ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۱۰/۲۷
1,303 بازدید
۱ دیدگاه
اشتراک گذاری

فرآیند توانمندسازی عبارت است از دادن محدوده و قدرت بیشتر به افراد برای اعمال کنترل بر کار و تقبل مسئولیت، که به معنای دادن استقلال و خودگردانی بیشتر به افراد است؛ اینکه به آن‌ها اجازه دهیم هنگام انجام کارشان(برخورد با مشتریان، برنامه‌ریزی برای فعالیت‌هایشان، رسیدن به اهداف و آخرین فرصت‌ها و حل مشکلات) خودشان قضاوت کنند. هدف توانمندسازی رها ساختن بعضی از افراد از کنترل‌های سخت حاصل از آموزش‌ها و دستورالعمل‌ها است و اینکه به آن‌ها آزادی دهیم تا مسئولیت ایده‌ها و اقدامات خود را بپذیرند.

چه کارهایی می‌توانم انجام دهم؟

در مقام رهبر تیم یا مدیر، می‌توانید نقش مهمی در توانمندسازی کارکنانتان داشته باشید. در زیر به ۱۰ روش اشاره شده است:

۱. تفویض بیشتری انجام دهید.

۲. افراد را در تنظیم استانداردها و اهداف کارکرد و در تعیین معیارهای کارکرد درگیر سازید.

۳. به افراد و تیم‌ها آزادی عمل بیشتری برای برنامه‌ریزی، فعالیت و کنترل کارکرد خودشان بدهید.

۴. افراد را در توسعه راه‌حل‌های خودشان برای مشکلات موجود مشارکت دهید.

۵. تیم‌های خود مدیریت ایجاد کنید؛ تیم‌هایی که اهداف و استانداردهای خودشان را برقرار کرده و کارکرد خودشان را مدیریت می‌کنند.

۶. به افراد حق اظهارنظر در تصمیم‌گیری درباره آنچه باید انجام شود، بدهید.

۷. به افراد کمک کنید تا از اشتباهات خود درس، بگیرند.

۸. مشوق رشد مداوم باشید، به طوری که افراد هم بتوانند در نقششان رشد کنند و هم شغلشان را توسعه دهند.

۹. دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را با اعضای تیمتان در میان بگذارید.

۱۰. به کارکنان اعتماد کنید و با آن‌ها به عنوان افراد بالغ رفتار کنید.

در پایان درباره تعریف مجدد ارتباط بین رئیس و زیردستان صحبت می‌کنیم. ارتباطی که در بهترین حالت چنین چالش‌هایی را ایجاد می‌کند:

چرا از من می‌خواهید کار بیهوده انجام دهم؟ چرا به من اجازه انجام کارهایی را که خودتان نباید انجام دهید، نمی‌دهید؟ این وظیفه‌ی رهبر است؛ خلق کردن و نه کنترل کردن. به من اعتماد کنید تا کارم را انجام دهم و مرا مجبور نکنید که وقتم را برای کنترل مسائل با شما هدر دهم.

(منبع: چگونه مدیری توانمند و حرفه‌ای باشیم ترجمه‌ی: سید احمد طباطبایی، محمدرضا بابائی، طاهره خانی‌پور)

چرا بعضی از مدیران کارمند توانمند نمی‌خواهند؟

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

یک پاسخ به “چگونه توانمندسازی کنیم؟”

  1. م.جبلی گفت:

    جالب بود . به نظرم این نکته هم قابل اهمیته که مدیر گوش شنوا برای حرف های کارمند داشته باشه و اگه کارمند میخواد کاری رو پیش ببره و یا کار جدیدی برای سازمان انجام بده ، تا حد امکان راهنمایی و تشویق بکنه تا هرچه سریعتر به هدف برسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *