ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۵/۲۰
578 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

باید خیلی تفاوت باشد بین کسانی که به صورت گذری از جلوی فروشگاه شما رد می‌شوند یا با یک کلید واژه اشتباه وارد فروشگاه دیجیتالی شما می‌شوند، با کسانی که مشتری وفادار شما هستند. مشتریان وفادار علاوه بر اینکه محصول دلخواه خود را از شما می‌خرند، در جمع‌های دوستانه و در خانواده فروشگاه شما را برای خرید یک کالای خاص پیشنهاد می‌دهند. اما دسترسی به این مشتریان به چه صورت است؟ آیا واقعاً چنین امکانی وجود دارد؟

تجربه ثابت کرده که برای رسیدن به مشتری وفادار باید سرمایه گذاری بیشتری انجام داد و بعضاً زمان بیشتری را به آنها اختصاص داد. این چیزی است که ما در ادامه در ۸ بند آنها را توضیح خواهیم داد و به شما خواهیم گفت که دقیقاً باید در چه مسیری حرکت کنید.

برای مشتری وفادار خود مأموریت ایجاد کنید

نه تنها در مورد مشتریان، همه ما به عنوان انسان تلاش می‌کنیم که بخشی از چیزی بزرگتر از خودمان باشیم. به همین دلیل است که قوی‌ترین گروه‌ها و گردهمایی‌ها همیشه مورد حمایت و پشتیبانی مردم هستند. مثلاً اگر شما به دنبال راه اندازی یک کمپین برای حفاظت از محیط زیست باشید، اگر اعضای گروه بخشی از مأموریت شما باشند، تلاش بیشتری دارند که خود را نشان دهند و گروه به موفقیت برسد.

برای تحقق بخشیدن به چشم‌اندازهای بزرگتر، برای کسب و کارتان هدف گذاری مشخص داشته باشید و به مشتریانتان بگویید که باید با هم زندگی کنیم، با هم رشد کنیم و با هم بازی کنیم. به مشتریان خود چیزی بدهید که برای آن تلاش کنند. این روش نه تنها آنها را درگیر و هیجان زده می‌کنید، بلکه آن‌ها را به عنوان بخشی از مأموریت خود انتخاب می‌کنید و این در تبدیل کردن آنها به مشتری وفادار تأثیرگذار است.

از داستان کسب و کار خودتان به آنها بگویید

برای ارتباط واقعی با افراد مختلف، بعضی مواقع شما باید به آنها کدهایی از مسیر قبلی‌تان و داستان‌هایی که داشتید بدهید. به عنوان مثال:

  • چطور شروع کرده‌اید و چرا؟
  • از چه چیزی الهام گرفته‌اید و دنبال چه چیزی هستید؟
  • چه موانعی را پشت سر گذاشته‌اید؟
  • رسالت و داستان شما چیست؟

در هر صورت شما ممکن است دلایل مختلفی برای شروع کسب و کارتان داشته باشید. به عنوان مثال، شاید به عنوان استارت آپ بخواهید محصولات ارگانیک و روستایی را بدون واسطه به مصرف کننده برسانید. شاید این برنامه شخصیت ویژه کسب و کار شما باشد، اما مشتریان هم می‌توانند در آن نقشی محوری داشته باشند. اگر می‌خواهید برای کسب و کار خودتان مشتری وفادار داشته باشید، در مورد مسیر خود صحبت کنید و با آنها بگویید که قرار است به چه نقطه‌ای برسید.

برای مشتری وفادار خود مأموریت ایجاد کنید

زبان خاص و منحصر به فرد برای کسب و کارتان داشته باشید

اگرچه هنوز این موضوع به شکل مناسب و استاندارد در ایران جا نیفتاده، اما در بسیاری از کشورهای دنیا از یک زبان منحصر به فرد برای ایجاد هویت در کسب و کار استفاده می‌کنند. شما اگر به جمله‌های تبلیغاتی برندهایی مانند آل جی یا کوکاکولا توجه کنید می‌بینید که توجه زیادی بر روی مسئله ایجاد و هویت اختصاصی دارند. حالا شما هم در کسب و کارتان:

  • یک شعار اختصاصی داشته باشید “تجربه‌ها را تجربه کنیم
  • از تایپوگرافی اختصاصی برای برندتان استفاده کنید
  • برند بخشی از هویت شماست و کپی کاری نکنید
  • شخصیت اختصاصی و خاص خود را به مشتریانتان نشان دهید
  • تغییر هویت ندهید و به هویتتان پایبند بمانید

این روال می‌تواند منجر به ایجاد یک ذهنیت مثبت در طرف مقابل شما شود. همان طور که طرفداران اپل در هر شرایطی از برند خود دفاع می‌کنند، شما هم می‌توانید چنین انتظاری از یک مشتری وفادار داشته باشید. نیازی به جملاتی مانند لحظه‌های ماورایی یا اتفاقات دیوانه کننده ندارید. فقط کافی است که خود را خاص و منحصر به فرد نشان دهید و یک هویت تجاری واقعی داشته باشید.

مراحل ورود داشته باشید

برگردیم به روال گوگل. فرض بگیرید که شما از ویدیو مارکتینگ استفاده کرده‌اید و کسب و کار خود را به طور کامل معرفی کرده‌اید. تعداد زیادی از بازدیدکنندگان از این ویدیو خوششان آمده و به سراغ وبسایت شما می‌آیند. از این تعداد شاید ۱۰ یا ۱۵ نفر جذب کسب و کار شما شوند، اما هیچ تضمینی برای داشتن پیوند محکم و منسجم بین شما و آنها و تبدیل کردن آنها به مشتری وفادار وجود ندارد.

شما اگر می‌خواهید برای کسب و کارتان مشتری وفادار داشته باشید، باید به آنها ثابت کنید که خاص و متفاوت هستند. این به این معنی نیست که افراد معمولی را محروم کنید و شانس تبدیل شدن آنها به مشتریان وفادار را از بین ببرید. اما گام‌های زیر را هم انجام دهید:

  • برای مشتریان وفادار خود ورودی اختصاصی داشته باشید
  • به این افراد پاداش بدهید و انگیزه آنها را حفظ کنید
  • آن‌ها را در یک ویترین قرار دهید و به مشتریان معمولی خود معرفی کنید
  • خدمات متنوع و متفاوت داشته باشید تا تکراری نشوید
  • روال ورود و خروج آنها را به فروشگاه راحت‌تر کنید.

برای مشتری وفادار خود هویت تجاری هم داشته باشید

این یکی از سبک‌هایی است که در چند سال اخیر در فروشگاه‌های بین المللی دیده شده است. در حقیقت در این کسب و کارها، علاوه بر هویت واقعی فرد، هویت مجازی و متفاوت مطابق با دلخواه آنها هم انتخاب می‌شود. وقتی که رضا طرفدار پر و پا قرص کاپشن چرمی است، به نوعی از این هویت برای شناسایی علایق استفاده کنید.

اگر می‌خواهید مشتری وفادار خود را به شکل‌های مختلف در کسب و کار درگیر کنید:

  • در بین مشتریان خود ببینید که هر کدام به چه چیزی علاقه دارند
  • از نمادها و لوگوهای مختلف برای شناسایی آنها استفاده کنید
  • مشتریان را با توجه به علایق آنها دسته بندی کنید
  • از علامت صد آفرین، دوران ابتدایی، استفاده کنید
  • هر چیزی که بتواند شایستگی مشتریان را نشان دهد به کار ببرید.

دسترسی مشتریان وفادار خود را انتخابی کنید

کسب و کارها از لحاظ وسعت و از لحاظ سطح فعالیت با هم متفاوت هستند. برخی از آن‌ها نگاه جهانی به کسب و کار خود دارند و در طول فعالیت خود با مشتریان بین المللی سروکار دارند. اما برخی دیگر صرفاً به دنبال مشتریان داخلی در بازارهای کوچک هستند. مسلماً تفاوت در دسترسی این افراد می‌تواند نحوه رفتار آنها را هم با کسب و کار شما را تغییر دهد. قرار نیست که یک مشتری در غرب اروپا رفتاری مشابه با یک مشتری در کشورهایی مثل عراق و امارات داشته باشند. پس اگر می‌خواهید مشتری وفادار داشته باشید:

  • راه‌های دسترسی متفاوتی در اختیار آنها قرار دهید
  • به مشتریان اجازه دهید که مناسب‌ترین و بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنند
  • محصول و کالا پیشنهاد دهید، اما اصرار به خرید هرگز!
  • اجازه دهید که سیستم حمل و نقل و نحوه پرداخت پول با انتخاب مشتریان باشد
  • برای به دست آوردن مشتری هزینه کنید تا آنها هم برای کالای شما هزینه کنند.

دسترسی مشتریان وفادار خود را انتخابی کنید

آیین و سنت اختصاصی داشته باشید

این چیزی است که برای ما ایرانی‌ها بیش از هر کشور دیگری ملموس است. از یک نماز جمعه گرفته تا راهپیمایی‌های مناسبتی در ایام مختلف، به ما ثابت کرده که آیین‌ها و سنت‌ها می‌توانند جامعه را خیلی بیشتر به هم نزدیک کنند. وقتی که شما چند نفر را به عنوان مشتری وفادار انتخاب می‌کنید، چرا مراسم‌هایی مانند سالگردها، جشن تولد، آمار فروش مشخص یا هر مورد دیگری را با هم جشن نگیرید؟

آیین‌ها و سنت‌ها می‌توانند کاملاً اختصاصی باشند و نیازی نیست که خیلی پیچیده و پیشرفته باشند. در واقع شما به دنبال بهانه هستید تا به مشتریان خود ثابت کنید که برای شما اهمیت دارند. این که شما در طول سال به یاد آنها هستید و حتی زمان تولد آنها را تبریک می گویید، می‌تواند برای مشتری بسیار مهم و تعیین کننده باشد. بهانه‌های مختلفی برای ارتباط با مشتریان وفادار وجود دارد، اما سعی کنید که این بهانه‌ها بیشتر اهمیت شما به مشتری را نشان دهد.

میزبان تجارب استثنایی برای مشتریان وفادار خود باشید

همه ما لحظات استثنایی در زندگی خود را داریم که شاید یکی از آنها ملاقات با بازیگر محبوب و مورد علاقه‌مان باشد. این لحظه می‌تواند حضور در یک کنسرت موسیقی باشد یا حتی می‌تواند حضور در یکی از برنامه‌های تبلیغاتی کسب و کارتان باشد. شما برای به دست آوردن یک مشتری وفادار و زمان زیادی صرف کرده‌اید و احتمالاً پول زیادی هم هزینه کرده‌اید.

اما این مشتریان مهره‌هایی مهم در کسب و کار شما هستند و نحوه فعالیت آنها به طور مستقیم بر روی موفقیت شما تأثیر گذار است. وقتی که شما تجربیات استثنایی برای مشتریان خود ایجاد می‌کنید، مطمئناً در جمع‌های دوستانه از رفتار شما تعریف خواهند کرد و این باعث ترغیب افراد دیگر برای حضور در این جمع استثنایی می‌شود. پس اگر به دنبال یک پیوند محکم‌تر با مشتری وفادار خود هستید، یک عنصر غافلگیر کننده داشته باشید و تا جایی که می‌توانید به آن دامن بزنیم.

امیدواریم که این مطلب بتواند به شما در به دست آوردن مشتری وفادار کمک کند. خوشحال می‌شویم که شما هم تجربیات خود را در بخش نظرات بنویسید و به مقاله امتیاز دهید تا محتوای با کیفیت‌تری داشته باشیم.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *