تکنیک فروش : پیشنهاد فروش (۲)
۲) استفاده از تصویرسازی
سبک قدیمی “فروش با دستان خالی” امروزه منسوخ شده است. فروشندگان امروزه به ابزار هایی مجهز شده اند که تصویری از محصول را دارد. ابزارهای تصویری به سرعت از طریق چشم موضوع را مطرح می کنند، زمان استفاده از این ابزارها نباید خیلی صحبت کرد.
خود محصول بهترین ابراز تصویرسازی است، هرجا که مقدور است محصول را نشان دهید. اما در بعضی از موارد نشان دادن خود محصول امکان پذیر نیست، در این موارد می توانید از ابزارهای دیگر تصویرسازی استفاده کنید.
عکس یکی از ابزارهای مناسب تصویرسازی است که در مواردی که محصول بزرگ و حجیم است و یا حمل آن دشوار است بهترین گزینه می باشد. البته باید توجه داشته باشید که برای نشان دادن عکس باید امکانات لازم را هم به همراه داشته باشید مثل:لپ تاپ، تبلت، گوشی هوشمند.
ویدیو هم این امکان را به فروشندگان می دهد تا برای فروختن محصولات خود از آن استفاده کنند. این ابزار مناسب کالاهایی هست که می خواهید طرز کار محصول را نشان دهید. البته می توانید فیلمی هم از روند تهیه خود محصول داشته باشید.
۳) نشان دادن مشخصات محصول
یکی از مواردی که در تصمیم گیری خرید تاثیر بسیار زیادی دارد، در دست داشتن محصول است. فرض کنید که می خواهید یک تفنگ شکاری بخرید، تا آن را در دست نگیرید و امتحان نکنید نمی توانید تصمیم بگیرید که آن را می خواهید یا نه.
باید اجازه داد که مشتری بعضی از محصولات را امتحان کند و خودش متوجه ویژگی های آن شود. در این روش احتیاجی نیست که فروشنده برای فروش آن تلاش زیادی انجام دهد، چون خود محصول خودش را به راحتی می فروشد.
زمانی که مشتری محصول را در دست می گیرد تمام جوانب آن را بررسی می کند و با اطمینان بیشتری تصمیم به خرید آن می گیرد.
(منبع : فروش ، تکنیکها و کاربردها ، ریچارد و بروس دی بوسکرک)
با ادامه مقالات تکنیک فروش همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید