چند نکته برای انتخاب کلید واژه برای سئو و بازاریابی محتوا (۳)
- وبسایت من چه اندازه ترافیک برای عبارت کلید واژه دریافت می کند؟
زمانی که به تحلیل های وبسایت خودتان نگاه می اندازید، باید انبوهی از داده های کلیدی را ببینید. می توانید به روش های متنوعی در این مساله دقیق شوید. مثلا با تحلیل کلید واژه های اولیه ای که برای رسیدن به وبسایت شما به کار می روند و داده های داخل سایت که کاربران به آن دست می یابند.
برای مثال ممکن است کشف کنید کسی عبارت “تامین مالی ساخت و ساز” را جستجو می کند؛ اما این عبارت شما را بر آن خواهد داشت به گزینه هایی چون “شرط وام ساخت و ساز” یا “نحوه ی اقدام برای وام ساخت و ساز” هم بیاندیشید. همچنین ممکن است لازم باشد استراتژی محتوایی خود را طوری تنظیم کنید که عبارت های کلید واژه ی جدید وارد صفحات موجود یا جدید شوند.
اگر دیدید کلید واژه ای اغلب مورد جستجو قرار نمی گیرد، دلسرد نشوید، باز هم ارزش زیادی دارد. من به ترافیک کلید واژه ها از منظر رتبه بندی ها نگاه می کنم. برای مثال، یک عبارت کلید واژه ممکن است تنها ۲۰ بار در ماه جستجو شود اما آن ۲۰ بار ممکن است به رتبه ای ضعیف بیانجامد؛ زیرا هیچ کس با سئو و به طور جدی آن را ارتقا نداده است. از طرف دیگر، یک عبارت کلید واژه ممکن است رتبه ی دوم در صفحه ی گوگل را بدست بیاورد؛ اما تنها ده بازدید کننده داشته باشد. اگر کلید واژه ها با خدمات یا محصولاتی که عرضه می کنید همخوانی داشته باشد، اشکالی ندارد.
همیشه چند عبارت کلید واژه روی یک صفحه ی وب را رصد می کنم که در موتورهای جستجو، رتبه ای بالا دارند. بعضی وقت ها به این که یک صفحه هم حاصل “بررسی حساب کاربری آنلاین رایگان” و “آنلاین بررسی حساب کاربری رایگان” است برمی خورم؛ اما هر کدام از این عبارت ها، رتبه بندی های متفاوتی به بار خواهد آورد (یک کلید واژه، رتبه ی ۷ و دیگری رتبه ی ۱۴ را بدست می آورد)؛ بنابراین، باید یک صفحه ی مقدم و در اولویت داشته باشید که تنها بر یکی از عبارت ها متمرکز باشد تا رتبه ی بهتری بدست آید.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید