ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۱/۰۳
408 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت زمان : یک سری کارها را انجام ندهید

واقعیت این است که میزان کنترل شما روی وقت تان فقط به اندازه ای است که بتوانید بعضی از کارهای غیرلازمی را که در حال حاضر انجام می دهید دیگر انجام ندهید. شما نمی توانید برای انجام کارهای بیشتر جز بیشتر کار کردن و سخت تر کار کردن راهی دیگر پیدا کنید. برای این که بتوانید از عهده تمام وظایف تان بربیایید باید تامل کنید و با واقع بینی از خودتان بپرسید «انجام کدام کار است که می توانید برای انجام مهم ترین کارهایی که در زندگی و کارتان پیش آمده است متوقف کنید؟»

قبل از شروع یک وظیفه تازه به یاد داشته باشید که ظرفیت کاری شما تکمیل است. همین حالا سرتان به اندازه کافی شلوغ است و وقت اضافی ندارید. شما با قانون « کار جایگزین» روبرو هستید که می گوید: «انجام یک کار یعنی انجام ندادن کار دیگر.»

قبل از اینکه کار جدیدی را شروع کنید باید خوب فکر کنید و در مورد وظایفی که در حال حاضر نمی خواهید انجام دهید یا کارهایی که کلا انجام دادن آن ها را می خواهید کنار بگذارید تصمیم بگیرید. اگر می خواهید برای انجام وظایفی که مهم تر هستند وقت کافی به دست آورید، باید تصمیم بگیرید که چطور و از چه طریقی می خواهید بعضی وظایف خاص را که در فهرست تان وجود دارند به تعویق بیندازید یا به شخص دیگری واگذار کنید. همین فکر کردن در مورد آنچه می خواهید انجام ندهید در تعیین اولویت ها قبل از شروع کار بسیار مؤثر هستند.

از روش «الف ب پ» استفاده کنید

یکی از شیوه های مؤثر برای اولویت بندی وظایف تان استفاده از روش الف ب پ است. استفاده از این شیوه مستلزم بازنگری فهرست فعالیت های روزانه قبل از شروع به کار است. به دنبال آن یکی از حروف الفبا را به ترتیب زیر جلوی یکی از اقدامات تان قرار می دهید. وظایف تان را بر حسب نتیجه بالقوه آنها سازماندهی کنید.

  • لیست «الف»

کاری که در لیست جلوی آن حرف «الف» قرار می گیرد کاری است که مجبورید انجام بدهید و خیلی مهم است. انجام ندادن آن عواقب جدی در پی خواهد داشت. جلوی تمام کارهایی که در لیست شما اضطراری و مهم هستند و انجام دادن یا ندادن آنها عواقب جدی در پی خواهند داشت، حرف الف قرار دهید. اگر در لیست تان چند مورد کار «الف» وجود دارد آنها را بر حسب ۱، ۲، ۳، ۴ دوباره اولویت بندی کنید و به همین ترتیب در مورد سایر کارها نیز عمل کنید. وقتی کارتان را شروع می کنید همیشه از الف ۱ شروع کنید. این مورد اولویت اول شماست.

  • لیست «ب»

کارهایی که در لیست تان حرف «ب» جلوی آنها قرار می گیرد کارهایی هستند که بهتر است انجام شوند. عواقب انجام دادن یا ناتوان ماندن در انجام آن ها متوسط خواهد بود. روش این است که تا زمانی که کاری از لیست الف باقی مانده که باید انجام شود نباید کاری از لیست «ب» را انجام داد. وظایف «ب» ممکن است کارهایی از قبیل رفتن به سراغ یکی از همکاران برای جواب دادن به سؤالش یا جواب دادن به یک نامه باشد.

  • لیست «پ» 

وظایفی که باید جلوی آنها حرف «پ» بگذارید وظایفی هستند که خوب است انجام شوند ولی اهمیت آنها قطعا به اندازه وظایف الف و ب نیستند. انجام دادن یا انجام ندادن این نوع کارها عواقبی برای شما در پی نخواهند داشت. روزنامه خواندن یا برای ناهار بیرون رفتن از این نوع کارها هستند.

تا آنجا که می شود واگذار کنید

حرف «ت» در مقابل وظایفی قرار می گیرد که باید واگذار شوند. قبل انجام هر کاری باید از خودتان بپرسید «آیا کس دیگری هست که بشود این کار را به او واگذار کرد تا وقتم برای انجام وظایف مهم تر که فقط باید خودم انجام بدهم آزاد شود؟»

منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *