بازاریابی محتوایی : ترفیع محتوا
هنوز مایه ی تعجب من است که چطور بسیاری از بازاریاب ها و کسب و کارها، مطلب و محتوای خود را خلق می کنند؛ چند توئیت در مورد آن، می فرستند؛ سپس دست از کار می کشند. زمانی که مطلب جدیدی را خلق می کنید، باید برنامه ریزی کنید که چطور در دست مشتریان جدید و فعلی قرار گیرد؛ به عبارتی؛ چطور بازاریابی شود.
بازاریابی مطلب یا محتوا، شاید مهم ترین بخش فرآیند بازاریابی محتوا باشد. چرا؟ همانطور که گیلاد دِ وریس می گوید: “اگر مطلب فوق العاده ای خلق کنید؛ اما هیچ کس آن را نخواند، آیا آن محتوا واقعا خوب بوده است؟”
محتوا برای مصرف شدن خلق می شود. اگر مصرف نشود، اهداف شما تحقق نخواهد یافت. به دنبال نقشی جدید در سازمان باشید؛ بنابراین، قبل از اینکه محتوای جسورانه ی بیشتری خلق کنید، اول ببینید چطور قرار است آن را بازاریابی کنید.
مثل همه چیز در بازاریابی محتوایی، هیچ درست و غلطی، از جمله ترفیع محتوا وجود ندارد. بازاریابان محتوا، آزمایش می کنند؛ تست می کنند و در نهایت پی می برند که چه چیزی جواب می دهد.
بهینه سازی موتور جستجو
بهینه سازی محتوا و موتور جستجو، گره ای جداناشدنی به یکدیگر خورده اند؛ گرچه به هیچ وجه، جدید نیست؛ اما برخی از شرکت ها منابع کافی برای این حوزه، اختصاص نمی دهند (مخصوصا اینکه موتورهای جستجو، به طور مداوم الگوی ریتم های خود را تغییر می دهند).
برای مدت ها در CIM بر این باور بودیم که اگر اصول پایه ی سئو را درک کرده و حماسه خلق کنیم؛ یعنی محتوایی قابل به اشتراک گذاری ایجاد نماییم؛ در رتبه بندی های جستجوی ارگانیک، کشف خواهیم شد. گرچه ترافیک قابل توجهی از موتورهای جستجو به سوی سایت ما روانه می شد؛ اما زمانی که سئو را سال گذشته جدی گرفتیم، آن مقدار را دو برابر ساختیم.
هر تکه ای از محتوای بلاگ را که در سCIM خلق می کنیم، عبارت واژه ای کلیدی نظیر “تبلیغات بومی” یا “استراتژی های بازاریابی محتوایی” را هدف قرار می دهیم. زمانی که یک مطلب آنلاین خلق می کنید، به محتمل ترین کلید واژه بیاندیشید که ممکن است کسی در موتور جستجو آن را تایپ نماید.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید