برندسازی شخصی : برندتان را از پشت تلفن تقویت کنید
در آینده ی نه چندان دور تلفن ها بیشتر ارتباط تصویری یا ویدئویی خواهند داشت، مثل اسکایپ. ولی تا زمانی که استفاده از این نوع تکنولوژی ها همه گیر شود، همه ی بار ارتباط تلفنی شما بر روی صدا است پس شما باید بر روی صدای تان کار کنید تا بتوانید برندتان را از پشت تلفن تقویت کنید.
زمانی که در حال صحبت با تلفن هستید، باید تصویری از جنبه های غیر بصری را برای شنوده تان بسازید. به عبارت دیگر باید روی صدای تان کار کنید. بهتر است متوجه شوید که مخاطب شما با صدای سرزنده، شاد و دوستانه حرف زدن واکنش بهتری نشان می دهد و یا صدای جدی و رسمی. همان گونه رفتار کنید چون نتیجه ی بهتری می دهد.
با اینکه شما و مخاطبتان در کنار هم نیستید و همدیگر را نمی بینید، احساستان را خفه نکنید و بگذارید در چهره تان خودش را نشان دهد. ممکن است مخاطب به شما چیزی بگوید که اگر در کنار او بودید می خندیدید، پشت تلفن هم لبخند بزنید. در ارتباط تلفنی سعی کنید همانند ارتباط رو در رو رفتار کنید تا تصویر لازم را برای مخاطب بسازید.
داشتن رفتار خوب تلفنی امتیاز برند شخصی تان را بالا می برد. اجازه دهید اشتیاق شما در صدایتان جاری شود. اگر قبل از تلفن زدن استرس دارید حرف هایتان را تمرین کنید، اعتماد به نفس داشته باشید و زیر و بمی صدا، سرعت، ادای کلمات و حجم صدایتان را تنظیم کنید.
اگر تماس شما به پیغام گیر وصل شد، حتما پیغام بگذارید برای گذاشتن پیغام هم بهتر است که نکات زیر را رعایت کنید:
- روشن و واضح صحبت کنید.
- با سرعت مناسب صحبت کنید که اگر نیازی به یادداشت کردن است بتوانند به راحتی انجام دهند.
- نام تان را در ابتدا و انتهای پیام بگویید.
- شماره تماستان را بگویید و آن را آهسته تکرار کنید تا بتوانند بنویسند.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید