ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۴/۱۸
574 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

امروزه بازاریابی با سرعت زیادی در حال تغییر است. بعضی از بازاریاب‌ها اعتقاد دارند تحولات بازایابی در طی ۲ سال گذشته بیش‌تر از مجموع تغییرات آن در ۵۰ سال گذشته بوده است. در حال حاضر اکثر استارت‌آپ‌ها بازاریابی دیجیتال را پذیرفته‌اند، اما همه‌ی اسلحه‎‌هایی که بازاریاب‌ها در زرادخانه‌ی خود نگه می‌دارند، تاثیر یکسانی ندارند. یک استراتژی‌ بازاریابی دیجیتال مناسب درست وسط هدف می‌نشیند، در صورتی که بعضی دیگر حتی به نتیجه‎ی مورد نظر نزدیک هم نمی‌شوند.

کدام استراتژی بازاریابی دیجیتال برای رشد کسب و کار مناسب‌تر است؟

در این مطلب بهترین استراتژی‌ بازاریابی دیجیتال برای استارت‌آپ‌ها را بررسی می‌کنیم. امید است بعد از خواندن این متن تصویر روشنی از استراتژی‌ بازاریابی دیجیتال سودمند برای کسب و کار خود به دست آورید.

 بازاریابی از طریق ایمیل

به رغم رکودهای پیش‎‌بینی شده در دنیای بازاریابی، ایمیل‌ها همچنان پرکاربرد هستند و بازده سرمایه‌گذاری خوبی به بازاریاب‌ها ارائه می‌دهند. نتایج یک نظرسنجی که به تازگی توسط سازمان سنجش تقاضا و انجمن داده و بازاریابی (DMA) انجام گرفت، رشد چشمگیر ۱۲۲ درصدی را در نرخ بازده سرمایه‌گذاری در بازاریابی از طریق ایمیل نشان داده است. این رقم چهار برابر بیش‌تر از سایر روش‌های بازاریابی بود که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. روش‌های دیگر شامل: جستجوی پرداخت، پست مستقیم و رسانه‌های اجتماعی است.

گرچه بازاریابی از طریق ایمیل به شدت موثر است، اما همه‌ی استارت‌آپ‌ها توانایی تحت کنترل درآوردن قدرت حقیقی بازاریابی ایمیلی را ندارند. با این حال بعضی از برندها  طریق این روش در کسب و کار خود پیشرفت کرده‌اند

چگونگی استفاده از داده‌های ساختاری برای رسیدن به مفاهیم با ارزش

 در ادامه نکاتی را که برای ایجاد یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق وجود دارد، با هم مرور می‌کنیم. موفقیت در این استراتژی، به شدت به عنوان و موضوع ایمیل بستگی دارد، موضوع ایمیل را جذاب، گیرا و سودمند  طرح کنید. در ایمیل خود از به کار بردن اصطلاحات تخصصی پرهیز کنید، پیام خود را به صورت ساده و متقاعدکننده طرح کنید. متن ایمیل خود را بخش‌بندی کنید تا راحت‌تر درک شود. برای بهینه سازی ایمیل در گوشی‌های همراه در توصیف مزایایی که ارائه می‌دهید از کلمات کلیدی و توضیحات تکمیلی استفاده کنید.

 بازاریابی از طریق رسانه‎های اجتماعی

امروزه رسانه‌های اجتماعی ابزار قدرتمندی برای بازاریابی محسوب می‌شوند. بر اساس گزارش رسانه‌های اجتماعی، ۹۰ درصد بازاریاب‌ها تایید کرده‌اند که رسانه‌های اجتماعی برای کسب و کار آنها مهم هستند. ۸۹ درصد از بازاریاب‌ها نیز نشان دادند ابتکاراتی که در رسانه‌های اجتماعی انجام داده‌اند باعث شناخت بیش‌تر شرکت آنها بین مردم شده است.

مزایای بازاریابی رسانه های اجتماعی:

_ شرکت را بیش‌تر در معرض دید قرار می‌دهد و باعث افزایش ارتباطات می‌شود.

_ بازاریابی رسانه‌های اجتماعی موجب افزایش مشتریان وفادار می‌شود.

_ باعث بهبود و افزایش میزان جستجو درباره‌ی کسب و کار می‌شود.

_ به بازاریاب کمک می‎کند رهبری افکار عمومی را به دست بگیرد.

_ افزایش فروش

با وجود این‌که کسب و کارهایی که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را پذیرفته‌اند در حال افزایش هستند، فقط بعصی از آن‌ها این استراتژی را به درستی به کار می‌گیرند و بیش‌تر بازاریاب‌ها اشتباهات مهلکی در زمینه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی انجام می‌دهند.

چطور می‌شود از این اشتباه‌ها اجتناب کرد؟

قبل از هر چیز، باید روش مناسب بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را انتخاب کرد، سپس یکی از استراتژی‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را توسعه داد. تنها به دلیل این‌که یک کسب و کار در توییتر موفق بوده است، به این معنی نیست که کسب و کار شما هم در آن وضعیت موفق خواهد بود. برای مثال اگر مشتریان بالقوه‌ی فرد در اینستاگرام است باید تمرکز خود را روی اینستاگرام بگذارد یا اگر مشتریان هدف در شبکه‌ی حرفه‌ای LinkedIn هستند، باید این رسانه را کانون تمرکز فعالیت‌های خود قرار دهد. بهترین رسانه‌ی اجتماعی برای یک استارت‌آپ، رسانه‌ای است که اکثر مشتریان بالقوه‌ی کسب و کار در آن قرار دارند.

 بازاریابی Pay-Per-Click

بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) روشی برای استفاده از موتورهای جستجو است. از طریق این استراتژی موتورهای جستجو بازدیدکنندگان را به وب‌سایت شما هدایت می‌کنند. هیچ استارت‌آپی نباید روش بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک را نادیده بگیرد.

استراتژی PPC مزایای فراوانی دارد، از قبیل:

_ بازاریاب‌ها می‌توانند مشتریان‌شان را از طریق آگهی‌های مناسب و در زمان مناسب جذب کنند.

_ بازده‌ سرمایه‌گذاری روی این استراتژی بالا است، به نحوی که تنها وقتی شخصی روی تبلیغ کلیک کند، پول پرداخت می‌شود.

_ کنترل میزان مصرف و هزینه‌ها کاملا در دست بازاریاب است.

_ نیازی نیست برای نتایج صبر کنید.

_ داده‌ها و نگرش‌هایی برای کمک به تقویت دیگر استراتژی‌های بازاریابی در اختیار افراد قرار می‌دهد.

PPC به سرعت روی بودجه تاثیر می‌گذارد، بنابراین برای اداره‌ی موفق این استراتژی، افراد نیاز به مهارت‌های تخصصی دارند. از این طریق می‌توانند میزان بازدهی تبلیغات از هر کلیک را بالاتر ببرند.

بهینه‌سازی موتور جستجو

اگر تصور می‌کنید با ساختن وب‌سایتی با طراحی فوق‌العاده و ساخت صفحات جداگانه برای خدماتی که ارائه می‌دهید، برای جذب بازدیدکنندگان کافی است، کاملا در اشتباه هستید. زمانی که صدها وب‌سایت در جایگاهی همانند وبسایت شما وجود دارد، چطور ممکن است وقتی مشتریان بالقوه کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارتان را جستجو می‌کنند، وب‌سایت شما در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد؟

 در اینجا نقش بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا SEO مشخص می‌شود. بهینه سازی موتور جستجو نه تنها ترافیک وب‌سایت را بالا می‌برد، بلکه باعث ایجاد اعتماد نیز می‌‍شود. زمانی که مشتریان بالقوه کلمات کلیدی مربوط به خدمات و محصولات یک کسب و کار را جستجو می‌کنند، وب‌سایتی که در صدر جستجوها بالا می‌آید، این ذهنیت را برای آنها ایجاد می‌کند که این وب‌سایت متعلق به یک شرکت معتبر است.

بهینه سازی موتورهای جستجو برای هر استارت‌آپی ضروری است. کافی است مطمئن شوید بهترین شیوه‌های SEO را در وب‌سایت خود به کار گرفته‌اید. با این حال، موانع زیادی بر سر راه استارت‌آپ‌هایی که با استراتژی SEO درگیر هستند وجود دارد، برای غلبه بر این چالش‌ها کافی است یک شرکت SEO خوب استخدام کنید.

 بازاریابی نفوذی

روند بازاریابی نفوذی بسیار سریع است. بر اساس نتایج حاصل از یک مطالعه، نشان داده شد که از ۸۴ درصد از بازاریاب‌ها انتظار می‌رود طی ۱۲ ماه آینده حداقل یک بار از استراتژی بازاریابی نفوذی استفاده کنند. همچنین نتایج نشان می‌دهد ۹۴٪ از بازاریابان اعتقاد دارند بازاریابی نفوذی موثر است. بازاریابی نفوذی ابزار بسیار موثری برای رشد نام تجاری استارت‌آپ‌ها است. بهترین مزیت این استراتژی هم این است که نسبت به سایر روش‌های بازاریابی ارزان‌تر است.

دلایل پذیرفته شدن بازاریابی نفوذی میان استارت‌آپ‌ها

_ بسیاری از مشتریان دیگر نسبت به روش‌های بازاریابی سنتی واکنش نشان نمی‌دهند.

_ بازاریابی یک استراتژی‌ بازاریابی دیجیتال ارزان‌ است.

_ به کار بردن بازاریابی نفوذی آسان است.

_ جنبه‌ی کلامی بازاریابی نفوذی برای نام تجاری کسب و کار اعتبار و اعتماد به همراه می‌آورد.

_ مشتریان به خاطر نفوذ اعتبار کسب و کار، با نام تجاری شرکت بیش‌تر درگیر می‌شوند.

اوایل زمانی که کسب و کار خود را شروع می‌کنید، ممکن است نتوانید با نفرات برتری که در بازاریابی نفوذی دیجیتال مارکتینگ در حال کار هستند رقابت کنید. در این صورت باید عوامل نفوذی کوچک‌تر را برای کسب و کار خود پیدا کنید. به این نکته توجه داشته باشید که بازاریابی نفوذی در صورتی که درست اجرا شود می‌تواند تفاوت‌های زیادی را رقم بزند.

 بازاریابی محتوا

امروزه بازاریابی محتوا برای کسب و کارها تبدیل به یک ضرورت شده است و تمام کسب و کارهایی را که در زمینه‌ی B2B یا B2C کار می‌کنند در بر می‌گیرد. آمار زیر از موسسه بازاریابی محتوا به دست آمده است:

۹۰ درصد از سازمان‌های B2C تعهد شدیدی به بازاریابی محتوا دارند و ۸۸ درصد از بازاریاب‌هایی که در زمینه‌ی  B2B کار می‌کنند، اعتقاد دارند بازاریابی محتوا بخش مهمی از برنامه‌های بازاریابی است.

چرا بازاریابی محتوا تاثیر زیادی دارد؟

زمانی که شرکت‌ها از استراتژی محتوا برای پیگیری مراحل مختلف ارتباط با خریدارهای خود استفاده می‌کنند، درواقع محتوای مفیدی ایجاد کرده‌اند که مخاطبان موردنظرشان می‌توانند از این طریق مشکل‌شان را حل کنند و در نتیجه به مطالعه‌ی این محتوا علاقه دارند. این کار اعتماد را بالا می‌برد و نرخ‌ها را تغییر می‌دهد.

منافع استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا:

_ افزایش میزان دیده شدن نام تجاری

_ ایجاد روابط پایدار با مشتریان

_ افزایش آگاهی و شناخت نسبت به نام تجاری

_ ایجاد اعتبار و اقتدار

_ ایجاد رهبری فکری در بازار

همچنین بازاریابی محتوا از اقدامات مربوط به SEO و SMO که انجام داده‌اید پشتیبانی می‌کند. در نتیجه محتوای بیش‌تری برای وبلاگ، وب‌سایت و پست‌های رسانه‌های اجتماعی خواهید داشت.

 به یاد داشته باشید به ندرت پیش می‌آید که بازاریابی محتوا سریع اثر کند و معمولا زمان‌بر است. با این حال تاثیر ناشی از بازاریابی محتوا برای طولانی مدت باقی می‌ماند.

تبلیغات هدفمند

تبلیغات هدفمند روشی است که درآن تبلیغات مربوطه را به افرادی که قبلا از وب‌سایت بازدید کرده‌اند نشان می‌دهیم.

جمع‌بندی

راه‌اندازی یک استارت‌آپ موفق مانند شرکت در نبردی بزرگ در میان رقابت شدید موجود در دنیای کسب و کار امروز است. البته با انتخاب درست یک استراتژی بازاریابی  دیجیتال مناسب، می‌توانید از بسیاری از رقبای خود جلو بیفتید. بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک، بهینه سازی موتورهای جستجو، تبلیغات هدفمند، بازاریابی نفوذی، بازاریابی محتوا، بازاریابی ویروسی و بازاریابی وابسته روش‌هایی هستند که می‌توانند در بالا بردن بازده سرمایه‌گذاری در تبلیغات موثر باشند.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *