برندسازی شخصی : رنگ مناسب خودتان را انتخاب کنید
شما می خواهید یک برند شوید پس باید رنگ مناسب خودتان را انتخاب کنید. شما می توانید از رنگ مورد علاقه تان برای بازاریابی استفاده کنید. بعد از آنکه رنگ مناسب برندتان را انتخاب کردید بهتر است که آن را در همه جا استفاده کنید مثل : کارت ویزیت، ماگ یا هدایای تبلیغاتی، پوشه فایل، لوازم التحریر، رنگ دیوار محل کار، لباس و یا لوازم تزئینی.
برای انتخاب رنگ برند باید به این نکته توجه داشت که رنگ ها معنی دارند پس باید با توجه به معنی آنها رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید. فراموش نکنید که رنگ برند شما نشان دهنده ی شخصیت شما و این که به چه عنوانی می خواهید شناخته شوید، است. پس بهتر است که با معنای رنگ ها آشنا شوید.
- آبی: هوش، خرد، درستکاری، رهبری، اقتدار، حقیقت، صلح، اعتماد به نفس، امید، شفافیت، ارتباط.
- فیروزه ای: آرامش، ایجاد اعتماد به نفس، همدلی، خرد.
- سبز: رشد، تولد دوباره، طبیعت، خوش بینی، بهار، تحول، باروری، آرام سازی، جوانی، خوش شانسی، التیام، محیط زیست، رفاه، ایمنی.
- زرد: آفتاب، لذت، سرگرمی، خوشبختی، شعور، احتیاط، هشدار، خلاقیت، نور، استقلال، خود انگیزشی.
- گلبهی: کاهش استرس و تنش، ایجاد ملایمت.
- نارنجی: انرژی خوش بینی، اشتیاق، قاطعیت، تشویق، شوخ طبعی، خودمانی، موفقیت، رقابت، نیرو، سازندگی، استحکام.
- قرمز: قدرت، توجه، عشق، پویای، انرژی، آرزو، عمل، شور و عشق، قاطعیت، شجاعت، نیروی زندگی، انگیزه، اشتیاق.
- صورتی: عشق، گرمی، دوستی، بچه، عاطفه، زنانگی، لطافت.
- بنفش: اشرافی، معنویت، اسرارآمیز، الهام، ثروت، بصیرت، رمز و راز، جادو، کرامت، جاه طلبی.
- قهوه ای: محکم، پایدار، زمینی، مرتبط با طبیعت، منظم، صاف و ساده، غیر تجملاتی.
- مشکی: حمایتگر، قوی، تجملاتی، کناره گیری.
- طلایی: ثروتمندی، دارایی، شهرت، دانش، خورشید.
- برنزی: قدرت، خرد، ثروت، جذب افراد مناسب در کسب و کار.
- نقره ای: اسرار آمیز، بصیرت، صلح، ماه.
- خاکستری:برازنده، کلاسیک، خنثی، جا افتاده.
- سفید: خلوص، تمیزی، روحانیت، گشودگی، راستی، پالایش.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید