارت را بر مبنای همین حربه بکار میبرید و مطمئن باشید که در افزایش فروش فروشگاه هم نقش دارد.
زندگی را جشن بگیرید
وقتی که شما از این جمله استفاده میکنید، به نوعی به مشتری خود می گویید که کالای باکیفیت و مناسبی در اختیار او قرار میدهید تا از لحظات مختلف زندگی خود نهایت بهره را ببرد. معمولاً کسانی که فروشگاههای خرده فروشی دارند و میتوانند محصولات و کالاهای یک برند خاص را بفروشند، از این عبارت استفاده میکنند که به طور مستقیم با سبک زندگی خریداران در ارتباط است.
از زندگیتان بیشترین بهره را ببرید
اگر فروشنده تجهیزات ورزشی و صنایع مربوط به آنها هستید یا حتی اگر تولید کننده این تجهیزات هستید، این عبارت برای شما ایدهآل است. این جمله هیجان را برای زندگی بهتر و همچنین تمایل برای بالا بردن کیفیت زندگی مشتری نشان میدهد و ترغیب آنها به خرید تجهیزات مرتبط با سلامت جسمی و روحی، در نهایت منجر به افزایش فروش فروشگاه شما میشود.
کیفیت را احساس کنید
استفاده از این عبارت به نوعی شما را به عنوان یک منبع قابل احترام و معتبر معرفی میکند. اگر به فکر افزایش فروش فروشگاه خود هستید و برای مدت زمان طولانی در این زمینه فعالیت میکنید، این جمله میتواند بهترین انتخاب شما باشد. معمولاً کسانی که در زمینه تولید پوشاک و عرضه مستقیم و آنها فعالیت دارند میتوانند از این جمله استفاده کنند.
تفاوتها را ارزش بدهیم
معمولاً محصولات فروشگاههای خرده فروشی کمی گرانتر از فروشگاههای بزرگ و زنجیرهای است. حالا ممکن است این به دلیل شرایط کاری یا حتی به دلیل ارائه محصولات با کیفیت بالاتر از برخی برندهای خاص باشد. استفاده از این عبارت اذعان میکند که قیمت شما نسبت به فروشگاههای بزرگ بالاتر است، اما به شکلی کیفیت شما جبران این هزینه را میکند و برای مشتری سود آور است. راستی این مطلب چند ایده برای افزایش فروش سوپرمارکت ها را هم بخوانید.
شما ارزش آن را دارید
این جمله معادل با همان اصطلاح معروف «Wow» خارجیهاست. استفاده از این عبارت هم ارزش مشتری را نشان میدهد و هم به نوعی به مشتری میگوید که شما در حال خرید یک محصول با ارزش هستید. دیدگاه مثبت چیزی است که مشتری با خرید محصول به دنبال آن میگردد و شما با به کار بردن این جمله خیلی راحتتر آنها را به خرید یک محصول خاص وسوسه میکنید.
انرژی سریع آن را بگیرید
اگر یک سوپرمارکت دارید و به عنوان فروشنده در صنعت نوشیدنی فعالیت میکنید، این تبلیغات بهترین گزینه برای شماست. بسیاری از مردم از محصولات مختلف انتظار نتیجه سریع و خارق العاده دارند. استفاده از این جمله این دیدگاه را در خریداران به وجود میآورد که لازم نیست صبر کنند و خیلی سریعتر از انتظار آنها میتوانند احساس خوب این محصول را دریافت کنند. مطمئناً این ذهنیت در مشتریان میتواند منجر به افزایش فروش فروشگاه شما شود.
دیدگاهتان را بنویسید