ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۱/۲۳
963 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

زبان بدن : حرکات مشترک، تفاسیر متعدد

درست وقتی که خیال می کنید معنی خنده و انگشت شست رو به بالا و علامت “قبول” را می دانید، بزرگترین آبرو ریزی ها را به بار می آورید. تنها بهانه ای که می توانید بیاورید بی اطلاعتی است که آن هم چندان قابل قبول نیست.

  • علامت انگشت شست رو به بالا

علامت انگشت شست رو به بالا در کشورهای مختلف معانی مختلفی دارد. در بسیاری از فرهنگ ها به معنای “خوب” است. حتی در آن فرهنگ هایی که این علامت همان مفهومی را حفظ کرده است که در فرهنگ “وطنی اش” داشت، مانند بریتانیا و آمریکا، بازهم نحوه ی انجام این حرکت مهم است.

اگر به ژاپن سفر کرده اید و می خواهید بگویید که همه چیز عالی است، انگشت شست در هوا بالا آمده تان را سریع به حالت مشت جمع کنید. بعلاوه، همین حرکت در دنیای عرب توهینی بزرگ محسوب می شود و شما را به دردسر بزرگی می اندازد.

  • علامت “قبول”

مسافران مراقب باشید. مردم آمریکای شمالی برای نشان دادن موافقت با انگشت سبابه و شست خود یک دایره درست می کنند در حالیکه سه انگشت دیگرشان کمی بالا رفته است. ژاپنی ها این حرکت را به نشانه ی پول انجام می دهند. اگر این کار را در برزیل انجام دهید، بی ادب جلوه می کنید؛ در حالیکه در فرانسه این علامت نشانه ی صفر است.

درباره ی مفهوم علامت “قبول” در یک کشور خاص از میزبان خود سوال کنید یا بیشتر درباره ی آن مطالعه کنید. در کشورهای عربی این یک حرکت جنسی و گستاخانه است. پس تصور نکنید که این حرکت در تمام دنیا به یک معناست. نشان دادن علامت قبول حتی می تواند دعای خیر یا نفرین را نشان دهد.

هرگز علامت قبول را با تکان دادن مشت خود در ژاپن انجام ندهید؛ چرا که حرکتی بی نهایت گستاخانه محسوب می شود.

  • خنده

در دنیای غرب وقتی فردی می خندد، می توانید با خیال راحت نتیجه بگیرید که او خوشحال است. اما اگر همان خنده را با کمی تفاوت در لهجه در ژاپن شنیدید، خیال نکنید همه چیز خوب است. ژاپنی ها برای کنترل ناراحتی خود می خندند. خنده همچنین خجالت و گیجی و شوک را پنهان می کند و فقط برای ابراز شادی نیست.

فرهنگ ها مانند مردم دارای شخصیت اند. بعضی راحت و برونگرا و معاشرتی، بعضی دیگر درونگراترند و حرکات شان کمتر و نزدیک تر به بدن و در کل مهار شده تر است. اگر در رستورانی در رُم بنشینید، مردم در حال خندیدن و قطع کردن حرف یکدیگر و تماس بدنی زیاد می بینید. به استکهلم بروید و تفاوت را تجربه کنید. در آنجا مردم آرام اند و حرکات شان کنترل شده تر است و هیجان کمتری از خود نشان می دهند. هر دو گروه به یک اندازه صمیمی و با محبت اند؛ اما احساسات و حسن نیت خود را با روش هایی کاملا متفاوت بروز می دهند.

خنده با طنز و شوخ طبعی همراه است. آیا تا به حال یک فیلم را در دو کشور مختلف با مخاطبان ملی متفاوت تماشا کرده اید؟ تماشای فیلم چهار عروسی و خاکسپاری را هم در انگلستان و هم در آمریکا به یاد دارم. دو گروه مخاطب به صحنه های متفاوتی می خندیدند.

یک زن جوان ژاپنی، خجالت خود را با زیر لب خندیدن پشت دستش نشان می دهد. زن ژاپنی دستانش را با فاصله ی کمی از دهانش به سمت بالا نگه می دارد و کف دست را به سمت صورت می گیرد.

(منبع: زبان بدن به زبان آدمیزاد، الیزابت کونکه)

ادامه ی مقالات زبان بدن را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *